طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

استراتژی برندسازی در اینستاگرام ؟+توضیحات تکمیلی و مثال

برندسازی یا برندینگ چیست ؟

قبل از هرگونه توضیح درباره برندسازی در اینستاگرام باید اول برای شما مفهوم برندسازی یا برندینگ را توضیح دهم

برندینگ یک فرآیند استراتژیک است که برای ساختن و تعیین هویت یک برند (شرکت، محصول، خدمات یا حتی فرد) استفاده می‌شود. این فرآیند به تعیین و تبلیغ ویژگی‌ها، مزایا، ارزش‌ها و تمایزهای یک برند از رقبا به منظور ایجاد اعتبار و شناخته شدن در میان مخاطبین متمرکز است. در واقع، برندینگ به شما کمک می‌کند تا برند خود را در ذهن مخاطبان خود  شناخته شده و ارزشمند  تعریف کنید.

برند هویت از برندسازی این است که در ذهن مخاطب جایگاهی بدست بیاورد و داستان یک شرکت است که آن را از رقبای فروش محصولات یا خدمات مشابه متمایزمی کند. هدف و گزینه مطلوبی برای انجام خرید برای انها تبدیل شود.برندسازی فرآیند ایجاد ان یک درک قوی و مثبت از یک شرکت، محصولات یا خدمات آن در ذهن مشتری با ترکیب عناصری مانند لوگو، طراحی،بیان ماموریت و یک موضوع ثابت در تمام ارتباطات بازاریابی است. برندسازی موثر به شرکت ها کمک می کند تا خود را از رقبای خود متمایز کنند و یک پایگاه مشتری وفادار ایجاد کنند.

چرا برندسازی برای کسب و کارها اهمیت دارد؟

یک برند منحصربه‌ فرد می‌تواند با ایجاد مزیت رقابتی نسبت به رقبایش و کمک به جذب و حفظ مشتریان با هزینه‌ی بسیار کمتر، تأثیر زیادی بر سودش داشته باشد. در تجارت الکترونیک، جایی که شرکت‌های جدید (و در نتیجه رقبای جدید) هر روز ظهور می‌کنند، یک برند تثبیت‌ شده می‌تواند دارایی ارزشمندی در جذب مشتری و ایجاد سود باشد.

صرف نظر از اینکه زمان و تلاش خود را صرف ایجاد یک برند جذاب می کنید یا به هیچ وجه به آن توجه نمی کنید، کسب و کار شما همچنان یک برند دارد. با این حال، ممکن است کاملاً متفاوت از نحوه دیده شدن شما باشد.با ساختن دقیق برند خود از طریق داستان‌ها، روابط، پیام‌های بازاریابی و دارایی‌های بصری، این فرصت را دارید که انتظارات مشتریان خود را شکل دهید و یک پیوند منحصر به فرد ایجاد کنید که فراتر از رابطه خرید و فروش است.

نام تجاری خوب استراتژیک است، در حالی که بازاریابی تاکتیکی است. هنگامی که اهداف بالاتر را تعیین می کنید و وعده برند خود را به وضوح تعریف می کنید، می توانید شروع به ایجاد یک برنامه بازاریابی کنید که در جهت دستیابی به آن اهداف باشد

اهمیت برند سازی دردیجیتال مارکتینگ

برندسازی فرآیند پیچیده ای است که نیازمند برنامه ریزی دقیق و رویکرد حساب شده دارد. در حالت ایده‌آل، باید استراتژی برندسازی خود را قبل از راه‌ اندازی فروشگاه آنلاین خود انجام دهید تا از کار معکوس برای همسو کردن فروشگاه خود با انتظارات مشتری خودداری کنید. ارتباط با یک برند قوی آسان است و از ارزش هایی استفاده می کند که به خوبی با مخاطبان هدف طنین انداز می شود. برای یک فروشگاه تجارت الکترونیک، نام برند تجاری قوی همچنین می تواند  از یک تجارت در برابر رقابت در قیمت محافظت می کند. همان اصطلاح خودمانی و روزمره  ای که استفاده میکنیم: پول برندشو میگیره .

