طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

گیمیفیکشن به زبان ساده

در اواخر دهه ی 90 پژوهشی با عنوان (( بررسی شادی به عنوان یک عنصر در طراحی نرم افزار )) انجام شد و در ادامه با افزایش اهمیت تجربه ی کاربری (UX) در محصولات ، تحقیقات و پژوه های متعددی در مورد سنجش نقش لذت شادی و بازی در تجربه ی کاربری صورت گرفت.

نتیجه ی این تحقیقات این بود که:

استفاده از سرگرمی در نرم افزار ، نه تنها برای ساده تر کردن رابط کاربری ، بلکه می تواند برای گنجاندن لذت هنگام استفاده از آن به کار می رود.

این عامل که امروزه آن را با نام گیمیفیکشن می شناسیم ، باعث بروز احساسات مثبت در کاربر از طریق مواردی مانند صدا، تصاویر، چالش و … می شود و از این طریق تجربه ی استفاده ی کاربر از نرم افزار را بهبود می دهد.

مزایای گیمیفیکشن چیست؟

مزیت اصلی گیمیفیکشن ، افزایش تعامل کاربر است. گیمیفیکشن اجازه ی کاربردهای عملی بیش تری را می دهد. برای مثال کاربر به جای مطالعه ی ساده درباره یک فعالیت و یا موضوع ، در فرآیند یادگیری شرکت می کند.

رقابت یکی دیگر از مزایای استفاده از گیمیفیکشن است. بسیاری از ما تلاش می کنیم که بهترین باشیم. با گیمیفیکشن ، فرد انگیزه دارد که بهتر از رقبای خود عمل کند. این باعث می شود که برای رسیدن به نتایج بهینه سخت تر کار کند.

یک انگیزه ی دیگر پاداش و جایزه است.

برنامه های گیمیفیکشن می توانند جوایز جهانی برای یک کار خوب ارائه دهند. بسیاری از مردم تمایل دارند که چیزی را برنده شوند ، حتی اگر چیزی به ظاهر کوچک مانند یک لیوان قهوه ی بدون شیر باشد.