طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

چگونه وب سایت شما بر ناخودآگاه مشتری تأثیر می گذارد

برای پاسخ به این سوال ، ما وب سایتی که برای یک رستوران است را مثال زده ایم:

در کمتر از 10 ثانیه ، درصد زیادی از افرادی که از وب سایت رستوران شما دیدن می کنند ، دچار مشکل می شوند. با کمی تردید ، آنها روی دکمه برگشت کلیک می کنند یا URL جدیدی را وارد می کنند. برخی متوجه خواهند شد که آنچه آنها به دنبال آن هستند در وب سایت شما وجود ندارد ، اما بسیاری از کاربرانی که به جستجوی خود می پردازند (اصطلاح تجزیه و تحلیل وب) به طور تکانشی عمل می کنند و قبل از اینکه اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند از وب سایت صرف نظر می کنند. درنهایت ، مقصر اصلی وب سایت است که این بازدیدکنندگان را جذب نکرده است.

واقعیت این است که اکثر مردم اینترنت را با خلبان خودکار مرور می کنند ، متن ، عکس ها ، فیلم ها و وب سایت ها را با مغز نیمه کاره اسکن می کنند ، تا زمانی که چیزی مورد توجه آنها قرار بگیرد. حدود 90 درصد از این تصمیمات از مناطق ناخودآگاه ذهن ناشی می شود که در آن ها به دلیل تجربه گذشته ، ویژگی های جلب توجه ، پاسخ به سوالات یا تصاویر یا اطلاعات جذاب ، در ثانیه ای تصمیم گیری می شود.

از آنجایی که اکثر مردم به این طریق در اینترنت حرکت می کنند ، طراحی وب سایت باید فراتر از محتوای اطلاعات و نحوه ارائه اطلاعات باشد.

چه کسانی را هدف قرار می دهید؟

مهم نیست که چه نوع اطلاعاتی در وب سایت شما وجود دارد ، باید با نوع مشتری رستوران مورد نظر شما مطابقت داشته باشد. اگر در حال بازاریابی با جمعیت جوان و شهری هستید ، تصویری از یک شام خانوادگی احتمالاً توجه مشتریان مناسب را جلب نمی کند. جوانانی که از یک مهمانی لذت می برند و برای تحت تأثیر قرار دادن با شیک ترین مدل لباس ها باشند ، احتمالاً خانواده هایی را که به دنبال صرف غذا هستند ، جذب نمی کنند.

صاحبان رستوران ها اطلاعات زیادی در مورد تعامل می شنوند ، اما چه چیزی باعث جذابیت یک وب سایت می شود؟

کنترل ذهن

شما واقعاً نمی توانید مغز افراد را کنترل کنید ، اما می توانید آنچه را که آنها می خواهند به آنها بدهید تا آنها از سایت شما استفاده کنند و به مطالب شما پاسخ دهند. برای سنجش پاسخ های ناخودآگاه نیاز به اسکن مغز نیست ، اما تعیین پاسخ های ناخودآگاه دشوار است. هنگامی که افراد در مورد رفتار ناخودآگاه خود شروع به فکر می کنند ، این رفتار آگاهانه می شود و قوانین متفاوتی دارد.

رفتار ناخودآگاه داستان واقعی نحوه واکنش افراد را نشان می دهد. وب سایت های رستوران ، که به حوزه های کلیدی رفتار اجتماعی و خواسته های اصلی می پردازند ، باید این نیازهای ناخودآگاه را برطرف کنند. به عنوان مثال ، مشتریان جوان تر ممکن است بخواهند کلمات پرحاشیه تری داشته باشند و تصاویری هیجان انگیز داشته باشند ، اما این نگرش ها ممکن است به چیدمان ، طراحی و ارتباط متصل نشوند. مشتریان جوان به دنبال روشهای آسان و واضح برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات با دوستان خود و خواندن نظرات همسالان خود هستند.

