طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

هشت گام برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس

1.یادگیری اصول زبان

در ابتدای راه شما بایست با زبان برنامه نویسی آشنا بشوید به عنوان مثال شما میخواهید با زبان جاوا اسکریپت کد بزنید و در آینده با آن کار کنید، پس در ابتدای راه باید اصول اولیه این زبان مثل گرامر، تعریف متغیر ها و شرط و حلقه را یاد بگیرید.

2.چالش های الگوریتم

برای یادگیری تفکر سیستمی و بالا بردن توانایی حل مسئله این گام یک بخش اساسی است، شما باید توانایی حل مسئله را خارج از زبان برنامه نویسی و با الگوریتم نویسی یاد بگیرید و بهترین راه، حل کردن چالش ها از آسان به سخت است.

3.یادگیری علم کامپیوتر

این گام ارتباط محکمی با گام قبلی دارد در این بخش شما میتوانید بیشتر در رابطه با تفکر سیستمی و علم کامپیوتر دانش کسب کنید. در رابطه با مفاهیم انتزاع، ساختمان داده و … اطلاعات کسب کنید.

4.یادگیری تنها با یک کتاب

این فرضیه که هر چه کتاب بیشتری بخوانید برنامه نویس بهتری هستید، غلط است بلکه شما باید یک کتاب را بطور کامل بخوانید و درک کنید. پس تمرکزتان را روی یک منبع( کتاب یا فیلم آموزشی) بگذارید.

5.پروژه بسازید

با پیشروی در هر گام سعی کنید برای خودتان پروژه هایی تعریف کنید و آن ها را انجام بدهید. این پروژه ها را هر چند کوچک در گیت هاب خودتان بگذارید تا بتوانید روند پیشرفت خودتان را ببینید.

6.برنامه نویسی شی گرا

بخش بسیار مهم و البته سخت در برنامه نویسی بحث شی گرایی و وراثت است. مباحث مربوط به این بخش میتواند تفاوت بین یک برنامه نویس حرفه ای با یک برنامه نویس متوسط را مشخص کند، تمرکز در این بخش و یادگیری آن در حد کمال میتواند شما را به سمت رده های بالا سوق بدهد.

7.یادگیری گیت

ورژن کنترلر ها امروزه مخصوصا در پروژه های تیمی حرف اول را میزنند، در حقیقت بدون استفاده از یک ورژن کنترلر خوب پیشبرد کار پروژه بسیار دشوار و شاید غیر ممکن است. معروف ترین در بین تمام ورژن کنترلرها گیت است. ترووالدز و جونو سی هامان نوشته شده است و هم اکنون در بین دولوپر ها بسیار متداول است.

8.یک فریمورک یا کتابخانه

در نهایت باید یکی از فریمورک ها یا کتابخانه ها را به حد اعلا یاد بگیرید مثلا اگر پایتون کار هستید و میخواهید در توسعه وب کار کنید بهتر است که جانگو یا فلسک را در نهایت بلد باشید تا همیشه حرفی برای گفتن داشته باشید.