طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

5 مرحله برای هدایت بهتر وب سایت

نویگیشن(navigation) یا همان ناوبری منو برای کمک به ما در یافتن محتوا وجود دارد و باید ساده و بصری باشد.

وقتی به وب سایت نگاه می کنیم ، انتظار ما این است که به راحتی هرچه را میخواهیم پیدا کنیم و تجربه ای عالی داشته باشیم ، اما متأسفانه هر سایتی آنطور که باید طراحی نشده است. بخشی از نقش من به عنوان طراح ارشد وب این است که اطمینان حاصل کنم که کاربر می داند کجاست ، کجا بوده و کجا می رود! طراحی خوب یک سیستم ناوبری بدون شک یکی از مهمترین جنبه های طراحی وب سایت است.نکات زیر را برای طراحی نویگیشن ها در نظر بگیرید.

1. برنامه ریزی

“بیایید از همان ابتدا شروع کنیم ، مکانی بسیار خوب برای شروع”. در مورد طراحی وب و به ویژه ناوبری منو ، نقطه شروع این است که بدانید وب سایت چه نوع ویژگی هایی را ارائه می دهد و سلسله مراتبی که باید در آن اطلاعات نمایش داده شود، چیست. منوی وب سایت در مراحل اولیه به طور معمول به عنوان “نقشه سایت” نامیده می شود و معمولاً به عنوان نمودار یا صفحه گسترده برای نمایش سطوح مختلف اطلاعات کنار هم قرار می گیرد. هنگام ایجاد نقشه سایت هیچ درست یا غلطی وجود ندارد ، در واقع ما مشتریان خود را تشویق می کنیم تا با هر قالبی که از آن استفاده می کنند کار کنند.

2. زبان آشنا

همچنین مهم است که زبان نویگیشن و برچسب گذاری منو را در نظر بگیرید. ممکن است سایت شما مختص صنعت باشد ، اما مهم این است که کاربر و نحوه تفسیر یا درک کاری که انجام می دهید را فراموش نکنید. برای نوشتن نام هر نویگیشن باید از اصطلاحاتی استفاده کنید که کاربر با آن آشنایی دارد. اگر نام نویگیشن باعث این شود که کاربر درمورد کارایی آن فکر کند یا روی آن کلیک کند تا فقط بتواند کشف کند که آن کلیک به کجا میرود ، این عمل تجربه کاربری را به خطر می اندازد.

3. نویگیشن اصلی

ناوبری اصلی باید برجسته و با سراسر سایت سازگار باشد. به طور معمول ، یک منوی اصلی در بالای صفحه در مرکز یا در سمت چپ یا راست صفحه قرار می گیرد. یکی دیگر از روشهای تشخیص منوی اصلی طراحی آن است: منوی اصلی معمولاً طوری طراحی شده است که در با هرچیز دیگری در تضاد باشد. در اینجا چند نمونه عالی از طراحی ناوبری اصلی آورده شده است:

4-لوگو را به صفحه اصلی پیوند دهید

این ممکن است بدیهی به نظر برسد ، اما یافتن سایت هایی که در اجرای این عملکرد ناموفق هستند ، سخت نیست.
کنوانسیون رایج برای قرار دادن لوگو گوشه سمت چپ بالا یا مرکز آن در بالای صفحه است و لوگو همچنین به عنوان پیوند به صفحه اصلی شناخته می شود. این یک کنوانسیون است که بهتر است از آن پیروی شود زیرا بسیار گسترده اجرا شده است.

5- پاورقی عریض

به طور کلی این فضا برای حریم خصوصی و پیوندهای حقوقی محفوظ است اما نمایش فیلدهای ثبت نام ایمیل ، جزئیات آدرس و پیوندهای اجتماعی نیز کاملاً معمول شده است. اکثر مردم می خواهند بدانند که نمایش منو و یا نقشه ی سایت کامل در پاورقی ایده خوبی است یا خیر. با این وجود ، پاورقی به طور معمول آخرین راه تماس بسیاری از بازدیدکنندگان است. بسیاری از وب سایت ها هنوز از این روش استفاده می کنند. یک پاورقی بزرگ نه تنها می تواند پیوندهای مفیدی را برای کسانی که مایل به حرکت در پایین هستند ارائه دهد ، بلکه می تواند به عنوان یک عنصر طراحی برای قاب بندی طرح شما نیز عمل کند. Butterfly چند سایت طراحی کرده است که از پاورقی بزرگ استفاده می کنند و هم دارای محتوای عالی هستند و هم طراحی منحصر بفرد دارند. در اینجا چند نمونه از این سایت ها نشان داده شده است: