طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

نمونه های بازاریابی B2B

1. بازاریابی رسانه های اجتماعی: Adobe

TikTok می تواند پلتفرمی دشوار برای برجسته شدن به عنوان یک نام تجاری B2B به نظر برسد، اما برخی از شرکت ها توانسته اند هزاران – اگر نگوییم میلیون ها – بیننده را از طریق محتوای با کیفیت بالا و درک برنامه، جذب ویدیوهای خود کنند.

شرکت نرم افزاری Adobe را در نظر بگیرید که 262.3 هزار دنبال کننده و 2 میلیون لایک در حساب TikTok خود دارد.

زمانی که Adobe برای اولین بار به این برنامه پیوست، ویدیوی دوم این شرکت بیش از 2 میلیون بازدید داشت. این ویدئو از مخاطبان خود پرسید که TikToker خلاقی که باید درباره آن بشناسیم کیست؟، که باعث تشویق مخاطبان زیادی شد.

Adobe در این برنامه موفق است زیرا محتوای جذابی ایجاد می کند که به طور خاص برای مخاطبان TikTok تهیه می شود. همه ویدیوهای Adobe کوتاه، سرگرم کننده و به راحتی قابل هضم هستند.

این برند به خوبی محصولات خود را به شیوه ای سرگرم کننده و غیر تبلیغاتی برجسته می کند. هم مصرف‌کنندگان و هم کسب‌وکارها می‌توانند ارتباط واضحی بین استفاده از محصولات Adobe و موفقیت در TikTok ببینند – که این را به نمونه‌ای عالی از بازاریابی B2B تبدیل می‌کند.

2. بازاریابی محتوا: Shopify

شرکت تجارت الکترونیک Shopify انواع مختلفی از منابع محتوا مانند وبلاگ، دوره های تجاری و رویدادهای اجتماعی را تولید می کند. اما یکی از راه‌های محتوایی که به برند کمک می‌کند پادکست آن است، با عنوان مناسب Shopify Masters: پادکست تجارت الکترونیک و بازاریابی برای کارآفرینان جاه‌طلب.

این پادکست بر داستان های الهام بخش کارآفرینان تمرکز دارد و نکات عملی برای راه اندازی یک تجارت آنلاین در Shopify ارائه می دهد. موضوعات اپیزود از «اختلال در صنعت نوشابه با چرخش سالم» تا «چگونه ماسک‌های سگ‌ها روی مخزن کوسه قرار گرفتند» متغیر است.

ارائه این همه محتوای ارزشمند و جالب به صورت رایگان نمونه فوق العاده ای از بازاریابی موثر B2B است که همیشه باید قبل از تلاش برای استخراج آن ارزش ارائه دهد.

3. بازاریابی دیجیتال: Mailchimp

صفحه اصلی Mailchimp به راحتی قابل پیمایش، تمیز کردن است و کاملاً بر روی نقاط ضعف مشتریان خود تمرکز دارد.

به عنوان مثال، اولین متن بزرگی را که با کلیک بر روی صفحه مشاهده می کنید، در نظر بگیرید: «به تجارت و رشد فروش بپردازید». متن کوچک‌تر زیر آن می‌گوید: «مشتریان خود را درگیر کنید و تجارت خود را با پلتفرم بازاریابی پیشرفته و در عین حال آسان برای استفاده Mailchimp تقویت کنید».

این زبان روی مشتری تمرکز می‌کند، و اینکه Mailchimp چگونه می‌تواند به مشتری کمک کند تا به هدف خود برسد: رشد کسب‌وکارشان.

علاوه بر این، وب سایت یک بنر در بالای صفحه ارائه می دهد که به مشتریان امکان می دهد انتخاب کنند که به کدام زبان ترجیح می دهند وب سایت را مشاهده کنند. حتی منوی پیمایش محصولات این شرکت نیز شامل این است که چگونه محصول می‌تواند «کسب و کار خود را آنلاین دریافت کند» و «کسب و کار شما را بازاریابی کند».

4. توصیفات مشتری: Venngage

Venngage نظرات مشتریان مثبت خود را گرفت و آنها را در سراسر وب سایت خود پخش کرد. این اثبات اجتماعی به مشتریان بالقوه اجازه می دهد بدانند که شما سابقه ای از قابلیت اطمینان دارید و مشتریان قبلی را فراتر از انتظار خوشحال کرده اید. نه تنها این، بلکه به اشتراک گذاری توصیفات می تواند تأثیر زیادی بر مصرف کنندگان بالقوه در مراحل بررسی و تصمیم داشته باشد.

به هر حال، 87 درصد از مصرف‌کنندگان در سال 2020 نظرات آنلاین برای کسب‌وکارهای محلی را مطالعه می‌کنند که از 81 درصد در سال 2019 افزایش یافته است، بنابراین استفاده از بازخورد مشتری ابزاری عالی برای جذب افراد جدید است.

5.Influence Marketing: IBM، اینفلوئنسر و برنامه حمایت از کارکنان

گروه تجاری IBM Systems اهمیت روزافزون سخنان کارکنان را به عنوان یک استراتژی در بازاریابی B2B مشاهده کرده است.

به گفته رایان بارز، رهبر برنامه‌های اجتماعی جهانی، او می‌گوید: «در دنیای بازاریابی B2B، همه ما متوجه شده‌ایم که خریداران بیشتر از بازاریابی رسمی و پیام‌های تبلیغاتی به سخنان فردی اعتماد می‌کنند، بنابراین یافتن راه‌هایی برای بهینه‌سازی نفوذ در داخل ضروری است. “