طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

چرا طراحی سایت واکنش گرا مهم است؟

طراحی ریسپانسیو در حال حاضر “مسئله بزرگ” در طراحی وب است. اما اگر شما یک طراح نیستید ، ممکن است تعجب کنید که این اصطلاح به چه معناست. همچنین ممکن است در مورد اینکه آیا وب سایت کسب و کار باید طراحی ریسپانسیو داشته باشد یا نه ، به خصوص اگر مفهوم آن را درک نمی کنید ، اطلاعی نداشته باشد.
طراحی واکنش گرا می تواند به شما در حل بسیاری از مشکلات وب سایت کمک کند. این کار وب سایت شما را موبایل دوست میکند ، ظاهر آن را در دستگاه های دارای صفحه نمایش بزرگ و کوچک بهبود می بخشد و مدت زمانی را که بازدیدکنندگان در سایت شما صرف می کنند افزایش می دهد. همچنین می تواند به شما کمک کند رتبه خود را در موتورهای جستجو ارتقا دهید.

ادامه مطلب را بخوانید تا دریابید که چرا طراحی واکنش گرا برای وب سایت شرکت شما بسیار مهم است.

طراحی واکنش گرا چیست؟

اول ، در اینجا یک توضیح سریع در مورد طراحی واکنش گرا و نحوه عملکرد آن ارائه شده است. در اصل ، طراحی واکنش گرا راهی است برای جمع آوری یک وب سایت به طوری که به طور خودکار محتوا و عناصر آن را متناسب با اندازه صفحه نمایش که در آن مشاهده می شود ، مقیاس بندی می کند. این تصویر از بزرگتر بودن عرض صفحه جلوگیری می کند.

هدف نهایی طراحی ریسپانسیو اجتناب از تغییر اندازه ، پیمایش ، بزرگنمایی یا حرکت در سایت هایی است که برای دستگاه های مختلف بهینه نشده اند. حرکت در این سایت ها اغلب بسیار دشوار است ، و حتی ممکن است شما مشتریان بالقوه ای که از تلاش برای کشف نحوه انجام کارها ناامید می شوند ، از دست بدهید.

اکنون ، به جای طراحی چندین وب سایت برای اندازه های مختلف صفحه ، می توانید فقط یک وب سایت طراحی کنید که به طور خودکار تغییر اندازه می دهد تا با دستگاهی که در آن مشاهده می شود مطابقت داشته باشد.

چرا باید روی طراحی واکنش گرا سرمایه گذاری کنید؟

ما در یک جامعه چند صفحه ای زندگی می کنیم. به همین دلیل ، مهم است که سایت شما تا آنجا که ممکن است در همه دستگاه ها قابل مشاهده باشد ، زیرا هرگز نمی دانید شخصی از چه دستگاهی برای مشاهده وب سایت شما استفاده می کند.
تعداد بینندگان تلفن همراه در حال حاضر بیش از دسکتاپ است و این تعداد تنها با افزایش دسترسی جهانی به تلفن های هوشمند به افزایش خود ادامه می دهد.

علاوه بر این ، در اوایل سال 2015 ، گوگل اعلام کرد که طراحی واکنش گرا به یک عامل رتبه بندی در الگوریتم های موتور جستجوی خود تبدیل می شود. این بدان معناست که سایت هایی که با موبایل سازگار نبودند به طور بالقوه برخی از نتایج موتورهای جستجو را از دست می دهند زیرا تجربه خوبی را برای جستجوگران و بینندگان موبایل ارائه نمی دهند.

به طور خلاصه ، مزایای انتخاب طراحی واکنش گرا برای وب سایت شما شامل موارد زیر است:

مقرون به صرفه بودن
انعطاف پذیری
بهبود تجربه کاربر
بهینه سازی موتورهای جستجو
سهولت مدیریت
بیایید نگاهی عمیق به هریک از این 5 مزیت داشته باشیم تا بتوانید کمی بیشتر در مورد اینکه چرا باید در یک وب سایت ریسپانسیو سرمایه گذاری کنید اطلاعات بیشتری کسب کنید.

1. مقرون به صرفه بودن

حفظ سایت های جداگانه برای مخاطبان تلفن همراه و غیر تلفن همراه شما می تواند گران تمام شود. با استفاده از طراحی واکنش گرا ، می توانید با حذف هزینه پرداخت برای سایت تلفن همراه ، در هزینه خود صرفه جویی کنید. شما فقط باید روی طراحی یک سایت واحد سرمایه گذاری کنید تا مورد توجه بازدیدکنندگان در همه دستگاه ها قرار گیرد.

2. انعطاف پذیری

وقتی وب سایتی با طراحی ریسپانسیو دارید ، می توانید سریع و آسان تغییرات را ایجاد کنید. نیازی نیست نگران ایجاد تغییرات در دو وب سایت باشید. این انعطاف پذیری یک مزیت بزرگ است هنگامی که شما فقط می خواهید یک تغییر سریع در طراحی خود ایجاد کنید یا اشتباه تایپی را در سایت خود برطرف کنید – فقط باید یک بار این کار را انجام دهید.

3. بهبود تجربه کاربر

تجربه کاربر برای صاحبان وب سایت بسیار مهم است. شما می خواهید مردم سایت شما را دوست داشته باشند ، و شما می خواهید به راحتی بتوانید آنها را متقاعد کنید که دوباره به سایت شما بازگردند. اگر شخصی از طریق دستگاه تلفن همراه از وب سایت شما بازدید کند و بارگیری آن طول بکشد یا تصاویر شما وضوح تصویر مناسبی نداشته باشند ، می تواند شرکت شما را غیرحرفه ای جلوه دهد.

هیچ کس نمی خواهد با مکانی غیرحرفه ای تجارت کند. اما طراحی واکنش گرا ، که تجربه کاربری بسیار بهتری را ارائه می دهد ، می تواند به متقاعد ساختن افراد به خرید از شرکت شما کمک کند.

4. بهینه سازی موتورهای جستجو سود می برد

بهینه سازی موتورهای جستجو یا SEO یک استراتژی است که توسط بسیاری از شرکت ها برای ارتقاء رتبه خود در صفحات جستجوی گوگل استفاده می شود. هرچه به قله نزدیکتر باشید ، شانس مشتریان بالقوه شما بیشتر می شود.

طراحی واکنش گرا می تواند به سئو کمک کند زیرا گوگل ، همانطور که گفته شد ، به وب سایت هایی که دوستدار موبایل هستند ارجحیت می دهد.

5. سهولت مدیریت

اکثر مشاغل ، به ویژه مشاغل کوچکتر ، زمان زیادی برای به روز رسانی ظاهر وب سایت خود ندارند. طراحی ریسپانسیو به شما کمک میکند به جای این که مجبور به استخدام طراح برای مدیریت همه جنبه های وب سایت خود شوید ، به شما این امکان را می دهد که تغییرات را خودتان ، سریع و آسان انجام دهید.

علاوه بر این ، تنها با یک وب سایت ، مدیریت عناصر دیگر بازاریابی شما بسیار آسان تر خواهد بود.