طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

راهنمای خرید دامین مناسب برای کسب و کار

 اگر به دنبال راه اندازی وبسایت برای کسب و کارتان هستید قطعا میدانید که خرید دامین و هاست از اولین اقداماتی هستند که باید انجام دهید.

این مقاله یک راهنمای سریع و جامعه برای خرید دامین مناسب کسب و کار شما است.

دامین چیست؟

 اگر بخواهیم به زبان ساده برای شما بازگو کنیم “هر دامین را بهر کاری ساختند” نکته اصلی اینجاست که شما میخواهید با آن دامین دقیقا چه کاری انجام بدهید ، این خیلی مهم است که پسوند نام دامنه مناسب با کار و خدمات شما انتخاب شود زیرا علاوه بر اعتبار بخشیدن به کارتان به شما کمک میکند که به راحتی بتوانید از آن نام ، برندی مناسب با کسب و کار خودتان ایجاد کنید و از طرفی اعتماد کاربران را هم جلب میکند وقتی کاربر با نامی دقیق مواجه بشود میفهمد که با یک بیزینس حرفه ای طرف شده و آدم هایی که این کسب و کار را هدایت میکنند ، افراد  با دانش و حرفه ای هستند. البته در این بین مفهومی به نام ساب دامین هم مطرح میشود که در ادامه یک مثال از آن میزنیم. اما نکته این است که شما باید دامین ها را بخرید ، خرید آن ها روش های مختلفی دارد ، دامین دقیقا یک آدرس پستی در اینترنت است که هر کسی میتواند در اینترنت با آن آدرس شما را پیدا کند ، پس آدرس دقیق و سر راست برای خودتان انتخاب کنید یادتان باشد هر کشوری برای خودش یک نام دامنه رسمی دارد که قالبا از دو حرف اول نام لاتین آن کشور تشکیل شده است. برای مثال دامنه ملی کشور ما ir. است.

مقاله پیشنهادی:چگونه انلاین شاپ بزنیم

معرفی و خرید انواع دامین

     دامین .com

دامینی که هرگز کهنه نمیشود و بسیار هم میتواند برای کسب و کار شما اعتبار بخرد، البته باید به چند نکته دقت کنید اول اینکه ، چون این دامنه با دلار معامله میشود مقداری گران است اما نکته مهمتر این است که باید حتما از کارگزاری معتبری تهیه بشود که برای تمدید آن دچار مشکل نشوید این دامنه بیشتر برای کمپانی ها و شرکت ها استفاده میشود و خیلی برای کارهای شخصی یا آموزشی مناسب نیست.

 .orgدامین 

این دامنه برای سازمان ها بیشتر اسفاده میشود و از حروف هم مشخص است که حروف ابتدای کلمه organization است.
اگر میخواهید برای یک موسسه یا سازمان یک دامین مناسب انتخاب کنید این پسوند میتواند مناسب کار شما باشد.

 دامین.gov

این دامنه مخصوص سازمان ها یا ادارات دولتی و اگر در پسوند هر نام بیاید ، نشانگر این موضوع است که شما   الان در یک سایت دولتی قرار دارید. 

.tv دامین

این دامنه ماجرای جالبی دارد در اصل دامنه تی وی برای کشور تووالو است اما از آنجایی که شبکه های تلویزیونی علاقه خیلی خاصی به این دامنه دارند ، مجبور هستند سالانه مبلغ بسیار هنگفتی را به خاطر استفاده از این نام دامنه به کشور تووالو پرداخت کنند.

مقاله پیشنهادی:استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست و چگونه  ان را تدوین کنیم؟

.ioدامین 

این یک دامنه جدید است که بیشتر مورد استفاده استارت آپ هایی در حوزه فناوری اطلاعات و کامپیوتر مورد استفاده قرار میگیرد و خیلی هم پر کاربرد شده است .

ساب دامین چیست؟

.ساب دامین یا زیردامنه زیر مجموعه ای از دامنه اصلی محسوب میشودساب دامین‌ها معمولاً برای سادگی و بهتر مدیریت کردن وب‌سایت، برای ایجاد ایمیل‌های کاربری، تفکیک بخش‌های مختلف وب‌سایت و یا به منظور استفاده در تنظیمات دیگر استفاده می‌شوند.

.gov.irدامین 

این یک ساب دامین است که دو قسمت دارد، قسمت اول دات آی آر که نشان میدهد که این دامنه متعلق به کشور ایران است و قسمت بعدی که مشخص میکند مربوط به یک سازمان دولتی است. این ساب دامنی ها به شما کمک میکند که معرفی دقیقی از کسب و کار خودتان را داشته باشید و همچینین هزینه ی پایین تری هم بپردازید.

دامین .ir را چگونه ثبت کنیم؟

برای ثبت دامنه IR باید در سایت ایرنیک مراحل ثبت‌نام و ساخت حساب کاربری را طی کنید.

سپس بر روی مشخصه شناسه کلیک کرده و گزینه  “ساختن شناسه کاربری” را انتخاب میکنید

همچنین شما میتوانید با سرچ کلمه “ثبت دامنه” دامین .ir خود را در سایت های دیگر با هزینه پایین تری نیز ثبت کنید.