طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

5 سوال مهم درباره ی تغییر مسیر برای سئو

1. آیا تغییر مسیرها برای SEO مضر هستند؟

خوب ، بستگی دارد ، اما در بیشتر موارد ، خیر. تغییر مسیرها برای SEO بد نیستند ، اما – مانند بسیاری موارد دیگر – تنها در صورتی که آنها را به درستی قرار دهید. اجرای نامناسب ممکن است انواع مشکلات را ایجاد کند ، از جمله از دست دادن رتبه صفحه تا از دست دادن ترافیک. در صورت ایجاد تغییر در آدرس های اینترنتی ، تغییر صفحات ضروری است.

2. چرا باید مسیر URL را تغییر دهیم؟

با تغییر مسیر URL ، شما هم کاربران و هم خزنده ها را به URL جدیدی می فرستید ، بنابراین مزاحمت ها را به حداقل می رسانید. هر زمان که هر نوع تعمیر و نگهداری را در سایت خود انجام می دهید ، در واقع چیزهایی را خارج می کنید. شما می توانید یک پست را حذف کنید ، ساختار URL خود را تغییر دهید یا سایت خود را به یک دامنه جدید منتقل کنید. شما باید آن را جایگزین کنید ، در غیر این صورت بازدیدکنندگان بر روی ارور 404 فرود می آیند. اگر تغییرات کوچکی انجام دهید ، مانند حذف یک مقاله قدیمی ، می توانید آن آدرس قدیمی را با 301 به مقاله جدید مربوطه هدایت کنید یا به آن 410 بدهید تا بگوید آن را حذف کرده اید. مطالب را بدون برنامه حذف نکنید و آدرس های اینترنتی خود را به مقالات تصادفی که هیچ ارتباطی با مقاله ای که حذف می کنید ندارد هدایت نکنید.

پروژه های بزرگتر به یک استراتژی مهاجرت URL نیاز دارند. برای مثال ، از HTTP به HTTPS بروید. در این موارد ، شما باید به همه نشانی های اینترنتی سایت خود نگاه کنید و آنها را در مکانهای بعدی آنها در دامنه جدید ترسیم کنید. پس از تعیین اینکه کجا می رود ، می توانید هدایت URL ها را شروع کنید. از ابزار تغییر آدرس در Google Search Console استفاده کنید تا تغییرات را به Google اطلاع دهید.

3. تغییر مسیر 301 چیست؟ و ریدایرکت 302؟

از هدایت 301 برای هدایت دائمی URL به مقصد جدید استفاده کنید. به این ترتیب ، شما به بازدیدکنندگان و خزنده های موتورهای جستجو می گویید که این URL تغییر کرده و مقصد جدیدی پیدا شده است. این رایج ترین تغییر مسیر است. اگر می خواهید بار دیگر از آن نشانی اینترنتی خاص استفاده کنید ، از 301 استفاده نکنید. در این صورت ، شما نیاز به تغییر مسیر 302 دارید.

تغییر مسیر 302 اصطلاحاً تغییر مسیر موقت است. این بدان معناست که می توانید با استفاده از آن بگویید این قطعه به طور موقت در این آدرس در دسترس نیست ، اما قرار است دوباره برگردد.

4. راه آسان برای مدیریت تغییر مسیرها در وردپرس چیست؟

ممکن است کمی مغرضانه رفتار کنیم ، اما فکر می کنیم مدیر تغییر مسیرها در افزونه Yoast SEO Premium وردپرس باور نکردنی است. ما می دانیم که بسیاری از مردم برای درک مفهوم تغییر مسیرها و نوع کاری که در افزودن و مدیریت آنها انجام می شود ، تلاش می کنند. به همین دلیل است که یکی از اولین مواردی که ما می خواهیم افزونه SEO ما داشته باشد ، یک ابزار تغییر مسیر آسان است.

5. ریدایرکت چکر چیست؟

بررسی کننده تغییر مسیر ابزاری است برای تعیین تغییر مسیر یک URL خاص و تجزیه و تحلیل مسیری که در پی دارد. شما می توانید از این اطلاعات برای پیدا کردن تنگناها استفاده کنید ، مانند یک زنجیره تغییر مسیر که در آن URL ها بارها هدایت می شوند ، و خزیدن آن URL را برای گوگل بسیار دشوارتر می کند – و به کاربران تجربه ای کمتر از ستاره ای می دهد. این زنجیره ها اغلب بدون اطلاع شما اتفاق می افتند: اگر صفحه ای را که قبلاً تغییر مسیر داده بود حذف کنید ، قطعه دیگری را به زنجیره اضافه می کنید. بنابراین ، شما باید به تغییر مسیرهای خود توجه داشته باشید و یکی از ابزارهایی که این کار را انجام می دهد ، بررسی کننده تغییر مسیر است.

می توانید از یکی از مجموعه های SEO مانند Sitebulb ، Ahrefs یا Screaming Frog برای آزمایش تغییر مسیرها و پیوندهای خود استفاده کنید. اگر فقط به یک بررسی سریع نیاز دارید ، می توانید از ابزار ساده تری مانند httpstatus.io استفاده کنید تا به شما در مورد طول عمر URL در سایت شما بینش بدهد. یکی دیگر از ابزارهای ضروری افزونه Redirect Path برای Chrome است که توسط Ayima ساخته شده است.