طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

9 نکته اساسی درمورد تایپوگرافی در طراحی وبسایت

ارتباطات نقشی اساسی در طراحی بازی می کنند، ایجاد ارتباط واضح بین وب سایت و کاربر و کمک به کاربران برای دستیابی به اهدافشان امری ضروری است. وقتی ما در مورد ارتباطات در زمینه طراحی وب صحبت می کنیم ، معمولاً منظور ما ارتباط از طریق متن است. تایپوگرافی در این فرایند نقش حیاتی دارد:
بیش از 95٪ اطلاعات در وب به صورت زبان نوشتاری است.
تایپوگرافیِ خوب عمل خواندن را بدون دردسر انجام می دهد ، در حالی که تایپوگرافیِ ضعیف کاربران را خاموش می کند.

بهینه سازی تایپوگرافیِ شما همچنین رابط کاربری شما را بهینه می کند. در این مقاله ، من مجموعه ای از قوانین را ارائه می دهم که به شما در بهبود خواناییمحتوای متن کمک می کند.

1. از فونت های مختلف استفاده نکنید

استفاده از بیش از 3 فونت مختلف باعث می شود وب سایت بدون ساختار و غیرحرفه ای به نظر برسد.به طور کلی ، تنوع فونت ها را به حداقل ( یکی اغلب کافی است) محدود کنید. اگر از بیش از یک فونت استفاده می کنید ، اطمینان حاصل کنید که خانواده فونت ها بر اساس عرض کاراکترشان مکمل یکدیگر هستند.

2. سعی کنید از فونت های استاندارد استفاده کنید

قطعا فونت های جالب بسیاری وجود دارند که می توانند به طرح های شما چیز جدید ، تازه و غیرمنتظره ای بدهند. پس مشکل چیست؟ در واقع ، یک مشکل جدی وجود دارد – فونت های جذاب و جالب می توانند کاربران را از مطالعه منحرف کنند. بدین صورت که کاربران وقت خود را صرف تفکر در مورد فونت هایی کنند که طراحان از آنها استفاده کرده اند و به خواندن متن توجهی نمی کنند.
به خاطر داشته باشید که تایپوگرافی خوب خواننده را به سمت محتوا می کشاند ، نه به نوع خود تایپوگرافی.

3. طول خط را محدود کنید

وجود مقدار مناسب کاراکتر در هر خط کلید خوانایی متن شماست. این توصیه را در مورد خوانایی و طول خط از موسسه Baymard در نظر بگیرید:

“فراموش نکنید که بهتر است در هر خط از نوشته حدود 60 حرف وجود داشته باشد. داشتن تعداد حروف مناسب در هر سطر کلید خوانایی متن شماست. ”

برای دستگاه های تلفن همراه ، باید در هر خط 30-40 حرف وجود داشته باشید.

4- یک نوع متن انتخاب کنید که در اندازه های مختلف به خوبی کار کند

کاربران از دستگاه هایی با اندازه و وضوح صفحه نمایش متفاوت به سایت شما دسترسی پیدا می کنند. بیشتر رابط های کاربری به عناصر متن در اندازه های مختلف نیاز دارند. مهم است که یک نوع متن را انتخاب کنید که در اندازه های مختلف به خوبی کار کند تا خوانایی و قابلیت استفاده در هر اندازه را حفظ کند.

5- از فونت هایی با حروف مشخص استفاده کنید

بسیاری از حروف چاپی ممکن است باعث اشتباه گرفتن بعضی از حروف مانند “د” و “ر” و یا “i” و “L” شود. بنابراین هنگام انتخاب نوع فونت ، حتماً تمامی حروف را امتحان کنید تا مطمئن شوید مشکلی برای کاربران شما ایجاد نمی کنند.

6. فاصله بین خطوط را به حداقل برسانید

در تایپوگرافی ، ما اصطلاح ویژه ای برای فاصله بین دو خط متن (یا ارتفاع خط) داریم. با افزایش این فاصله ، فضای سفید عمودی بین خطوط متن را افزایش می دهید ، به طور کلی خوانایی را در ازای املاک و مستغلات صفحه بهبود می بخشید. به عنوان یک قاعده ، برای خوانایی خوب باید فاصله بین دو خط متن در وب سایت حدود 30٪ بیشتر از ارتفاع کاراکتر باشد.

7. اطمینان حاصل کنید که کنتراست رنگی کافی دارید

از رنگهای مشابه یا نزدیک بهم برای متن و پس زمینه استفاده نکنید. هرچه متن بیشتر دیده شود ، کاربران سریعتر قادر به اسکن و خواندن آن هستند.

8. از رنگ آمیزی متن به رنگ قرمز یا سبز خودداری کنید

کوررنگی یک بیماری شایع است ، به ویژه در میان مردان (8٪ از مردان کور رنگ هستند) ، توصیه می شود علاوه بر رنگ ، از نشانه های دیگری نیز برای تشخیص اطلاعات مهم استفاده کنید. همچنین از استفاده از رنگ های قرمز و سبز به تنهایی برای انتقال اطلاعات خودداری کنید زیرا کوری رنگ قرمز و سبز رایج ترین نوع کوری رنگ است.

9. از استفاده از چشمک زدن متن خودداری کنید

محتوایی که چشمک می زند یا سوسو میکند می تواند باعث تشنج در افراد مستعد شود. نه تنها می تواند باعث تشنج شود ، بلکه به طور کلی برای کاربران آزار دهنده است.