طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

پیش نیاز یادگیری php چیست ؟یادگیری PHP را از کجا شروع کنیم؟

 تصمیم گرفته اید که توسعه دهنده  بک-اند شوید و میخواهید زبان برنامه نویسی php را یادبگیرید اما دقیقا نمیدانید که باید از کجا یادگیری این زبان را  شروع کنید؟ این مقاله برای شما است.همانطور در مقاله مسیریادگیری برنامه نویسی بک اند(Back-End) برایتان گفتم  php از اصلی ترین زبان های برنامه نویسی php است اما بهترین زبان  برنامه نویسی برای شروع میتواند php باشد؟ شاید php اولین زبانی نباید که در برنامه نویسی باید یادش بگیرید اما قطعا از مهم ترین زبانها است.

خب وقت ان است که به اصل موضوع بپردازیم!

زبان php چه ویژگی هایی دارد؟

Phpphp  یکی از پر طرفدارترین زبان های اسکریپت نویسی است.  را میتوان جز لیست پولساز ترین زبان های برنامه نویسی قرار دهیم. PHP  (PHypertext Preprocessor) که در ابتدا مخفف (Personal Home Page) بود، یک زبان قدرتمند اسکریپت نویسی(open source) تحت وب و سمت سرور است و برای ساخت وب سایت های پویا و داینامیک مورد استفاده قرار میگیرد .

مقاله پیشنهادی:چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم؟(راهنمای جامع)

مزایای زبان php چیست؟

قدم اول برای یادگیری php

دستورات و کد های زبان php   بین کد های html  قرار میگیرد.( Html embeded)کد های php  روی سرور تفسیر شده و خروجی قابل مشاهده برای کاربر میدهد (مثل Html)   در نتیجه اولین قدم برای شما یادگیری HTML است زبان PHP اطلاعات را قبل از اینکه به HTML تبدیل کند و به کاربر نمایش دهد، پردازش می‌کند و سپس کدها را در قالب HTML در مرورگر کاربر نمایش می‌دهد. HTML یک زبان برنامه نویسی نیست بلکه یک زبان نشانه گذاری است که به عنوان هسته و بدنه اصلی صفحات وب به حساب می‌آید. در حقیقت هر چیزی که در مرورگر اینترنتی خودتان می‌بینید نتیجه پردازش زبان HTML است. اگر تا به الان این زبان را یادنگرفته اید نگران نباشید یادگیری این زبان ساده است و شما برای اینکه بتوانید توسعه دهنده بک-اند شوید و زبان php را اموزش ببنید احتیاج نیست مانند یک توسعه دهنده فرانت-اند این زبان را به صورت کامل صفر تا صد اموزش ببنید.

قدم دوم برای یادگیری php

پس از اشنایی و یادگیری  HTML و کار با تگ های ان  زمان این فرا رسیده است که با زبان CSS اشنا شوید.ایجاد این زبان تحول عظیمی در دنیای طراحی وب ایجاد کرد.زیرا قبل از CSS برنامه نویسان تمام صفحات سایت را با کدهای HTML بدور از هیچگونه زیایی و ظرافت و تنوعی ایجاد میکردند و تنها ساختار اصلی سایت ایجاد میشد و طرح های متنوعی وجود نداشت. با CSS طراحان سایت میتوانند بدون محدودیت از خلاقیتشان برای ایجاد سایت متفاوت و اختصاصی استفاده کنند.

Htmlیک زبان نشانه گذاری است .در طراحی سایت و اپلیکیشن ایجاد ساختار کلی توسط html ایجاد میشود و پس از ان شکل ها و فرم ها با زبان css ایجاد میشوند.همانطور که قبل تر در مقاله های پیشین گفته شد اگر سایت یا اپلیکیشن را یک ساختمان درنظر بگیریم html سازه آن ساختمان است css  درب و پنجره و جزئیات دیگر را ایجاد میکند که در اینجا جزئیات و اشکال شامل دکمه ها فونت ها و موارد این چنینی میشود. آن زمان که هنوز CSS ساخته نشده بود اگر قصد داشتیم که رنگ فونت متنی را در صفحه‌های مختلف سایت تغییر دهیم، باید این تغییرات را در تک تک صفحه‌های مورد نظر و روی تک به تک اجزای آن اعمال می‌کردیم.