اگر سایت شما دارای متن کوچک و ویژگی های پیمایش است ، مشتریان تصاویر خوبی در تلفن های هوشمند کوچک دریافت نخواهند کرد. اگر صاحب یک رستوران ناهار خوری خوب هستید ، وب سایت شما نباید دارای رنگهای پر زرق و برق و فونت های سرگرم کننده باشد ، اما باید از تایپوگرافی محدود ، رنگهای ملایم و طراحی زیبا استفاده کند. اگر سیگنال های ناخودآگاه وب سایت شما در جهت اهداف متقابل با محتوا کار می کنند ، سایت شما نیاز به کار دارد تا این دو حوزه را در یک راستا قرار دهد.

نمای ناخودآگاه وب سایت شما

هر عنصر وب سایت شما باید به دلایلی وجود داشته باشد ، اما شما همچنین باید توجه داشته باشید که طراحی و انتخاب محتوای شما چه اظهارنظرهای ناخودآگاهی را نشان می دهد. کلمات ، تصاویر ، فیلم ها ، رنگ ها و طرح بر احساسات تأثیر می گذارد ، بنابراین مدتی طول می کشد تا در نظر بگیرید که چگونه هر عنصر می تواند بر مشتری تصادفی تأثیر بگذارد. آیا کلمات شما از نام تجاری رستوران ، پشتیبانی می کند؟ نگرانی های دیگر عبارتند از:

آیا تصاویر مرتبط هستند ، برای وب و دستگاه های تلفن همراه بهینه شده اند و بهترین کیفیت را دارند؟
آیا سایت به هم ریخته به نظر می رسد یا شلوغ به نظر می رسد؟
آیا رنگ ها به طور موثر برای ایجاد یک طراحی استفاده می شوند؟
آیا همه چیز سازگار است تا بازدیدکنندگان بتوانند پیش بینی کنند که کجا میتوانند اطلاعات را پیدا کنند؟

طراحان وب سایت این اصول را درک کرده و هنگام ایجاد وب سایت از آنها استفاده می کنند. به همین دلیل مهم است که یک طراح را انتخاب کنید که از صنعت رستوران آگاهی داشته باشد و نحوه تاثیر عناصر طراحی و رنگ ها بر مشتریان را بداند.

یک آزمایش پلک زدن انجام دهید

با انجام یک چشمک زدن می توانید ایده خوبی در مورد اظهارات ناخودآگاه وب سایت خود بدست آورید. شما نمی توانید این کار را خودتان انجام دهید. از دوستان ، مشتریان یا کارکنان خود بخواهید تا به سایت شما و سایت های مختلف رقیب نگاه کنند. اجازه ندهید خیلی طولانی باشد فقط در حد چند ثانیه. شما در حال آزمایش برای واکنش اولیه هستید ، بنابراین این همه زمانی است که برای ایجاد اولین تأثیر در افراد نیاز دارید. از آزمودنی های خود بپرسید که از طراحی سایت چه برداشتی می کنند. پاسخ ها می توانند بسیار فاش کننده باشند.

دریابید بینندگان چه می کنند

پس از دریافت اولین تجربیات آزمودنی ها ، می توانید به آنها اجازه دهید سایت شما (و حتی سایت های رقبای خود) را با آرامش بیشتری مطالعه کنند تا ببینند چه چیزی توجه را جلب می کند ، کدام مقاله ها را ابتدا می خوانند و چه بخشهایی را نادیده می گیرند یا از خواندن دست می کشند. Google Analytics این اطلاعات را به گونه ای ثبت می کند که می توانید به آن دسترسی داشته باشید و تجزیه و تحلیل کنید ، بنابراین اگر وب سایت موجود دارید ، باید رفتار بازدیدکنندگان را مطالعه کنید.

وب سایت شما باید با برداشت های آگاهانه و ناخودآگاه سازگاری داشته باشد که با سلیقه آشپزی ، طراحی و خواندن مخاطبان اصلی شما مطابقت داشته باشد. سیگنال های ناخودآگاه در وب سایت شما باید مشتریان هدف شما را به خود جلب کرده و آنها را وادار به ادامه کار کند. تنها در این صورت است که مطالب مفید و اطلاعات مرتبط می تواند مشتریان را در سایت شما نگه دارد و آنها را تشویق به بازدید از رستوران شما کند.