طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

چرا لحن صدا مهم است؟

چرا لحن صدا مهم است؟

این اصطلاح را تمامی افرادی که پشت یک برند هستند ، می گویند.
نقل قول فوق نشان می دهد که فقط کار نیست که یک شرکت انجام می دهد ، بلکه این شخص است که آن را به یک برند تبدیل می کند. یک لحن صدا شخصیت و مجموعه ارزشهای برند را مجسم و بیان می کند. این در مورد افرادی است که برند تجاری را تشکیل می دهند – چیزهایی که آنها را تحریک می کند ، عشق و نفرت آنها و آنچه می خواهند با جهان به اشتراک بگذارند.

شما را از بقیه جدا می کند

لحن صدای یک برند باید متمایز ، قابل تشخیص و منحصر به فرد باشد. این ممکن است یک دستور بلند به نظر برسد تا زمانی که استفاده از زبان خود را در زندگی روزمره در نظر بگیریم. همه ما زبان – اعم از نوشتاری و گفتاری – را به روش خود به کار می گیریم. البته فرهنگ و گویش مهمترین عواملی هستند که رویکرد ما به کلمات را دیکته می کنند. اما در این موارد ، هر یک از ما خصوصیات خاص خود ، اصطلاحات مورد علاقه ، انعطاف پذیری ، سرعت و موارد دیگر را داریم.

باعث ایجاد اعتماد می شود

از آنجا که چیزی آشنا برای پردازش ذهنی به تلاش کمی احتیاج دارد ، به احتمال زیاد در اطراف آن احساس راحتی خواهیم کرد. با این تفکر ، یک شرکت باید در استفاده از زبان ثابت باشد تا نوشتار آن برای مشتری آشنا شود. بنابراین ایجاد لحن خاص صدا نقشی اساسی در این امر دارد.

می توان از آن برای تأثیرگذاری استفاده کرد

همانطور که مایا آنجلو ، نویسنده آمریکایی ، یک بار گفت: “مردم همیشه آنچه شما می گویید یا حتی آنچه شما انجام می دهید به خاطر نمی آورند ، اما آنها همیشه احساس شما را به یاد می آورند.”

این اغلب روشی است که ما چیزی را می گوییم که باعث ایجاد احساس خاصی می شود. افراد می توانند نسبت به زبان بسیار حساس باشند و به محض شروع به شنیدن یا خواندن کلمات خود ، از مردم برداشت می کنند.

یک درخواست ساده را می توان به روش های مختلف بیان کرد:

از کلمات با دقت انتخاب شده می توان برای ترغیب یا تأثیرگذاری بر مخاطب استفاده کرد. به عنوان مثال ، سیاستمداران تمایل دارند با استفاده از جملات کوتاه و ساده به عنوان راهی برای طرح ایده صداقت و حقایق جهانی بدیهی صحبت کنند. در همین حال ، شرکت های خدمات مالی گاهی اوقات متهم می شوند که عمداً از زبان سنگین اصطلاحات به عنوان راهی برای القای احساس برتری استفاده می کنند.

به طور کلی ، یک صدای موفقیت آمیز باید بدون اطلاع قبلی پیش برود. هدف این نیست که مخاطبان شما در مورد نوشتن عالی شما اظهار نظر کنند بلکه در عوض ، در مورد تجارت بزرگ شما اظهارنظر کنند.