آخرین به‌روزرسانی زبان‌های HTML و CSS با عنوان HTML5 و CSS3 عرضه‌شده است. در نسخه‌های جدید، قابلیت‌های متعددی برای راحتی و زیبایی بیشتر پروژه‌ها اضافه شده است.

بعد از یادگیری php   چه مواردی را باید یادبگیرم؟

پس از یادگیری php که  یک زبان برنامه‌نویسی سمت سرور است ، توانایی برقراری ارتباط با دیتابیس‌ها امری حیاتی است. مهارت در کار با یک دیتابیس یا پایگاه داده ضروری است وقتی که در پروژه‌های برنامه‌نویسی مشغول به کار هستید، زیرا داده‌ها حجم زیادی از اطلاعات را نگهداری می‌کنند.بنابراین، دانش فراوان در زمینه پایگاه داده امری اساسی است. برای مدیریت سیستم مدیریت پایگاه داده (DBMS)، توسعه‌دهندگان از ابزارهایی مانند MySQL، SQL، PostgreSQL، MongoDB و غیره استفاده می‌کنند.

مقاله پیشنهادی:معرفی 14 سایت برای تمرین برنامه نویسی

PHP از چه پایگاه داده هایی استفاده می نماید ؟

 یادگیری فریمورک های php

بعد از اینکه یادگرفتید چگونه با php  کار کنید نوبت ان رسیده که کار با فریمورک های این زبان را یادبگیرید.

فریمورک‌های PHP را بشناسید

فریم ورک یا Framework یک قالب کاری یا یک چارچوب است. فریم ورک ها به توسعه دهندگان کمک میکنند تا کد نویسی با نظم و ساختار بهتری انجام  دهند. توسعه دهندگان از فریم ورک ها استفاده میکنند تا  مجبور نباشند کدهای رایج  را از اول بنویسند  در نتیجه در زمان صرفه جویی میشود . فریم ورک ها باعث ایجاد شیوه های مناسب و سازگار در کدها میشوند. هر یک از این فریم ورک‌ها برای هدفی خاص ایجاد شده‌اند، فریم ورک (چارچوب) به شما کمک میکنند تا بتوانید پروژه های خود را سریع تر به اتمام برسانید.تمام زبانهای برنامه نویسی فریم ورک های اختصاصی خودشان را دارند در ادامه فریم ورک های زبان php را به شما معرفی کرده ام.

مقاله پیشنهادی:فریم ورک چیست؟معرفی بهترین فریم ورک ها

محبوب ترین فریم ورک های php

لاراول Laravel

لاراول محبوب ترین فریم ورک php  است. لاراول فریم ورکی مبتنی بر معماری MVC است که به صورت رایگان و متن باز ارائه شده است. این فریم‌ ورک امکانات هوشمندی در اختیار برنامه نویسان قرار می‌دهد و برنامه‌‌ نویسی را برای آن‌ها لذت بخش‌تر می‌کند. این فریم ورک در بین سایر فریم ورک‌های PHP از امنیت و سرعت توسعه‌ی بیشتری برخوردار است

Symfony

سیمفونی امکانات (feature) بسیار زیادی دارد. پلاگین‌های این فریم ورک که bundle نامیده می‌شوند مجموعه ای از فایل‌های PHP، عکس، کدهای جاوا اسکریپت و غیره هستند که می‌توان با آن‌ها بخش‌های مختلف سایت مانند بلاگ را پیاده سازی کرد. استفاده از الگوهای طراحی (Design Patterns) و باندل‌ها کار تست و کنترل کدها را بسیار راحت می‌کند. به دلیل استفاده از کتابخانه PHPUnit انجام تست واحد (Unit Testing) و تست‌های عملیاتی (Functional testing) نیز بسیار ساده می‌شود.

مقاله پیشنهادی:بهترین فریم ورک های برای برای توسعه بک اند (Back-End)

دیگر فریمورک های php