طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

مزایای بازاریابی پیامکی چیست؟

بازاریابی پیامکی

دینگ! وقتی صدای اعلان متن آشنا را از گوشی خود می شنوید چه اتفاقی می افتد؟

شما آن را برمی دارید تا ببینید چه کسی برای شما پیام فرستاده است، درست است؟

اگر متنی که دریافت می کنید از طرف یکی از اعضای خانواده یا دوست نیست، ممکن است یک پیام بازاریابی از طرف یک کسب و کار باشد.

آیا آن متن شما را خوشحال می کند؟ یا اذیتتان می کند؟

واکنش شما احتمالاً به این بستگی دارد که دوست تجاری شما از بهترین شیوه های بازاریابی پیامکی پیروی کند یا خیر. زیرا راه های درست و راه های اشتباه برای انجام بازاریابی پیامکی وجود دارد.

پیروی از نکات بازاریابی پیامکی در این مقاله، باعث می شود که کمپین بازاریابی پیامکی شما موثر باشد.

قبل از اینکه به نکات اشاره کنیم، اجازه دهید به طور خلاصه در مورد بازاریابی پیامکی در واقع صحبت کنیم

فهرست مطالب

بازاریابی پیامکی چیست؟

بازاریابی پیامکی که مخفف بازاریابی خدمات پیام کوتاه است، استراتژی است که به کسب‌وکارها اجازه می‌دهد پیام‌هایی را از طریق متن به مشتریان ارسال کنند.

بنابراین ممکن است از خود بپرسید، “چگونه می توانم از بازاریابی پیامکی استفاده کنم؟”

کسب‌وکارها می‌توانند برای افزایش آگاهی از برند، افزایش تعامل و حتی ایجاد فروش، پیام‌های متنی برای مشتریان احتمالی و مشتریان ارسال کنند.

ابزارهای بازاریابی پیامکی اجرای کمپین های موفق را بسیار آسان تر می کند.

نمونه هایی از بازاریابی پیامکی برای الهام گرفتن

در اینجا 6 روش وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید:

1. یک کوپن ارائه دهید
2. فروش را تبلیغ کنید
3. محصولات جدید را اعلام کنید
4. به روز رسانی و اطلاعیه ها را ارسال کنید
5. بازخورد مشتریان را جمع آوری کنید

برای دریافت این پیام های متنی، مشتریان معمولاً باید با ارسال پیامک کلمه کلیدی به یک کد کوتاه 5 یا 6 رقمی، یک سیستم خودکار را انتخاب کنند.

اکنون که می دانید بازاریابی پیامکی چگونه کار می کند، بیایید نگاهی به مزایای ارسال پیامک به مشتریان و مخاطبان هدف خود بیاندازیم.

3 مزیت برتر بازاریابی پیامکی

آیا بازاریابی پیامکی موثر است؟ آمارها نشان می دهد که نرخ باز شدن پیامک به 98٪ می رسد و این بالاتر از هر کانال بازاریابی دیگری است. نه تنها این، بلکه بیشتر مشتریان دریافت متن را بر سایر اشکال ارتباط ترجیح می دهند.

و در حالی که برخی از بازاریابان فکر می کنند بازاریابی پیامکی از دور خارج شده است، ترجیح می دهند از بازاریابی ایمیلی برای ارتباط با مشتریان خود استفاده کنند، مزایای بسیاری از بازاریابی پیامکی وجود دارد که نمی توان آنها را شکست داد.

بیایید نگاهی دقیق تر به برخی از مزایای بازاریابی پیامکی بیندازیم:

1. تحویل سریع

بازاریابی موبایلی بسیار سریع است. هنگامی که یک پیام متنی ارسال می کنید، بلافاصله تحویل داده می شود.

بنابراین، هنگامی که دکمه «ارسال» را فشار دهید، صدها کاربر فوراً پیام شما را دریافت خواهند کرد.

به‌علاوه، مردم همیشه تلفن‌هایشان را به همراه دارند، و این احتمال را افزایش می‌دهد که پیام شما به محض تحویل دیده شود.

در واقع 90 درصد پیامک ها در 3 دقیقه اول خوانده می شوند.

2. نرخ بسیار بالاتر

هنگامی که کاربران یک پیام بازاریابی ایمیلی دریافت می کنند، باید صندوق ورودی خود را “بررسی” کنند. این به معنای دریافت اعلان، باز کردن یک برنامه تلفن همراه و اسکن پیام های موجود در صندوق ورودی آنها است. و با توجه به تعداد زیاد اعلان‌های ایمیلی و رسانه‌های اجتماعی به صورت روزانه، کاربران به احتمال زیاد آنها را نادیده می‌گیرند.

اما، با بازاریابی پیامکی، کاربران فوراً از یک پیام جدید همراه با یک اعلان متنی مطلع می شوند. از آنجایی که مردم معمولاً از دوستان و خانواده خود پیامک دریافت می کنند، احتمال نادیده گرفتن این اعلان ها کمتر است.

بعلاوه، بیشتر گوشی‌ها قطعه‌ای از پیام‌های متنی را مستقیماً روی صفحه نمایش می‌دهند. بازاریابی پیامکی شخصی‌تر است و از سایر اعلان‌ها متمایز است و باعث می‌شود که بازاریابی پیامکی نرخ بازتری نسبت به هر کانال بازاریابی دیگری داشته باشد.

3. نرخ پاسخ بالاتر

پیام های بازاریابی پیامکی نه تنها بیشتر توسط کاربران باز می شوند، بلکه نرخ پاسخگویی بالاتری نیز دارند. میانگین نرخ پاسخگویی برای بازاریابی پیامکی 45 درصد است.

نرخ پاسخ شما می تواند به شما نشان دهد که آیا پیام های بازاریابی پیامکی شما موثر هستند یا خیر. به عنوان مثال، اگر یک پیام خاص دارای نرخ پاسخ پایین است، می توانید پیام خود را تغییر دهید و دوباره ارسال کنید. اگر کاربران بیشتری برای بار دوم پاسخ دهند، می دانید که در مسیر درستی هستید.

به علاوه، نرخ پاسخ بالاتر می تواند منجر به فروش بیشتر شود.

برای بسیاری از مشتریان، دریافت پیامک روش ترجیحی آنها برای برقراری ارتباط است. و 70 درصد از مشتریان می گویند که بازاریابی پیامکی روش خوبی برای کسب و کار آنهاست.

جدای از این 3 مزیت عالی، بازاریابی پیامکی نیز مقرون به صرفه است و راه اندازی آن آسان است.

جهت مشاوره کسب و کار خود با شرکت وال ویرا توسعه فناوری برتر سگال کلیک نمایید

شرکت وال ویرا توسعه و فناوری برتر سگال