بنابراین چگونه می‌خواهید یک برند برای یک فروشگاه آنلاین بسازید؟ در اینجا مراحل کلیدی در برندسازی در کسب و کار انلاین برای  شما توضیح داده شده

مزایای برند سازی در اینستاگرام چیست ؟

؟چطور در اینستاگرام برند سازی کنیم

حال میرویم سراغ اصل مطلب چطور و با چه استراتژی ای در اینستاگرام برند سازیمان را پیش ببریم در این :مقاله میخواهم قدم به قدم استراتژی در اینستاگرام را برایتان توضیح دهم

قدم صفر: تعین موضوع هدف از فعالیت و برندسازی در اینستاگرام

در وهله اول باید مشخص کنید که میخواید درچه موضوعی فعالیت داشته باشید و برند شما قرار است در چه دسته بندی ای جای بگیرد.اگر میخواهید فروش محصول داشته باشید باید ازقبل تعیین کنید که چه محصولی را میخواهید بفروشید (تلاش کنید نیچ کارکنید) بازار هدف شما چه جنسیت و چه بازه سنی ای دارد.

اگر میخواهید افرادی در یک منطقه مکانی خاصی را  جذب کنید  باید از قبل مکان را مشخص کنید چرا که همگی این موضوعات در تعیین استراتژی شما تاثیر گذار است.

قدم اول: اماده سازی اصولی پیج اینستاگرام برای برند یازی در اینستاگرام

پروفایل

بایو اصولی بنویسید

قدم دوم: تعیین استراتژی برندسازی در اینستاگرام

این گام مهم ترین بخش فعالیت شما در اینستاگرام است.بعد از تعیین اهداف و موضوع کاریتان در اینستاگرام زمان این میرسد که یک قلم و کاغذ بردارید و مسیر و استراتژی برندسازی تان را بنویسید.

محتوا محتوا محتوا

محتوا در اینستاگرام همه چیز است برای موفقیت در اینستاگرام باید محتوای مفید جذاب و سرگرم کننده تولید کنید

اگر  خاطرتان باشد در قدم اول قرار شد درباره مخاطب هدفتان و علایقش تحقیق کنید. حال برای تعیین استراتژی برندتان دراینستاگرام نیازاست که محتواهایی را تولید که مخاطب هدفتان دنبال آن است. برای شروع 15 تیتر محتوایی برای خودتان بنویسید و به ترتیب شروع کنید محتوایتان را تولید کنید. آماده بودن محتوایتان از قبل باعث میشود ذهنتان امادگی بهتری داشته باشد و منظم تر عمل کنید (استرس ذهنیتون کم میشه)

برای درک بهتر موضوع و استراتژی برندسازی در اینستاگرام میخوام برایتان مثالی بزنم:

  1. موضوع برند: فروش اسباب بازی برند و وارداتی
  2. مخاطب هدف: خانواده هایی که فرزند زیر 10 سال  دارند بیشتر مادرها
  3. دغدغه مخاطب: سرگرمی،سلامتی و تربیت فرزند
  4. چه محتوایی میتوان برایش تولید کرد؟

هر کدام از مثال های گفته شده میتواند چندین ریز محتوا داشته باشند و نشان دهنده اهمیت شما به دغدغه مخاطبتان باشد این طور مخاطب ارتباط بهتری با شما ایجاد میکند و احساس دوستانه تری در او ایجاد میشود.

قدم سوم:استفاده از هشتگ های درست برای برندسازی در اینستاگرام

بعد از آماده سازی تیتر محتواها و ثبت تصاویر با کیفیت از محصولاتتان یا ویدیو های مناسب برای معرفی خدماتتان باید شروع کنید به بررسی هشتگ های مفید،ترند و پربازدید مربوط به حوزه کاری

توجه کنید که هشتگ گذاری در اینستاگرام اصول خودش را دارد

اصول هشتگ گذاری در پست اینستاگرام برای برندسازی در اینستاگرام

اینستاگرام به شما اجازه میدهد که در پست هایتان از 30 هشتگ استفاده کنید اما بر اساس تجارب به دست امده در اینستاگرام و آزمون و خطاهای انجام شده، شما در هر پست حداقل 3 هشتگ  و حداکثر 11 تا هشتگ میتوانید استفاده کنید تا به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنید.

قدم چهارم:اشنایی با ابزار ها

برای تولید محتوای با کیفیت تر جدا از ثبت تصاویر با کیفیت شروع کنید به بررسی و اشنایی ابزارهایی که میتوانید از انها برای بالاتر رفتن کیفیت محتوایتان استفاده کنید.

قدم پنجم: برای شناخته تر شدن از ترندهای روز استفاده کنید

ترندها موضوعاتی هستند که بنا به شرایط بسیار داغ شده‌اند و عموم کاربران اینستاگرام در حال پرداختن به آن‌ها هستند. اگر به‌موقع از ترندها استفاده کنید و اصطلاحاً سوار موج شوید، می‌توانید کلی دنبال‌کننده جدید به صفحه خود اضافه کنید.

از ترندها میتوانید در محتوای ریلزها استفاده کنید و بازدید های میلیونی بگیرید.

 برند قدم ششم: فعالیت مداوم و مستمر برای برندسازی در اینستاگرام

ناامید نشوید

بزرگترین اشتباهی که در این مسیر میتوانید انجام دهید این است که از فعالیت مستمر دست بکشید و ناامید شوید. از اصلی ترین موارد برای پیشرفت در اینستاگرام تولید محتوای مفید و فعالیت مستمر است پس ناامید و خسته نشوید ادامه دهید ضعفهایتان را بشناسید و مطمئن باشید که موفق خواهید شد.

قدم هفتم: برای برندسازی در اینستاگرام مخاطب را دوست خودتان ببینید

در استوری ها با مخاطبتان ارتباط برقرار کنید ذهنشان را درگیر کنید ازشان بخواهید که در نظر سنجی ها شرکت کنند مدام جلو چشمشان باشید تا شما را فراموش نکنند.

قدم هشتم:تحلیل داده‌ها برای بهبود برنامه و استراتژی برندسازی در اینستاگرام

اگر صفحه اینستاگرامتان را به حالت Business تغییر دهید (باید این کار را انجام دهید!)، پس از مدتی، کلی داده و اطلاعات راجع‌ به مخاطبان و حتی محتوای خود خواهید داشت. برای برندسازی در اینستاگرام، بررسی این داده‌ها و استفاده از آن‌ها ضروری است!

مثلاً فرض کنید از ۷ روز هفته، ۶ روز عکس منتشر کردید و ۱ روز ویدیو. با بررسی داده‌ها متوجه می‌شوید که ویدیو چندین برابر عکس‌ها تعامل دریافت کرده است؛ از لایک گرفته تا سیو و کامنت. چه برداشتی از این موضوع می‌کنید؟ شاید بهتر است تجدیدنظری در نوع محتوای پیجتان بکنید؛ چراکه مشخصاً مخاطبانتان علاقه بیشتری به ویدیو از خود نشان داده‌اند.

ابزارهای بسیاری برای بررسی و تحلیل داده‌های اینستاگرام وجود دارند؛ اما همان ابزار اینسایت این پلتفرم تمام نیازهایتان را برطرف خواهد کرد..

قدم نهم:تبلیغات برای برندسازی در اینستاگرام

این روزها  نرخ هزینه تبلیغات در اینستاگرام افزایش یافته و خیلی از افراد به دلیل محدذودیت بودجه نمیتوانند هزینه مستمر و زیادی برای تبلیغات پرداخت کنند اگ در همچین شرایطی هستید. تلاش کنید از پیج هایی که در زمکینه های مختلفی تولید محتوا انجام میدهند یا از میکروبلاگرها حداقل فصلی یکبار برای تبلیغات کسب و کارتان استفاده کنید. این استراتژِی باعث جلب اعتماد بیشتر در مخاطبان، معرفی گسترده تر برای برندتان میشودهمچنین باعث میشود تا تعداد بیشتری از افراد اسم برند شما به گوششان بخورد.تبلیغات در پیج ها باعث  افزایش  پروفایل ویزیت پیجتان نیزمیشود که خود این موضوع به رشد پیج شما کمک شایانی میکند.

قدم دهم: سایت، برای برندسازی در اینستاگرام

فراموش نکنید که مهم ترین عامل در فروش برای شما ایجاد حس خوب برای مشتری است اینستاگرام پلتفرمی است که ماهیت اشتراک گذاری تصاویر  و محتوای تصویری دارد وم برای فروش و ثبت سفارش ساخته  و طراحی نشده است. بعد از مدتی باید برای ایجاد تجربه خرید راحت مشتری وبسایتتان را راه اندازی کنید

مهم‌ترین مزایایی سایت  برای کسب و کارهای اینستاگرامی:

کلام آخر:

برند سازی در اینستاگرام یک ضرورت است

حتی اگر تا چند سال قبل خیلی‌ها ضرورتی برای داشتن اکانت اینستاگرام نمی‌دیدند، حالا ورق کاملاً برگشته است. این شبکۀ اجتماعی که تعداد کاربران ایرانی بسیار زیادی دارد، سکوی پرشی برای هر کسب‌وکاری است. به همین جهت، عدم حضور در آن هیچ توجیهی ندارد.