طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

گیت هاب چیست؟

آیا می خواهید بدانید که همه GitHub چیست؟

“Git” در GitHub
برای درک GitHub ، ابتدا باید درک خوبی از Git داشته باشید. Git یک سیستم کنترل نسخه منبع باز است که توسط Linus Torvalds – همان شخصی که لینوکس را ایجاد کرده است – راه اندازی شد. Git مشابه سایر سیستم های کنترل نسخه است -، Subversion ، CVS و Mercurial. بنابراین ، Git یک سیستم کنترل نسخه است ، اما این به چه معناست؟ وقتی توسعه دهندگان چیزی را ایجاد می کنند (به عنوان مثال برنامه ای) ، آنها دائماً کد را تغییر می دهند و نسخه های جدید را قبل و بعد از اولین انتشار رسمی منتشر می کنند.
سیستم های کنترل نسخه این ویرایش ها را مستقیم نگه می دارند و تغییرات را در یک مخزن مرکزی ذخیره می کنند. این به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا به راحتی همکاری کنند ، زیرا آنها می توانند نسخه جدیدی از نرم افزار را بارگیری کنند ، تغییراتی ایجاد کنند و جدیدترین نسخه را بارگذاری کنند. هر توسعه دهنده ای می تواند این تغییرات جدید را ببیند ، بارگیری کند و کمک کند. به همین ترتیب ، افرادی که هیچ ارتباطی با توسعه یک پروژه ندارند ، هنوز هم می توانند پرونده ها را بارگیری کرده و از آنها استفاده کنند. بیشتر کاربران لینوکس باید با این روند آشنا باشند ، زیرا استفاده از Git ، Subversion یا روش مشابه دیگر برای بارگیری فایلهای مورد نیاز بسیار معمول است – به ویژه در آماده سازی برای تدوین برنامه از کد منبع (روشی نسبتاً معمول برای گیک های لینوکس). Git سیستم کنترل نسخه ترجیح اکثر توسعه دهندگان است ، زیرا دارای مزایای متعددی نسبت به سایر سیستم های موجود است. این تغییرات پرونده را با کارایی بیشتری ذخیره می کند و یکپارچگی فایل را بهتر تضمین می کند.


“هاب” در GitHub
ما متوجه شده ایم که Git یک سیستم کنترل نسخه است ، مشابه اما بهتر از بسیاری از گزینه های موجود. بنابراین ، چه چیزی GitHub را بسیار خاص می کند؟ Git یک ابزار خط فرمان است ، اما مرکزی که تمام چیزهای مربوط به Git در اطراف آن می چرخند مرکز Github است جایی که توسعه دهندگان پروژه های خود را ذخیره می کنند و با افراد مشابه وارد شبکه می شوند.