طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

چاقوی سوئیسی برنامه نویس ها

یک برنامه کامپیوتری تشکیل شده از یک سری نوشته ها با ادبیاتی مشخص که قابل فهم و ترجمه شدن توسط کامپایلر است این یعنی اینکه شما برای نوشتن یک برنامه رایانه ای میتوانید حتی از نوت پد ویندوز یا ویرایشگر های متن ساده تری هم استفاده کنید.

خانم مارگارت همیلتون برنامه نویس پروژه آپولو11 هستند و جالب است بدانید تمام برنامه این پروژه فضایی بزرگ را روی کاغذ نوشتند.

امروزه ابزار های زیادی ساخته شده اند تا کار برنامه نویس ها را راحت تر کنند و امکان ساخت پروژه های بزرگتر و ارتباط راحت تر بین اعضای تیم را فراهم کنند امروز میخواهیم در رابطه با یکی از ابزارها که ساخته شرکت مایکروسافت است و واقعا یک چاقوی سوئیسی است صحبت کنیم ادیتوری به نام visual studio code

قبل از هر چیز بگویم این ادیتور رایگان است و از سایت رسمی آن میتوانید آخرین ورژن را مثل آب خوردن برای ویندوز، لینوکس یا مک دانلود کنید.

حجم نرم افزار خیلی کم است حدود 40 مگ و از سیستم عامل هم منابع خیلی کمی را برای اجرا شدن میگیرد و میشود روی ضعیف ترین سخت افزارها هم آن را اجرا کرد درضمن دسترسی مستقیم به ترمینال را هم داخل نرم افزار فراهم میکند تا شما نیاز نداشته باشید یک پنجره دیگری برای دسترسی به ترمینال باز کنید.

در پروژه های نرم افزاری باید از ورژن کنترلر ها مثل گیت استفاده کرد که نکته مثبت ویژوال کد این است که با گیت عالی ارتباط دارد و میشود داخل محیط نرم افزار تقریبا کلیه اعمال گیت را به صورت ویژوال انجام داد.

اما نقطه قوت اصلی که این نرم افزار را به یک چاقوی سوئیسی تبدیل میکند پلاگین های خیلی زیاد آن هستند که روز به روز هم در حال افزایش است و نکته بهتر این است که اهمیتی وجود ندارد که شما با چه زبانی کار میکنید فقط کافی است که پلاگین آن زبان را نصب کنید تا بتوانید از امکانات کامل کردن ادامه کد ، تشخیص خطاهای سینتکس و کامپایلرهای مستقیم داخل خود محیط ویژوال کد استفاده کنید.

در نهایت بحث دیباگ کردن پیش می آید که در ویژوال کد یک تب جدا برای این موضوع وود دارد تا شما خیلی راحت تر بتوانید این کار ترسناک را انجام دهید.