طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

5 خواسته ی مهم خریداران آنلاین از تجارت الکترونیک در سال 2022

از زمان آغاز خرید آنلاین، صنعت تجارت الکترونیک جهانی هر سال رشد چشمگیری داشته است، زیرا افراد بیشتری برای خرید به رایانه‌ها، تلفن‌ها و تبلت‌های خود مراجعه می‌کنند و این تنها از زمان شیوع COVID-19 بیشتر شده است.

انتظار می‌رود در سال 2022، درآمد خرده‌فروشی الکترونیکی به 6.54 تریلیون دلار برسد که از 3.53 تریلیون دلار در سال 2019 افزایش یافته است. و هیچ نشانه‌ای از کاهش این رشد وجود ندارد. از آنجایی که به دلیل تغییرات فرهنگی ناشی از کووید-19، عموم مردم بیشتر به خرید از خانه عادت می‌کنند، می‌توان انتظار داشت که نه تنها تأثیر عمده‌ای بر تعداد مصرف‌کنندگان آنلاین داشته باشیم، بلکه تغییراتی را در انتظارات آنها از خرید تجارت الکترونیک نیز مشاهده کنیم.

برای جلوتر ماندن از روندها، در والویرا ما آخرین فناوری و تمایلات آنلاین را دنبال می‌کنیم تا بفهمیم مشتریان از صنعت تجارت الکترونیک به دنبال چه چیزی هستند. و اکنون، ما خوشحالیم که 10 موردی را که خریداران آنلاین در سال 2021 تقاضا خواهند کرد به شما ارائه دهیم.

با استفاده از این لیست، می توانید استراتژی های تجارت الکترونیک خود را بهبود بخشید تا از رقبای خود پیشی بگیرید و درآمد خود را افزایش دهید. پس بیایید با شماره یک شروع کنیم!

1. تجدید پذیر بودن محصولات

اولین گرایش تجارت الکترونیک ما مدتی است که در حال کار بوده است، اما در سال‌های اخیر، به دلیل تأثیر بحران COVID-19، فشار زیادی را به سمت جریان اصلی دریافت کرده است. ما در مورد افزایش مصرف گرایی سبز صحبت می کنیم، که بر ذهن بسیاری از خریداران تسلط یافته و الگوهای تولید برندها را در سراسر جهان به شدت تغییر داده است.

از آنجایی که 65 درصد از مصرف‌کنندگان می‌گویند که می‌خواهند محصولاتی را از برندهایی بخرند که از پایداری حمایت می‌کنند، برندهایی که محصولات پایدار و شیوه‌های سازگار با محیط زیست ارائه می‌دهند به زودی بر بازار تسلط خواهند یافت. و این واقعیت حتی بزرگترین برندها را وادار می کند تا ردپای اکولوژیکی خود را در نظر بگیرند و خود را برای مشارکت در تغییرات آب و هوایی مسئول بدانند.

به عنوان مثال، رشد سالانه 13 درصدی پاتاگونیا را می توان تا حدی به گزارش های سالانه منتشر شده علنی نسبت داد که نشان می دهد 45 درصد از محصولات آنها از مواد تجدید پذیر یا قابل بازیافت ساخته شده اند. حتی برچسب‌های طراحان نیز در حال جلب توجه هستند و آرمانی، گوچی و ورساچه همگی استفاده از خز را در محصولات خود کنار گذاشته‌اند.

با همه‌گیری کووید-19 که به همه ما این فرصت را می‌دهد تا به درون خود نگاه کنیم و در مورد تأثیر و مشارکت شخصی خود در تغییرات آب و هوایی فکر کنیم، نوع جدیدی از خریداران را به وجود آورده است. مصرف کنندگان دیگر جذب برندهای مد سریعی نمی شوند که محصولات ارزان قیمت را با هزینه زیست محیطی بالا ارائه می کنند. در واقع، حداقل 51 درصد از مشتریان حاضرند در صورت تولید پایدار محصول از ماده ی تجدید پذیر، هزینه بیشتری بپردازند.

برندهایی که امیدوارند در بازار فعلی مرتبط باقی بمانند، باید خود را با یک هدف زیست محیطی تنظیم کنند و به وضوح شیوه هایی را که برای رسیدن به آن انجام می دهند، ایجاد کنند. این شامل استفاده از بسته بندی سازگار با محیط زیست است که یا زیست تخریب پذیر، قابل بازیافت یا ساخته شده از مواد بازیافتی است و به وضوح نحوه تهیه، تولید و توزیع محصولات را بیان می کند.

2. بازرگانی مسئولیت پذیر اجتماعی

در دنیای امروز، تبعیض جنسیتی و نژادی در نهایت به یک تمرکز شایسته تبدیل شده است، و هر برندی که چشم خود را بر این واقعیت ببندد، احتمالاً بازتاب آن را در فروش خود خواهد دید.

درست مانند پایداری، این فقط برای برند شما مهم نیست، بلکه برای جهان نیز مهم است. و کارهای زیادی وجود دارد که می توانید در تجارت الکترونیک خود انجام دهید تا به استانداردهای امروزی مسئولیت اجتماعی برسید.

در مورد تنوع درون شرکت و تلاش های خود برای پایان دادن به تبعیض در محل کار صادق و شفاف باشید.

یک نمونه عالی، برند محبوب بستنی، Ben & Jerry’s است که به طور مداوم تنوع و مسائل اجتماعی را در تلاش های بازاریابی خود ترویج می کند. به حدی که طرفداران این برند فقط به خاطر صداقت و تعهدشان به مسئولیت اجتماعی به طرفداران فوق العاده تبدیل می شوند.

