طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

چرا داشتن سایت چند زبانه مهم است؟

در عصر دیجیتالی که ما امروز در آن زندگی می کنیم ، تأثیر وب سایت شما در جلب مشتریان احتمالی بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. تعداد بسیاری از مشتریان از وب سایت شما به عنوان اولین نقطه تماس با کسب و کار شما استفاده می کنند ، بنابراین دستیابی به آن نه تنها تأمین فروش ، بلکه ایجاد یک رابطه طولانی مدت با مشتریان را به همراه دارد.

البته وقتی وب سایت های خود را در نظر می گیریم ، یک طراحی جذاب و کاربر پسند باید در اولویت های شما قرار گیرد. با این حال ، این نباید تنها نگرانی شما باشد ، زیرا شخصی سازی نقش مهمی در افزایش تجربه مشتری ایفا می کند.

البته وقتی به شخصی سازی فکر می کنیم ممکن است به پیشنهادات محصول مناسب ، تبلیغات هدفمند و مواردی از این قبیل فکر کنیم. با این حال ، هنگام در نظر گرفتن شخصی سازی ، اغلب یک نکته نادیده گرفته شده اما مهم است – زبان. امروزه داشتن وب سایت شما و محتوای آن به زبانی که برای بازدیدکنندگان قابل دسترسی است بسیار مهم است – مخصوصاً وقتی در نظر بگیریم که 88 درصد از مشتریان پس از یک تجربه بد به احتمال زیاد به سایت شما باز نخواهند گشت.

جهانی شدن و تجارت الکترونیکی فرامرزی با سرعت مشابهی در حال حرکت است ، وب سایت شما نیز باید در حال حرکت باشد. یک وب سایت چند زبانه می تواند تجارت شما را متحول کند و از نظر رقابتی اهمیت فزاینده ای پیدا خواهد کرد. در این مقاله ، ما قصد داریم نگاه دقیق تری داشته باشیم که دقیقاً چگونه یک وب سایت چند زبانه امروز به نفع تجارت شما خواهد بود.

مزایای وب سایت چند زبانه چیست؟

1. رسیدن به مخاطبان بیشتر

اول و مهمتر از همه ، یک وب سایت چند زبانه به شما کمک می کند تا دسترسی خود را گسترش داده و با مخاطبان بیشتری ارتباط برقرار کنید.

با ارائه چندین گزینه زبان ، پیشنهاد تجاری خود را برای بخش های جدیدی از مشتریان که قبلاً دور از دسترس بودند باز می کنید ، این به نوبه خود به شما در بهبود فروش و سود شما کمک می کند.

در حالی که فرصت دسترسی به مشتریان در کشورهای جدید بسیار جذاب است ، فراموش نکنید که بسیاری از زبانها در کشور شما به طور گسترده صحبت می شوند ، به عنوان مثال ، زبان عربی دومین زبان رایج درایران است بنابراین در سطح داخلی و بین المللی ، چندزبانه بودن یک انتخاب هوشمندانه است.

2. کاهش بازگشت و بهبود نرخ تبدیل

طبق مطالعه 72.1٪ از مصرف کنندگان بیشتر یا تمام وقت خود را در وب سایت ها به زبان خود می گذرانند. داشتن یک سایت چند زبانه به این معنی است که مصرف کنندگان خارجی که از سایت شما بازدید می کنند ، با تشخیص اینکه این سایت به زبان مادری آنها در دسترس نیست ، فوراً خارج می شوند.

کاهش نرخ بازگشتی که در نتیجه چند زبانه بودن تجربه خواهید کرد ، تأثیر معکوس بر نرخ تبدیل شما خواهد داشت.

3. ایجاد مزیت رقابتی

با گذر از شرایط اقتصادی ناامیدکننده ، اکنون بیش از هر زمان دیگر کسب و کارها نیاز به تمایز با یکدیگر دارند تا برتری خود را نسبت به رقبای خود به دست آورند.

با توجه به این که همه گیری فعلی ممکن است باعث رکود جهانی و کاهش گسترده هزینه ها شود ، کسب و کارها باید از خلاقیت خود اطمینان حاصل کنند که از دوره سنگین آینده جان سالم به در ببرند.

یک وب سایت چند زبانه دقیقاً این کار را انجام می دهد و به شما کمک می کند تا فروش تجارت الکترونیکی برون مرزی را افزایش دهید.

4. بهینه سازی بین المللی موتورهای جستجو

برای کسانی که ممکن است با SEO آشنا نباشند ، موفقیت آنلاین یک شرکت بستگی زیادی به توانایی آن در رتبه بندی بالا در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) دارد. هر چه صفحات وب سایت شما در صفحات موتورهای جستجو بالاتر باشد ، احتمالاً مصرف کنندگان آنها را مشاهده خواهند کرد ، این به نوبه خود بر فروش و سود نهایی شما تأثیر می گذارد.

البته ، بسیاری از شما ممکن است از SEO به طور کامل آگاهی داشته باشید. با این حال ، وقتی در تلاش برای جذب مشتریان خارجی هستید که به زبان های مختلف مرور می کنند ، چگونه در این صفحات نتایج موتورهای جستجو رتبه بالایی دارید؟

نکته اصلی این است که نه تنها محتوای سایت خود را ترجمه کنید ، بلکه باید آن را در SERPs فهرست بندی کنید ، به این معنی که همه آن را برای SEO بین المللی بهینه کرده اید. این شامل ترجمه عالی و روان سایت شما است. همچنین مستلزم داشتن URL های منحصر به فرد با زیر دامنه ها یا زیر شاخه های خاص زبان است. پس از انجام همه این موارد ، وب سایت شما به گونه ای ساختار می یابد که به راحتی برای ربات های موتور جستجو قابل اسکن است و رتبه بالاتری را در صفحات نتیجه به شما می دهد!

5. مشتری مداری

از آنجا که میزان شخصی سازی یک کسب و کار به عنوان فاکتور مهمی در تامین امنیت مشتریان و فروش تبدیل می شود ، یک وب سایت چند زبانه هسته اصلی این رویکرد مشتری مداری است.

اگر بتوانید محتوای باکیفیتی را به زبان بازدیدکنندگان وب سایت خود ارائه دهید ، آنها طبیعتاً مورد تقدیر و قدردانی قرار خواهند گرفت ، به ویژه اگر این امر در بین رقبای شما عادی نباشد. این احساس استقبال و قدردانی که آنها نشان می دهند ، به موفقیت تجاری تبدیل می شود.

6. بازاریابی مقرون به صرفه

در عصری که ما در آن زندگی می کنیم ،وب سایتِ یک شرکت ، نقطه مرکزی استراتژی بازاریابی آن است. نکته مهمتر این است که وب سایت شما در واقع راهی کارآمد برای بازاریابی پیشنهاد شما است ، هم از نظر هزینه و هم از نظر دسترسی.

بنابراین ، داشتن یک وب سایت چند زبانه نیز هنگام در نظر گرفتن استراتژی بازاریابی بین المللی شما بسیار منطقی است.

7. بهبود تصویر برند

امروزه ، مشاغل باید به هر شکلی که می توانند رفتار کنند تا مشتریان را تحت تأثیر قرار دهند ، و یک سایت چند زبانه این کار را میکند.

سایتی که در بسیاری از زبانها در دسترس است ، گواهی بر این است که شما یک تجارت جهانی را اداره می کنید ، که نشان دهنده پیچیدگی ، پیچیدگی و پیچیدگی است – همه این موارد در نظر مشتری که کسب و کار شما را آنالیز میکند، مورد توجه قرار میگیرد.