طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

چرا باید برنامه نویسی یاد بگیریم؟

شاید شما هم تصمیم به یادگیری برنامه نویسی گرفته باشید و این سوال برایتان پیش آمده است که «اصلا چرا من باید برنامه نویسی رو یاد بگیریم؟ چی داره مگه؟».

شاید هم خودتون برنامه نویس هستید و دوست دارید بدونید با حرفه‌ای تر شدن در تخصص‌تان، چه چیزهایی رو بدست میارید.

یا شاید هم میخواید فرزند، دوست یا عضوی از خانواده خود را تشویق به یادگیری برنامه نویسی کنید و به دنبال دلایل کافی برای اینکار میگردید.

در ادامه میخواهیم این دلایل را با شما به اشتراک بزاریم:

یادگیری برنامه نویسی چه فوایدی دارد؟
خیلی ها فکر میکنند که با یادگیری برنامه نویسی، فقط یکسری مهارت های فنی و تخصصی بدست میاورند که در کار و تخصص کمک‌شان خواهد کرد. اما واقعا اینطور نیست.

یادگیری برنامه نویسی مزایایی دارد که در زندگی شخصی و روزمره شماهم برایتان کاربرد خواهد داشت. دلیل های بسیار زیادی از نظر علمی وجود دارد که میتواند شما را متقاعد کند که همین امروز یادگیری برنامه نویسی را آغاز کنید. اما در زیر مهم ترین دلایلی که برای یادگیری برنامه نویسی وجود دارد را بررسی میکنیم که دقیقا متوجه شویم چرا باید برنامه نویسی را یاد بگیریم:

  1. یاد میگیرید که برای هر مسئله‌ای، راه حلی وجود دارد:یکی از مهم ترین چیزهایی که شما حین یادگیری برنامه نویسی با آن مواجه میشوید، مشکلات است. شما همیشه در فرایند توسعه‌ی یک نرم افزار، با مشکلات (یا اصطلاحا باگ‌هایی) مواجه خواهید شد که برای پیش بردن پروژه‌تان، نیاز دارید که برای آن مشکلات، راه حل ارائه دهید. و بعضی اوقات پیش می‌آید که اولین راه حلی که به ذهن‌تان میرسد و ارائه میدهید، کار نمیکند و باید به دنبال راه حل دیگری باشید.

    اینکار باعث میشود که ذهن شما یک ذهن پرسشگر و حل کننده شود و هروقت با مشکلی مواجه شود،‌ سعی کند راه حلی را برای آن پیدا کند. منظورمان از مشکلات، فقط مشکلات در فرایند توسعه نرم افزار نیست. وقتی که ذهن شما یک ذهن تحلیل گر و مسئله حل کن شود، وقتی که در زندگی شخصی خود نیز با مشکلات مختلفی مواجه شوید، ذهن شما راه حل ها و راهکارهای مختلفی را ارائه میدهد. چرا؟ چون دقیقا اینکار از فرایند توسعه‌ی نرم افزار یاد گرفته است.
    میتوانیم بگوییم مشکلات در دنیای واقعی، همان باگ ها در دنیای برنامه نویسی هستند. و کار شما به عنوان یک برنامه نویس، حل کردن باگ ها و مشکلات است و به نظر من مهارت حل مسئله یکی از مهم‌ترین مهارت هاست.

  1. درآمد خیلی خوبی کسب میکنید:

شاید اولین چیزی که شما را به سمت یادگیری برنامه نویسی سوق بدهد، بحث مالی در این رشته است. برنامه نویسی یکی از پر در آمد ترین شغل های موجود در دنیا است البته در ایران کمی این موضوع متفاوت است اما باز هم نسبت به بسیاری از شغل ها هم بازار کار بهتری دارد و هم در آمد بیشتری.

  1. ایده ی خود را اجرا کنید:

از جذابیت های برنامه نویسی می توان به این موضوع اشاره کرد که شما میتوانید هر فکری که دارید اجرا کنید و مشکلات خود را حل کنید. مثلا شما میتوانید برنامه ای را بنویسید که از طریق لپتاپتان در خانه ی خود را باز کنید به جای اینکه هربار از پشت سیستم خود بلند شوید تا ببینید چه کسی پشت در است.

شما ممکن است ایده هایی داشته باشید، سرویس هایی بخواهید بنویسید، استارت آپ خاصی را بخواهید اجرایی کنید یا هر چیز دیگری. شاید هم نیاز به یک سرویس، سایت، اپ خاص داشته باشید. در همه‌ی این صورت ها شما میتوانید خودتان ایده‌هایتان را

اجرایی کنید و چیزهایی که دوست دارید را برای خودتان بسازید.

 

جهت طراحی و توسعه وبسایت خود با وال ویرا در تماس باشید

شرکت برنامه نویسی تهران