3. پتانسیل همه کانالی

بهینه سازی وب سایت برای جستجوی صوتی نه تنها مهم است، بلکه آمادگی کامل برای مرور موبایل و تبلت نیز بسیار مهم است. فروشگاه آنلاین همه کانالی یکی دیگر از خواسته های مشتری است که به شما کمک می کند تا هر فروشی را که برایتان پیش می آید انجام دهید.

با توجه به تأثیری که همه‌گیری ویروس کرونا بر کاهش چشمگیر بازدیدکنندگان از فروشگاه‌های فیزیکی داشته است، اطمینان از اینکه فروشگاه آنلاین شما تا حد امکان در همه پلتفرم‌ها کاربرپسند است، مهم‌تر از همیشه است. این با این واقعیت برجسته می شود که اعتماد به دستگاه های دستی سال به سال در حال افزایش است. و تا پایان سال 2022، دستگاه های تلفن همراه تقریباً 73 درصد از کل فروش تجارت الکترونیک را به خود اختصاص خواهند داد.

وب سایت شما چقدر برای خرید موبایلی بهینه شده است؟ با Google’s Mobile-Friendly Test، روشی آسان برای نظارت بر دسترسی به فروشگاه شما در دستگاه های تلفن همراه، وب سایت خودتان را بررسی کنید. این می تواند به شما کمک کند تا بدون توجه به دستگاهی که کاربران از آن استفاده می کنند، از یک روند پرداخت روان برای کاربران اطمینان حاصل کنید.

وقتی نوبت به آن می رسد، یک تجربه همه کانالی به این معنی است که مشتریان شما راه های بیشتری برای ایجاد رابطه با برند شما دارند. حال سوال این است که برای تعمیق این رابطه در سال 2022 چه کاری می توانید انجام دهید؟

4. یک رابطه نزدیکتر مشتری و برند از طریق محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)

ارائه گزینه های متعدد برای تماس با برند شما مهم است، اما اطمینان از اینکه مشتریان پس از یافتن شما با محتوا و محصولات شما درگیر می شوند نیز مهم است. همه اینها را می توان با کمک یک استراتژی محتوای تولید شده توسط کاربر به دست آورد، که در سال 2022 به طور فزاینده ای موثرتر خواهد شد.

این تا حدی به دلیل شیوع COVID-19 است که استفاده از رسانه های اجتماعی را تسریع کرده و به تقویت فرهنگ “خرید اجتماعی” ما کمک کرده است. وقتی برندها از طریق اقداماتی مانند محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC)، به ویژه در طول این بیماری همه گیر، به تعامل مجازی تمایل پیدا می کنند، نتایج را در تعداد خود مشاهده می کنند.

برند شلوار جین پرتغالی، جین سالسا را ​​در نظر بگیرید. آنها چند سال گذشته را صرف استفاده از تجربه خرید معتبر UGC کرده اند تا با پایگاه بین المللی مشتریان خود ارتباط بهتری برقرار کنند. آنها با جمع آوری این محتوا و ارسال آن در گالری در وب سایت خود، مدرک اجتماعی مورد نیاز برای تبدیل را در اختیار مشتریان قرار می دهند.

بنابراین هنگامی که کرونا جهان را مجبور کرد زمان بیشتری را به صورت آنلاین بگذرانند، سالسا جین فرصتی را دید تا استراتژی UGC خود را در میان یک بیماری همه گیر بهبود بخشد. آنها محتوای خود را با تجربیات مشتریان خود تطبیق دادند – و جواب داد. در ماه آوریل 2020، این برند شاهد افزایش 17.27 درصدی در نرخ تبدیل بود که نشان می‌دهد مشتریان علاقه‌مند به دیدن این انسانیت در برند هستند، به خصوص که ما همچنان به تعاملات خرید آنلاین خود ادامه می‌دهیم.

این نوع استراتژی با کمک یک پلتفرم محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) اجرا می شود، که به برندها امکان می دهد محتوای خود را در یک مکان جمع آوری، سازماندهی، انتشار و تجزیه و تحلیل کنند.

5. هوش مصنوعی

مشتریان در سال 2022 چه فناوری های تجارت الکترونیک دیگری را انتظار خواهند داشت؟ از آنجایی که مشتریان به طور فزاینده‌ای از سیل ایمیل‌های بازاریابی نامربوط که به صندوق ورودی آن‌ها هجوم می‌آورند خسته می‌شوند، تجارت الکترونیک باید در مورد نحوه دسترسی به مشتریان در سال 2022 توجه کنند. و این به معنای ارائه رویکردی متناسب‌تر است که نیازهای شخصی آنها را در ذهن نگه می‌دارد.

خوشبختانه، فناوری هوش مصنوعی می‌تواند تجربه خرید آنلاین را شخصی‌سازی کند و توصیه‌های خاصی را از طریق تجزیه و تحلیل سابقه خرید قبلی مشتری ارائه دهد.

مطمئن نیستید از کجا شروع کنید؟ چرا هوش مصنوعی جستجوی بصری را امتحان نکنید که به مشتریان راه‌های بیشتری برای یافتن محصولات مورد نظرشان می‌دهد.

فناوری شرکت‌هایی مانند Syte، Nyris، و Wide Eyes می‌تواند به شما کمک کند تا به همه اینها در تجارت الکترونیک خود با دردسر بسیار کمی دست پیدا کنید.