طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

یادگیری برنامه نویسی چقدر طول می کشد؟

 زمان یادگیری برنامه نویسی برای هر فردی متفاوت است و بستگی به تجربه‌ی پیشین، تمرین و علاقه شما به برنامه نویسی دارد. همچنین منابع و دوره هایی که برای یادگیری برنامه نویسی استفاده میکنید بر روی پیشرفت یادگیری شما تاثیرگذار است.

بعضی افراد ممکن است در چند هفته‌ ی مدت نسبتا کوتاهی اصول اولیه‌ی برنامه‌نویسی را یاد بگیرند و شروع به نوشتن کد های ساده بکنند، در حالی که بعضی ها ممکن است چندین ماه برای یادگیری برنامه نویسی لازم داشته باشند. در نتیجه خودتان را افراد دیگر مقایسه نکنید و از ادامه مسیر دلسرد نشوید استمرار در یادگیری و تمرین  بهترین راه برای یادگیری برنامه نویسی است.اگر میخواهید بدانید که یادگیری برنامه نویسی را از کجا شروع کنید به شما پیشنهاد میکنم که مقاله چگونه برنامه نویسی را شروع کنیم؟(راهنمای جامع) رامطالعه کنید.

چقدر طول میشکد تا برنامه نویس شویم؟

یادگیری زبان های برنامه نویسی تنها بخشی از فرآیند است. هنگامی که با یک زبان آشنا شدید، باید استفاده از آن را برای پروژه های واقعی تمرین کنید.

راه های زیادی برای به دست آوردن تجربه عملی وجود دارد. بسیاری از وب سایت ها دارای چالش های کدنویسی رایگان هستند. می توانید ایجاد پروژه های سرگرم کننده مانند بازی ها را تمرین  کنید و با دیگر کدنویس ها رقابت کنید.

برای اطلاع از هزینه کلاس های آموزشی وال ویرا تماس بگیرید

02166413754

 یکی از روش های انجام تمرین برنامه نویسی و تثبیت یادگیری کارآموزی به عنوان برنامه نویس است .اگر نمیخواهید دوره کاراموزی را بگذرانید میتوانید با شرکت در کلاس های حضوری پروژه محور وال ویرا ثبت نام کنید تا در کنار تمرین بر روی پروژه های واقعی رفع  اشکال داشته باشید.

مهارت های مورد نیاز برای برنامه نویس شدن کدام اند؟

 اگر تازه شروع به یادگیری برنامه نویسی کرده اید احتمالا برای شروع و ادامه مسیر دچار سردرگمی شده اید و دقیق نمیدانید باید چه مسیری را طی کنید.اینکه تبدیل به یک برنامه نویس حرفه شوید نیاز به یادگیری مهارت های متفاوتی دارید که در ادامه برای شما توضیح داده شده.

توانایی یادگیری مفاهیم کد

 مهارت اساسی مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس توانایی شما در یادگیری و به خاطر سپردن مفاهیم کد است. کدنویسی شامل یادگیری زبان های برنامه نویسی  مانند پایتون، جاوا، سی پلاس پلاس و HTML است. بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع را پیدا کنید و مفاهیم را به درستی یادبگیرید.

به روز بودن اطلاعات

بازی های ویدیویی را در نظر بگیرید که در دهه های 80 و 90 محبوب بودند. اکنون، آنها را با بازی‌های ویدیویی فشرده امروزی که بر روی کنسول‌های بازی پیشرفته و پیشرفته اجرا می‌شوند مقایسه کنید. درک پیشرفت در سطح کدنویسی و برنامه نویسی که منجر به چنین جهش هایی از فناوری های قدیمی شده است، دشوار است. امروز همه چیز سریع‌تر، کاربرپسندتر و تأثیرگذارتر است – و نمی‌دانیم که در یک دهه آینده چگونه به نظر می‌رسند.

برای اینکه یک کدنویس عالی باشید، باید آماده باشید تا با زمان پیشرفت کنید و از آنچه در دنیای فناوری مد روز است مطلع باشید. شما باید مراقب آنچه که منسوخ شده یا در شرف تبدیل شدن است باشید و بر اساس آن روش را تغییر دهید.

قابلیت حل مسئله

 به عنوان یک برنامه نویس، از تفکر سریع و توانایی های یادگیری سریع بهره مند خواهید شد. شما برای پیش‌بینی مشکلات از قبل، به یک نگرش حل مسئله نیاز دارید. این یک طرز فکر خاص است که به شما کمک می کند با بقیه دنیای فناوری همگام بمانید.

توجه به جزئیات و مهارت های ویرایش

 جزئیات در مورد کد مهم هستند. دو نقطه از دست رفته، کل فرمانی را که می‌خواهید به رایانه ارسال کنید، تغییر می‌دهد. بنابراین مهم است که همیشه کار خود را دوباره بررسی کنید و به کوچکترین جزئیات توجه کنید و در عین حال به تصویر بزرگ نیز توجه داشته باشید.

 شما همچنین از توسعه مهارت هایی مانند:

 

نحوه یادگیری برنامه نویسی

اکنون که ایده ای از مهارت های لازم برای برنامه نویسی دارید، بیایید نگاهی به برخی از گزینه های یادگیری برای کدنویسان مشتاق بیندازیم. خبر خوب این است که برای برنامه نویس شدن لزوماً به مدرک نیاز ندارید. همچنین می‌توانید مهارت کدنویسی را از طریق دوره‌های آنلاین و منابع خودآموز کسب کنید. اما اینکه آیا این گزینه برای شما مناسب است یا خیر به عوامل مختلفی بستگی دارد.

برای اطلاع از هزینه کلاس های آموزشی وال ویرا تماس بگیرید

02166413754

کدنویسی را به خود بیاموزید

درست است که می توانید زبان های برنامه نویسی را به تنهایی یاد بگیرید، اما این کار آسانی نخواهد بود. برنامه نویسی یک کار بسیار فنی است که مستلزم یادگیری الگوریتم های مختلف و ساختارهای داده پیچیده است. از طرف دیگر، یادگیری به تنهایی به شما امکان می دهد سرعت آموزش خود را تنظیم کنید. می توانید زمان متناسبی را به موضوعاتی اختصاص دهید که احساس می کنید به تمرین بیشتری در آنها نیاز دارید.

برخی از گزینه‌های کدنویسی خودآموز منابع آنلاین مانند آموزش ویدیویی YouTube، وب‌سایت‌های برنامه‌نویسی و کتاب‌هایی در مورد برنامه نویسی هستند. هنگامی که اصول اولیه را به دست آوردید، مهم است که دانش خود را در عمل پیاده کنید. در گروه های آنلاین برنامه نویسی جوین شوید، این گروه ها به شما کمک میکنند تا از تجربیات دیگر چیزهای جدید یادبگیرید.

مشکلات آموزش انلاین برنامه نویسی

قابلیت اطمینان منبع

 زمانی که صحبت از آموزش های آنلاین رایگان می شود، موضوعی که باید همیشه به ان توجه کنید این است که مدرس انتخابی شما به چه میزان در دانشی که اموزش میدهد اگاهی و تجربه دارد. روش اموزش درستی دارد؟اطلاعات به روز شده دارد؟ با بررسی این موارد میتوانید انتخاب بهتری برای یادگیری از منابع رایگان مانند youtube داشته باشید.

 آموزش ساختاریافته، یادگیری منظم را تضمین می کند، در حالی که انجام آن به تنهایی می تواند منجر به شکاف در دانش نظری شما در مورد موضوع شود. حتماً با چند پلتفرم مختلف یادگیری مشورت کنید تا دانش خود را بررسی کنید.

شرایط کدگذاری کلیدی

کد نویسی زبان کامپیوترها است، اما اصطلاحات دیگری هم وجود دارد که باید در کنار برنامه نویسی انها را یادبگیرید.در نتیجه همانطور که برنامه نویسی یاد میگیرید، چند عبارت کلیدی وجود دارد که باید به دایره لغات خود اضافه کنید. به عنوان یک برنامه نویس، برخی از عبارات پرکاربردی که ممکن است با آنها برخورد کنید عبارتند از:

الگوریتم: هر مجموعه ای از مراحل یا دستورالعمل هایی که برای تکمیل یک کار انجام می شود، الگوریتم نامیده می شود.

باینری: این کلمه از یک اصطلاح لاتین “bini” به معنای دو در دو گرفته شده است. به بیان ساده، هر چیزی که در یک مجموعه دوتایی نشان داده شود، یک باینری است. زبان کامپیوتر در دهای باینری 1 و 0 نوشته شده است.

تابع: این یک بلوک از کد قابل استفاده مجدد است که می توانید بارها و بارها برای انجام یک عمل مرتبط با آن تماس بگیرید. توابع گاهی رویه‌ها، روش‌ها یا زیر روال‌ها نامیده می‌شوند و بر اساس زبان‌های برنامه‌نویسی مختلف در حال استفاده هستند.