طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

چگونه محصولات خود را بطور آنلاین بفروشیم؟

دنیای تجارت الکترونیکی – فروش محصولات و خدمات از طریق اینترنت – فرصت گسترده ای را برای کارآفرینان در همه جا فراهم می کند. با نگاهی گذرا به آمار تجارت الکترونیکی رشد محکم و بدون هیچ نشانه ای از کاهش سرعت نشان داده خواهد شد. اگر به راه اندازی مشاغل علاقه مند هستید ، فروش آنلاین می تواند بسیار سودمند باشد.

البته در راه اندازی فروشگاه آنلاین مراحل مختلفی وجود دارد. شما باید یک صنعت را انتخاب کنید ، یک نام تجاری را برگزینید و تصمیم بگیرید که به چه نوع مشتری هایی می خواهید خدمت کنید. از آنجا که ویترین فروشگاه شما در اینترنت خواهد بود ، شما همچنین باید نام دامنه مناسب وب سایت خود را انتخاب کنید ، فروشگاه آنلاین خود را بسازید و سایر جزئیات مانند اینکه از کدام شرکت حمل و نقل استفاده کنید را مدیریت کنید. در آغاز ، این کار طاقت فرسا به نظر می رسد ، اما اگر راهنمای ما را دنبال کنید روند کار بسیار آسانتر خواهد بود.

ما بیش از 20 سال تجربه تجارت الکترونیکی را در این راهنمای ساده فقط برای کارآفرینانی مانند شما قرار داده ایم. در زیر ، ما کل مراحل راه اندازی کسب و کار شما و ایجاد فروشگاه آنلاین شما را در هفت مرحله به اضافه راهنماها و منابع اضافی جمع بندی کرده ایم. به یاد داشته باشید ، هر بار یک قدم آن را بردارید و از یادگیری در مورد بازاری که می خواهید در آن وارد شوید ، ترسی نداشته باشید و در طرح اصلی خود تجدید نظر کنید.

بیایید شروع کنیم!

  1. انتخاب کنید چه کالاهایی را بفروشید

این که شما آرزو دارید یک تجارت الکترونیکی داشته باشید به این معنی نیست که در مورد آنچه می خواهید بفروشید کاملا تصمیم گرفته اید. شاید منافع مختلفی داشته باشید یا شاید به دنبال صنعتی هستید که سود مشخصی را ارائه دهد. در هر صورت تصمیم گیری در مورد فروش مهمترین مرحله در این فرآیند است. بهترین راه برای گرفتن این تصمیم این است که با چیز گسترده ای شروع کنید و سپس آن را محدود کنید.

به عنوان مثال ، یک فروشگاه لوازم آشپزخانه جدید با رقابت گسترده ای از مارک های بزرگ و مستقر که مجموعه کاملی از وسایل آشپزخانه را به فروش می رسانند، روبه رو است و صاحب این شغل نیاز به تخصص در مورد محصولات گسترده دارد تا نام تجاری جدید را برجسته کند. اما اگر برای یک نوع محصول ، مانند دستگاه های قهوه ساز، به طور اختصاصی ، انرژی و پول را سرمایه گذاری کند ، نتایج قویتری به بار می آورد.

در حالی که جایگاه خود را انتخاب می کنید ، به انواع محصولات مورد علاقه خود فکر کنید. درصورتی که صنعتی را انتخاب کنید که به آن علاقه زیادی داشته باشید ، شروع کار و ایجاد نام تجاری بسیار آسان تر و پاداش آورتر خواهد بود.

  1. نام دامنه مناسب را انتخاب کنید

نام دامنه شما نشانی وب است که مشتری برای یافتن وب سایت شما در مرورگر خود تایپ می کند. ایده خوبی است که به طور همزمان نام تجاری و نام دامنه خود را انتخاب کنید. به این ترتیب ، می توانید دامنه ای را انتخاب کنید که نشان دهنده تجارت شما باشد. از انتخاب نام تجاری که به عنوان نام دامنه کار نمی کند یا قبلاً گرفته شده است ، اجتناب کنید.

انتخاب نام دامنه مناسب بسیار مهم است. نام دامنه باید کوتاه ، به یاد ماندنی و واضح باشد. اگر نام تجاری شما از قبل کلمات کلیدی مرتبط با محصولاتی را که می فروشید شامل نمی شود ، باید مهمترین کلمه کلیدی خود را برای اهداف سئو (بهینه سازی موتور جستجو) به نام دامنه خود اضافه کنید.

نام دامنه شما نیز باید آسان باشد که با صدای بلند بیان شود. هنگام صحبت در مورد تجارت خود ، نیازی نیست که جزئیات را توضیح دهید تا نام دامنه خود را هجی کنید. از کلماتی که بیش از حد به کلمات دیگر شباهت دارند ، ارقامی که با اعداد املای مخلوط شده اند و هر چیز دیگری که با صدای بلند ناخوشایند یا مبهم به نظر برسد – از جمله خط فاصله – فاصله بگیرید.

  1. فروشگاه اینترنتی خود را بسازید

بسیاری از دارندگان مشاغل جدید از شروع ساختن یک وب سایت ترسیده اند زیرا از عدم دانش فنی خودشان نگران هستند ، اما امروز شما می توانید بدون نوشتن حتی یک خط کد ، یک فروشگاه آنلاین زیبا و موثر ایجاد کنید. نکته اصلی این است که یک راه حل تجارت الکترونیکی پیدا کنید که تمام ابزارهای لازم برای ساخت فروشگاه آنلاین خود ، افزودن محصولات ، ایجاد یک صندوق فروش و سایر موارد ضروری را داشته باشد.

