طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

باید ها و نباید های بازاریابی پیامکی

 برای ایجاد  کمپین بازاریابی پیامکی (اس ام اس مارکتینگ) موفق در ابتدا باید قوانین آن را بدانید اما  قبل از اینکه راجع به باید و نبایدهای بازاریابی پیامکی برایتان بگویم میخواهم کمی درباره مزایای بازاریابی پیامکی صحبت کنیم.

بازاریابی پیامکی چیست ؟  (SMS Marketing)

بازاریابی پیامکی یکی از روش های بازاریابی دیجیتالی است (Digital Marketing )است که  زیر مجموعه بازاریابی متنی محسوب میشود. این مدل بازاریابی از طریق ارسال پیام کوتاه به منظور تبلیغات انجام میشود.

بازارایابی پیامکی به کسب و کارهای کمک میکند تا  به  گروه گسترده ای از مخاطبان دست پیدا کنند و به صورت مستقیم با مخاطبان بالقوه ارتباط گیرند.

مزایای بازارایابی پیامکی چیست؟

بایدها و نبایدهای بازاریابی پیامکی

اگر می‌خواهید مشتریان خود را با بازاریابی پیامکی تحت تأثیر قرار دهید و نتایج مورد نظر خود را دریافت کنید، حتما این نکات را رعایت کنید.

مقاله پیشنهادی:بازاریابی ایمیلی چیست؟

از مخاطب اجازه بگیرید

فقط به این دلیل که شماره تلفن یک مخاطب را دارید، به این معنی نیست که می توانید برای او پیامک ارسال کنید  . ارسال پیامک به افراد بدون اجازه یا استفاده از لیست بازاریابی تلفن همراه برای ارسال پیام به افراد به صورت تصادفی، فقط یک مشکل بزرگ نیست. در واقع غیرقانونی است

 از ابزارهای بازاریابی پیامکی استفاده کنید

تلفن همراه شخصی خود را خراب نکنید و شروع به ارسال پیامک به مشتریان نکنید. در عوض از ابزارهای بازاریابی پیامکی استفاده کنید.

نرم افزار بازاریابی پیامکی به شما امکان می دهد بازاریابی پیامکی خود را خودکار کنید. این بدان معناست که می‌توانید به‌طور خودکار مخاطبین را پیگیری کنید، زمان دقیق تحویل را تنظیم کنید و پیام‌های متنی ناشی از رفتارهای خاص را ارسال کنید. به عنوان مثال، هنگامی که یک مشتری خریدی انجام می دهد، می توانید به طور خودکار به روز رسانی های تحویل را برای او ارسال کنید.

مقاله پیشنهادی:هدفگذاری به روش اسمارت رچگونه است +مثال

نرم افزار بازاریابی پیامکی همچنین ردیابی نتایج و بررسی کمپین اجرا شده  را برای شما آسان می کند. می توانید ببینید که چند نفر پیام شما را باز کرده اند، چند بار روی لینک کلیک شده است و غیره.

ابزارهای پیامکی ایرانی

پیام ارزشمند ارسال کنید

وقتی کاربران تمایل به دریافت پیام های متنی از شما دارند، انتظار دارند که این پیام ها دارای ارزش باشند.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ارزشمند کردن پیام‌های متنی، ارائه چیزی شگفت‌انگیز مانند یک معامله ویژه یا یک کوپن است که مختص لیست بازاریابی پیامکی شما است.

پیشنهادهای انحصاری باعث می شود مشتریان شما احساس منحصر به فرد بودن داشته باشند. و برند شمارا دوست خود بدانند.همچین ارائه کد تخفیف و کپن باعث افزایش فروش شما نیز میشود.

