طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

همه چیز درباره ی PWA (وب اپلیکیشن های پیش رونده)

PWA مخفف Progressive Web Application (وب اپلیکیشن های پیش رونده) می باشد. این فناوری از اوایل سال 2015 توسط شرکت گوگل معرفی شد.

در چند سال گذشته رشد تصاعدی تعداد کاربران تلفن همراه مشاهده شده است. امروزه بیش از 60٪ از کل استفاده از اینترنت از طریق تلفن همراه اتفاق می افتد.

بدیهی است که دلایل آن شامل قابلیت جابجایی ، سخت افزار ارزان ، دسترسی آسان به اینترنت و افزایش تعداد خدمات در اینترنت است. با توجه به وجود کاربران بیشتر در تلفن همراه ، بهینه سازی تجربه کاربری در تلفن ضروری است.

برای شرکت های کوچکتر ، که به دلیل محدودیت هزینه یا زمان اغلب برنامه های بومی ندارند ، برنامه وب فرصت مهمی است که آنها می توانند با ارائه بهترین تجربه ممکن، مشتریان را به دست آورند.

اگر شرکت ها از برنامه های تلفن همراه اختصاصی برخوردار باشند ، این احتمال وجود دارد که بسیاری از کاربران نسخه وب را ترجیح دهند تا از بارگیری و نصب به دلیل محدودیت سخت افزاری و حافظه یا سایر موارد شخصی خودداری کنند.

امروزه انتظار از وب سایت های ما بسیار زیاد است. تقریباً 25 سال پیش که وب سایت اختراع شد ، هدف آن بیشتر اشتراک اطلاعات بود.
امروز ، این وب سایت یک فروشگاه مواد غذایی ، شبکه اجتماعی ، محل چت و غیره است. انتظار می رود این وب سایت جستجو کند و نقشه جهان را در اختیار داشته باشد. انتظار می رود این وب سایت تمام ویژگی های پاورپوینت و Excel را ارائه دهد.

با برنامه های وب مترقی آشنا شوید

بیایید از Whatsapp در تلفن خود مثال بزنیم. وقتی شبکه ای وجود ندارد ، می توانید برنامه را باز کنید ، پیام های گذشته را بررسی کنید و حتی به شخصی پاسخ دهید. وقتی تلفن به اینترنت وصل شد ، پیام ها به طور خودکار در پس زمینه ارسال می شوند.
این همان چیزی است که PWA (وب اپلیکیشن های پیش رونده) قول می دهد در برنامه های وب ارائه دهد. این برنامه ها را قادر می سازد در صورت عدم وجود شبکه ، بارگیری ، همگام سازی در پس زمینه و انجام یکپارچه کارها در حالی که تجربه ای بومی مانند برای کاربران شما فراهم می کند ، بارگیری شوند.

چرا ما به PWA نیاز داریم و چه ویژگی هایی دارند؟

  1. قابل اعتماد :  گوگل دریافت که اگر بارگذاری صفحه بیش از 3 ثانیه طول بکشد ، 53٪ از کاربران وب سایت را رها می کنند.
  2. سریع : وقتی کاربر در حال تعامل با برنامه وب است ، پیمایش ها و انتقال صفحه باید نرم و روان باشد.
  3. واکنش گرا : برنامه باید در اندازه های مختلف دستگاه ها جای بگیرد. صفحه وب باید مانند مایع باشد که شکل ظرف خود را می گیرد.
  4. قابل نصب : اگر می خواهیم برنامه های وب را به برنامه های بومی نزدیکتر کنیم ، باید نصب شوند و باید در کنار سایر برنامه های بومی در صفحه اصلی قرار بگیرند تا کاربر با یک کلیک به PWA دسترسی پیدا کند.
  5. صفحه معرفی : PWA در هنگام راه اندازی برنامه یک صفحه پاششی اضافه می کند. این باعث می شود PWA بیشتر شبیه یک برنامه بومی باشد.
  6. بسیار درگیر : این برنامه باید کاربران را درگیر خود کند. PWA ویژگی هایی مانند اطلاع رسانی فشار ، نماد صفحه اصلی ، برنامه اول تمام صفحه و آفلاین را برای جلال بخشیدن به تعامل کاربر فراهم می کند.

تمام مشخصات بالا در PWA امکان پذیر است.