طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

10 نکته برای جستجو در گوگل

میلیون ها نفر به دلایل مختلف هر روز از جستجوی گوگل استفاده می کنند. دانش آموزان از آن برای مدرسه ، تجار از آن برای تحقیق و میلیون ها نفر دیگر از آن برای سرگرمی استفاده می كنند. اما ممکن است اکثر افراد ترفند ها و نکته های جستجو در گوگل را ندانند و از جستجوی Google به درستی استفاده نکنند.

آیا میخواهید سریعاً نتایج جستجوی مورد نظر خود را بدست آورید؟ در اینجا 10 ترفند جستجوی Google برای به حداکثر رساندن بازده جستجو را برایتان ارائه می دهیم.

10 نکته برای جستجو در گوگل:

1. از نقل قول استفاده کنید

هنگام جستجوی مورد خاص ، سعی کنید از نقل قول ها استفاده کنید تا حدس و گمان برای جستجوی Google را به حداقل برسانید. وقتی پارامترهای جستجوی خود را در نقل قول قرار می دهید ، به موتور جستجو می گویید که کل عبارت را جستجو کند.

به عنوان مثال ، اگر (طراحی سایت حرفه ای) را جستجو کنید ، موتور محتوایی را که حاوی آن سه کلمه باشد به ترتیب جستجو می کند.

با این حال ، اگر “طراحی سایت حرفه ای” را جستجو کنید ، این عبارت را دقیقاً همانطور که تایپ کرده اید جستجو می کند. این می تواند به شما کمک کند اطلاعات خاصی را که در صورت مرتب سازی صحیح در زیر محتوای دیگر دفن نشده اند ، پیدا کنید. این نکته یکی از پرکاربردترین نکات برای جستجو در گوگل است.

2. برای حذف کلمات از خط فاصله استفاده کنید

گاهی ممکن است خود را در جستجوی کلمه ای با معنای مبهم بیابید. نمونه آن پایتون است. وقتی در گوگل پایتون را جستجو می کنید ، ممکن است هم برای مار به عنوان یک خزنده و هم برای زبان برنامه نویسی نتیجه بگیرید. اگر می خواهید یکی را برش دهید ، با استفاده از خط خط به موتور بگویید که محتوای یکی دیگر را نادیده بگیرد. مثال زیر را ببینید.

پایتون -مار

این به موتور جستجو می گوید که پایتون را جستجو کند اما هر نتیجه ای را که کلمه “مار” در آن است حذف کند. این می تواند هنگام یافتن اطلاعات در مورد چیزی بدون کسب اطلاعات در مورد چیز دیگری بسیار مفید باشد.

3.برای جستجوی سایتهای خاص از دو نقطه استفاده کنید

ممکن است نمونه ای وجود داشته باشد که شما باید مقالات یا مطالب موجود در وب سایت خاصی را در Google جستجو کنید. اما فقط میخواهید در یک سایت خاص آن را جستجو کنید. بسیار ساده است و ما در زیر به شما نشان خواهیم داد.

با این کار می توانید کلیه مطالب مربوط به پایتون بعنوان زبان برنامه نویسی جستجو کنید ، اما فقط در Walvira.ir . سایر نتایج جستجو حذف خواهد شد. اگر می خواهید محتوای خاصی را در یک سایت خاص پیدا کنید ، این میانبری است که می توانید استفاده کنید.

4. صفحه ای را پیدا کنید که به صفحه دیگری لینک شود

چهارمین ترفند از این 10 نکته جستجو در گوگل این است که جستجوی گوگل کمی مبهم است. شما به جای جستجوی یک صفحه خاص ، صفحه ای را جستجو می کنید که به صفحه خاصی پیوند دارد.

اینگونه درباره اش فکر کنید. اگر می خواهید ببینید چه کسی به مقاله ای از نیویورک تایمز در سایت خود استناد کرده است ، با استفاده از این ترفند همه سایت های پیوند دهنده به آن را پیدا می کنید. نحو زیر است:

با این کار همه صفحاتی که به وب سایت وال ویرا پیوند دارند باز می گردند. URL در سمت راست می تواند هر چیزی باشد.

البته توجه داشته باشید که هرچه جستجو را خاص تر کنید، نتایج کمتری دریافت خواهید کرد. ما می دانیم که افراد زیادی احتمالاً از این ترفند جستجوی Google استفاده نمی کنند ، اما این برای برخی می تواند بسیار مفید باشد.

5. از ستاره استفاده کنید

ستاره (*) یکی از مفیدترین موارد موجود در لیست است. نحوه کار آن در اینجا است.

هنگامی که از یک علامت ستاره در جستجوی Google استفاده می کنید ، این یک جای خالی است که بعداً به طور خودکار توسط موتور جستجو پر می شود. این یک روش درخشان برای یافتن متن آهنگ است. به مثال زیر توجه کنید:

“آره * موندم * * نکردنم * خودم نیست”

از نظر شما یا من ، این ممکن است مزخرف به نظر برسد. با این حال ، جستجوی Google با دانستن اینکه ستاره می تواند هر کلمه ای باشد ، آن عبارت را جستجو خواهد کرد.

6. وقتی توضیحی که برای جستجوی شما آمده برایتان غیرقابل فهم است:

اگر چیزی را نمیدانید یا توضیحاتی که توی وب برای آن خوانده اید سخت است، برای جستجوی آن موضوع، اول سرچ خود کلمه “eli5” را بزنید، این یعنی: Explain Like i’m 5
جوری توضیح بده انگار ۵ سالمه

7. سایتهایی را پیدا کنید که مشابه سایتهای دیگر هستند

این یک مورد منحصر به فرد است که اگر همه بدانند وجود دارد ، عملاً می توانند از آن استفاده کنند.

بگذارید بگوییم شما یک وب سایت مورد علاقه دارید. می تواند هر چیزی باشد. با این حال ، آن وب سایت کمی کسل کننده است و شما می خواهید وب سایت های دیگری مانند آن را پیدا کنید. شما می توانید از این ترفند استفاده کنید:

اگر آن را جستجو کنید ، پیوندی به آمازون پیدا نخواهید کرد. در عوض ، لینک هایی به فروشگاه های آنلاین مانند آمازون پیدا خواهید کرد. سایتهایی مانند Barnes & Noble ، Best Buy و سایر سایتها که اقلام فیزیکی را بصورت آنلاین می فروشند. این یک ابزار قدرتمند جستجوی گوگل است که می تواند به شما در یافتن سایت های جدید برای مرور کمک کند.

8. برای انجام ریاضیات از جستجوی گوگل استفاده کنید

جستجوی گوگل در واقع می تواند برای شما حساب کند. توصیف این مورد کاملاً پیچیده است زیرا از بسیاری جهات قابل استفاده است. می توانید سوالات اساسی یا سوالات دشوارتر را از آن بپرسید.

توجه به این نکته مهم است که همه مسائل ریاضی را حل نخواهد کرد ، اما تعداد زیادی از آنها را حل خواهد کرد. در اینجا چند نمونه از نحو آورده شده است:

8 * 5 + 5
Planck’s Consant
اگر اولین مورد را جستجو کنید ، 45 را به شما به عنوان نتیجه نشان می دهد. همچنین یک ماشین حساب را نشان می دهد که می توانید برای یافتن پاسخ سوالات بیشتر از آن استفاده کنید.

این کار مفید است اگر شما نیاز به انجام یک محاسبه ی سریع دارید اما نمی خواهید آن را در ذهن خود انجام دهید. اگر ترم دوم را جستجو کنید ، مقدار عدد Planck’s Constant را نمایش می دهد.

بنابراین می تواند ریاضی انجام دهد ، اما همچنین می تواند با نشان دادن مقادیر برای اصطلاحات ریاضی شناخته شده ، در حل مسائل ریاضی کمک کند.

9. چندین کلمه را به طور همزمان جستجو کنید

جستجوی گوگل انعطاف پذیر است. می داند که شما ممکن است تنها با جستجو در یک کلمه یا عبارت ، آنچه را می خواهید پیدا نکنید. بنابراین ، به شما امکان می دهد چندین جستجو انجام دهید.

با استفاده از این ترفند می توانید یک کلمه یا عبارت را به همراه کلمه یا عبارت دوم جستجو کنید. این می تواند به شما کمک کند تا دقیقاً چیزی که میخواهید را پیدا کنید:

“بهترین روش ها برای آماده شدن برای مصاحبه شغلی” یا “چگونه برای مصاحبه شغلی آماده شویم”
با جستجوی آن ، هر دو عبارت را جستجو خواهید کرد. نکته نقل قول بالا را به خاطر دارید؟ در اینجا نیز استفاده می شود. در این نمونه ، این دو عبارت دقیق جستجو خواهد شد. این کار را می توان با کلمه انجام داد ، مانند مثال زیر:

شکلات یا شکلات سفید
با این کار صفحاتی را جستجو می کنید که دارای شکلات یا شکلات سفید باشند!

10. طیف وسیعی از اعداد را جستجو کنید

جستجوی طیف وسیعی از اعداد نکته دیگری است که پیش بینی نمی کنیم که مورد استفاده ی زیادی قرار گیرد. گرچه افرادی که از آن استفاده می کنند و احتمالاً کاملاً به این ترفند آگاهی دارند، این نکته را به ویژه مفید می دانند.

اساساً ، شما از دو نقطه و یک عدد استفاده می کنید تا به جستجوی Google بفهمانید که به دنبال طیف خاصی از اعداد هستید. مانند نحو زیر:

چه تیم هایی قهرمان جام استنلی شده اند ..2004
41..43

مثال اول ، جستجوی تیم برنده جام استنلی در سال 2004 خواهد بود. دو نقطه فقط با یک شماره به جستجو نشان می دهد که شما قبل یا بعد از 2004 به چیزی نیازی ندارید. این می تواند به محدود کردن جستجوها کمک کند.

مثال دوم ، گوگل اعداد 41 ، 42 و 43 را جستجو می کند.

امیدواریم این 10 نکته ی مهم و کاربردی در جستجوی گوگل برای شما مفید واقع شده باشد.