 

شخصی سازی

هنگامی که مشتریان پیام هایی دریافت می کنند که به طور خاص برای آنها طراحی شده است، به احتمال زیاد توجه می کنند و اقدام می کنند. در واقع، محتوای شخصی‌سازی‌شده تا ۴۲ درصد از محتوای ثابت بهتر عمل می‌کند

مقاله پیشنهادی:تبلیغات کلیکی چیست+روش های انجام آن

بنابراین، حتماً توکن های شخصی سازی را در بازاریابی پیامکی خود بگنجانید. برخی از نمونه‌های شخصی‌سازی تجارت الکترونیک شامل آدرس دادن به هر گیرنده با نام، ارسال پیشنهادات/اطلاعات بر اساس موقعیت مکانی آنها، و ذکر فعالیت‌های اخیر با شرکت شما مانند خریدهای اخیر، یادآوری رها کردن سبد خرید، به‌روزرسانی‌های حمل و نقل و موارد دیگر است.حتی ارسال تبریک تولد به مخاطبان میتواند یک استراتژِی پیامکی برای محبوب کردن برند باشد .

متن بازارایابی پیامکی خود را کوتاه نگه دارید.

یک پیام متنی طولانی تصمیم مناسبی برای ارسال به کاربران نیست، پیام های متنی خود را کوتاه و ساده طراحی کنید.

با چیزی که توجه را جلب می کند، مانند پیشنهاد شگفت انگیزی که باید به اشتراک بگذارید، شروع کنید. افزودن عبارتی مانند “پیشنهاد ویژه” به ابتدای پیام خود، حس کنجکاوی در مخاطب ایجاد میکند، آنها را تشویق به ادامه خواندن می کند.

اکنون که می دانید در مورد بازاریابی پیامکی چه کاری باید انجام دهید، بیایید نگاهی به اشتباهاتی بیندازیم که باید از انجام آنها اجتناب کنید.

مقاله پیشنهادی:معرفی 7 روش برندینگ

تنوع ایجاد کنید

همیشه با یک مدل  لحن و استراتژِی بازاریابی پیامکی انجام ندهید.نحوه ارائه پیشنهاد ویژه یا لحن  نوشتاری خود را تغییر دهید تا تبدیل به یک برند خسته کننده نشوید.

به زمان دقت کنید

 تصور کنید نیمه شب است، شما در تخت دنج خود به خواب رفته اید، سپس ناگهان با پیامکی از یک کسب و کار از خواب بیدار می شوید.

همچنین دریافت پیامک از مشاغل در صبح زود، در تعطیلات یا در هنگام شام با خانواده تان جالب نیست.

برای جلوگیری از این نوع شرایط، که می تواند باعث از دست دادن مشتریان وفادارتان شود، باید زمان بازاریابی پیامکی خود را در نظر بگیرید.

به مناطق زمانی مشتریان خود توجه کنید و در زمان های مناسب پیام ارسال کنید.

به گفته SMSGlobal، بهترین زمان در روز برای ارسال پیام های بازاریابی عمومی بین ساعت 10:31 صبح تا 11:29 صبح یا 2:34 بعد از ظهر تا 3:27 بعد از ظهر است.

مقاله پیشنهادی:بازاریابی موبایلی چیست و چگونه انجام میشود.

 حتما خودتان را معرفی کنید

آیا تا به حال یک پیام متنی ناشناس و مرموز دریافت کرده اید؟

این را در هنگام ارسال پیامک به مشتریان به خاطر داشته باشید.

اگر مشتری بدون اینکه بداند از طرف چه کسی پیام دریافت کرده است، احتمالاً آن را بیهوده تلقی کرده و به آن توجه نمیکند.

همانطور که وقتی شخصی را ملاقات می کنید، خودتان را معرفی کنید. وقتی مشتریان بدانند که این کسب‌وکار شماست که با آنها ارتباط برقرار می‌کند، احتمالاً پاسخ خواهند داد. به علاوه، تکرار نام شرکت شما به بهبود شناخت برند کمک می کند.

دوستانه برخورد کنید

به یاد داشته باشید که مشتریان شما انسان هستند، پس با آنها با لحنی محاوره ای و دوستانه صحبت کنید.