طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

4 فایده ی مهم دیجیتال مارکتینگ

1. شما می توانید فقط مشتریان بالقوه ای را هدف قرار دهید که احتمال خرید محصول یا خدمات شما را دارند.

اگر تبلیغی را در تلویزیون، مجله یا بیلبورد قرار دهید، کنترل محدودی بر روی افرادی که آگهی را می بینند دارید. البته، می‌توانید جمعیت‌شناختی خاصی را اندازه‌گیری کنید – از جمله خوانندگان معمولی مجله یا جمعیت یک محله خاص – اما هنوز هم تا حد زیادی در تاریکی هستید.

از سوی دیگر، بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد که مخاطبان بسیار خاص را شناسایی و هدف قرار دهید و پیام‌های بازاریابی شخصی‌شده به آن مخاطب ارسال کنید.

به عنوان مثال، ممکن است از ویژگی های هدف گذاری رسانه های اجتماعی برای نشان دادن تبلیغات رسانه های اجتماعی به مخاطب خاصی بر اساس متغیرهایی مانند سن، جنسیت، مکان، علایق، شبکه ها یا رفتارها استفاده کنید. از طرف دیگر، می‌توانید از استراتژی‌های PPC یا SEO برای ارائه تبلیغات به کاربرانی که به محصول یا خدمات شما علاقه نشان داده‌اند یا کلمات کلیدی خاصی را که مرتبط با صنعت شما هستند، استفاده کنید.

در نهایت، دیجیتال مارکتینگ شما را قادر می‌سازد تا تحقیقات لازم را برای شناسایی شخصیت خریدار خود انجام دهید و به شما امکان می‌دهد استراتژی بازاریابی خود را در طول زمان اصلاح کنید تا اطمینان حاصل کنید که به احتمال زیاد به مشتریان بالقوه‌ای دست خواهید یافت. بهتر از همه، بازاریابی دیجیتال به شما کمک می‌کند تا برای زیر گروه‌های مخاطب بزرگ‌تر خود بازاریابی کنید.

2. مقرون به صرفه تر از روش های بازاریابی سنتی است.

دیجیتال مارکتینگ به شما امکان می دهد کمپین ها را به صورت روزانه دنبال کنید و در صورتی که ROI بالایی را نشان نمی دهد، مقدار پولی را که در یک کانال خاص خرج می کنید کاهش دهید. این را نمی توان در مورد اشکال سنتی تبلیغات گفت. مهم نیست که بیلبورد شما چگونه کار می کند – چه برای شما به مشتری تبدیل شود یا نه، همچنان هزینه آن یکسان است.

به علاوه، با دیجیتال مارکتینگ، کنترل کاملی بر جایی که می‌خواهید پول خود را خرج کنید، دارید. شاید به جای پرداخت هزینه برای کمپین های PPC، شما تصمیم می گیرید که برای ایجاد محتوای اینستاگرام با تبدیل بالا، برای نرم افزار طراحی هزینه کنید. یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ به شما امکان می دهد به طور مداوم چرخش کنید و مطمئن شوید که هرگز پول خود را برای کانال هایی که عملکرد خوبی ندارند هدر نمی دهید.

به عنوان مثال، اگر برای یک کسب و کار کوچک با بودجه محدود کار می کنید، ممکن است سعی کنید در رسانه های اجتماعی، وبلاگ نویسی یا سئو سرمایه گذاری کنید – سه استراتژی که می توانند حتی با حداقل هزینه، بازگشت سرمایه بالایی به شما بدهند.

3. بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می دهد که از بازیگران بزرگتر در صنعت خود پیشی بگیرید.

اگر برای یک کسب‌وکار کوچک کار می‌کنید، احتمالاً رقابت با مارک‌های اصلی در صنعت خود، که بسیاری از آنها میلیون‌ها دلار برای سرمایه‌گذاری در تبلیغات تلویزیونی یا کمپین‌های سراسری دارند، برایتان دشوار است. خوشبختانه، فرصت‌های زیادی وجود دارد تا از طریق ابتکارات بازاریابی دیجیتال استراتژیک از بازیگران بزرگ پیشی بگیرید.

به عنوان مثال، ممکن است کلمات کلیدی خاصی را که مرتبط با محصول یا خدمات شما هستند شناسایی کنید و محتوای باکیفیت ایجاد کنید تا به شما در رتبه بندی آن کلمات کلیدی در موتورهای جستجو کمک کند. موتورهای جستجو اهمیتی نمی‌دهند که کدام برند بزرگ‌تر است – در عوض، موتورهای جستجو محتوایی را اولویت‌بندی می‌کنند که بهترین طنین‌اندازی را با مخاطب هدف داشته باشد.

علاوه بر این، رسانه های اجتماعی شما را قادر می سازند تا از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ به مخاطبان جدیدی دست پیدا کنید. من شخصاً هیچ برند بزرگی را در رسانه‌های اجتماعی دنبال نمی‌کنم، اما تأثیرگذارانی را دنبال می‌کنم که گهگاه محصولات یا خدماتی را که دوست دارند به نمایش بگذارند – اگر برای یک شرکت کوچک تا متوسط ​​کار می‌کنید، این می‌تواند راه خوبی برای بررسی باشد.

4. دیجیتال مارکتینگ قابل اندازه گیری است.

دیجیتال مارکتینگ می‌تواند دیدی جامع و کامل از تمام معیارهایی که ممکن است برای شرکت شما مهم باشد – از جمله برداشت‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها، بازدیدها، کلیک‌ها و زمان روی صفحه به شما ارائه دهد. این یکی از بزرگترین مزایای بازاریابی دیجیتال است. در حالی که تبلیغات سنتی می تواند برای اهداف خاصی مفید باشد، بزرگترین محدودیت آن قابلیت اندازه گیری است.

برخلاف اکثر تلاش‌های بازاریابی آفلاین، بازاریابی دیجیتال به بازاریابان اجازه می‌دهد تا نتایج دقیق را در زمان واقعی ببینند. اگر تا به حال تبلیغی را در روزنامه قرار داده باشید، می‌دانید که چقدر دشوار است تخمین بزنید که واقعاً چند نفر به آن صفحه رفته و به تبلیغ شما توجه کرده‌اند. هیچ راه مطمئنی برای دانستن اینکه آیا اصلاً آن تبلیغ مسئول فروش بوده است وجود ندارد.

از سوی دیگر، با دیجیتال مارکتینگ، می‌توانید بازگشت سرمایه تقریباً هر جنبه‌ای از تلاش‌های بازاریابی خود را اندازه‌گیری کنید.