انتخاب بستر مناسب بسیار مهم است تا در نهایت هزینه اضافی برای ویژگی های ضروری پرداخت نکنید و بنابراین تجارت شما بدون محدودیت های نرم افزاری می تواند رشد کند.

ابتدا می توانید موضوع خود را انتخاب کنید یا با افزودن محصولات و دسته ها شروع کنید. همچنین باید چند صفحه اضافی برای اطلاعات کسب و کار خود اضافه کنید ، از جمله یک صفحه “درباره ما” و صفحاتی برای سیاست های فروشگاه خود.

  1. پرداخت ها را به حساب بانکی خود وارد کنید

به چند روش می توانید پذیرش پرداخت آنلاین را شروع کنید و بعضی از آنها سریعتر و راحت تر از روش های دیگر هستند. می توانید مسیر سنتی را طی کنید و یک حساب بازرگان باز کنید ، یا می توانید از آن مرحله صرف نظر کنید و از پردازنده پرداختی استفاده کنید که چنین شرایطی را ندارد. اینها همه گزینه های خوبی هستند زیرا تنظیم آنها آسان بوده و قبلاً در اکثر نرم افزارهای تجارت الکترونیکی تعبیه شده اند.

  1. روش های حمل و نقل خود را انتخاب کنید

حمل و نقل در هسته تجارت الکترونیکی قرار دارد ، زیرا مشتریان شما به صورت آنلاین سفارش می دهند و شما به روشی نیاز دارید که محصولات خود را به آنها برسانید – مگر اینکه بارگیری دیجیتالی مانند کتاب های الکترونیکی یا فایل های موسیقی را بفروشید. اگر محصولات فیزیکی می فروشید ، باید تصمیم بگیرید که از کدام شرکت حمل و نقل می خواهید استفاده کنید و نرخ های مناسب را برای گرفتن هزینه از مشتری تعیین کنید. بسیار مهم است که شما حمل و نقل تجارت الکترونیک را درک کنید تا بتوانید تصمیمات درستی بگیرید.

در حالی که حمل و نقل رایگان برای فروشگاه های آنلاین فوق العاده محبوب است ، شما باید هزینه را جذب کنید ، بنابراین توصیه می شود که با استفاده از نرخ های واقعی که توسط شرکت حمل و نقل ارائه می شود ، شروع کنید. نرخ های واقعی در حالی که مشتری سفارشات خود را تنظیم می کند ، به طور خودکار محاسبه می شوند ، اطمینان حاصل کنید که با شارژ نکردن کافی مشتری ضرر نمی کنید.

6.فروشگاه آنلاین خود را تبلیغ و به بازار عرضه کنید

برای اطمینان از جابجایی مشتری مداوم ، باید فوراً شروع به بازاریابی فروشگاه آنلاین خود کنید. بهترین شکل بازاریابی یک رویکرد چند وجهی است که شامل شبکه های اجتماعی ، خبرنامه های ایمیل ، بهینه سازی موتور جستجو و تبلیغات پولی است. همچنین اگر نرم افزار تجارت الکترونیک از آنها پشتیبانی می کند ، می توانید تبلیغات و کوپن های منظمی مانند تخفیف محصولات و حتی معاملات روزانه یا معاملات گروهی را اجرا کنید.

رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک یک روش عالی برای معرفی نام شما و تعامل با مشتریان است. باید یک صفحه تجاری فیس بوک ایجاد کنید و آن را با تصاویر و اطلاعات شرکت بارگذاری کنید – البته با یک لینک به وب سایت خود، اینستاگرام و پینترست نیز از روشهای محبوب تعامل هستند و با دریافت یک جایزه اضافی ، می توانید محصولات همه این سیستم عامل ها را بفروشید. جزئیات بیشتر در مورد فروش در فیس بوک ، اینستاگرام و بعداً در این راهنما آورده شده است.

برای اطلاع مشتریان از فروش های آتی ، محصولات جدید و سایر اخبار ، باید بطور مرتب خبرنامه های ایمیل ارسال شود. خواندن خبرنامه ها به جای تبلیغات آشکار ، باید جالب و سرگرم کننده باشد و نباید آنها را خیلی مرتب ارسال کنید. بالاخره شما نمی خواهید مشتری خود را اسپم کنید ، بنابراین ماهیانه یکبار تقریباً برای هر برند کافی است.

  1. تجارت خود را رشد دهید

پس از رونق کسب و کار و تحویل سفارشات ، باید این سفارشات را در اسرع وقت پردازش و انجام دهید. این می تواند همزمان با رشد کسب و کار شما به یک چالش تبدیل شود و شما باید تعادل زمانی را که برای کارهای مختلف تجاری میگذارید، حفظ کنید. این جایی است که مشاغل جدید در صورت عدم آمادگی ، غالباً دست به مبارزه می زنند ، بنابراین داشتن ابزاری که برای رشد و تداوم تجارت خود نیاز دارید بسیار مهم است.

برای اینکه بتوانید روند فروشگاه خود را بفهمید ، می توانید گزارش های دقیق و بی درنگ درمورد کل ترافیک و فعالیت فروشگاه خود را مشاهده کنید. می توانید از این اطلاعات برای برنامه ریزی موجودی خود و استراتژیک

تبلیغات خود استفاده کنید.

برای مشاوره کسب وکار خود بر روی لینک زیر کلیک نمایید

مشاوره کسب وکار وال ویرا