طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

7 نکته مهم درمورد کنسول جستجوی گوگل یا Google Search Console

نکته مهم درمورد کنسول جستجوی گوگل یا Google Search Console

امتحان دادن در دبیرستان را به خاطر دارید؟ تمام هفته را مطالعه می‌کردید، فلش‌کارت درست می‌کردید و نکات برجسته بی‌پایانی در کتاب درسی‌تان داشتید. روز آزمون فرا می رسید، و شما با احساس آمادگی اما همچنان عصبی به کلاس می رسید.

و سپس به شما میگفتند: “آزمون امروز کتاب باز است.”

اکنون می‌توانید با خیال راحت در آزمون شرکت کنید، زیرا می‌دانید که همه پاسخ‌ها دقیقاً در مقابل شما هستند، در صورتی که دچار مشکل شدید.

اکنون با Google Search Console، منبع کتاب باز Google برای تمام سوالات SEO خود آشنا شوید.

در این مقاله به بررسی موارد زیر می پردازیم:

کنسول جستجوی گوگل چیست؟

نحوه استفاده از کنسول جستجوی گوگل
6 نکته کاربردی بازاریابی و سئو با استفاده از کنسول جستجوی گوگل
در پایان این مقاله، می‌دانید که چگونه از کنسول جستجوی گوگل مانند یک حرفه‌ای برای بهبود رتبه‌بندی، رفع هر گونه مشکل در سایت خود و انجام تمام تست‌های سئوی واقعی خود استفاده کنید. اما اول…

کنسول جستجوی گوگل چیست?

کنسول جستجوی گوگل (GSC) یک ابزار رایگان ارائه شده توسط گوگل است که به صاحبان وب سایت اجازه می دهد تا سئوی خود را به سطح کاملا جدیدی برسانند. با استفاده از GSC، می توانید:

عملکرد سایت خود را پیگیری کنید
محتوای خود را بهینه کنید
در گوگل رتبه بگیرید
برای پاسخگویی سریعتر به مشکلات سایت، هشدارها را تنظیم کنید
با کنسول جستجوی گوگل، به معیارهای کلیدی سئو دسترسی مستقیم دارید که به شما نشان می دهد چگونه رتبه سایت خود را در گوگل بهبود بخشید.

1. بررسی اجمالی

نمایشگر اصلی در کنسول جستجوی گوگل به طور پیش فرض نمای کلی شما خواهد بود. این جایی است که عملکرد کلی سایت خود، یک گزارش (که به زودی در مورد آن صحبت خواهیم کرد) و هر خطایی که در حال حاضر در سایت شما وجود دارد را مشاهده خواهید کرد.

اینجا مکانی عالی برای چک کردن روزانه است تا مطمئن شوید کارها به خوبی پیش می روند.

2. عملکرد

همانطور که از نام آن پیداست، این ویژگی GSC به شما اطلاعاتی در مورد عملکرد کلی سایت شما در گوگل می دهد. به عبارت دیگر، به شما اطلاع می‌دهد که از نظر ترافیک و بازدید چقدر خوب عمل می‌کنید.

می‌توانید به عبارت‌های جستجوی مرتبط توجه داشته باشید، ببینید چه کسی از دسک‌تاپ یا موبایل بازدید می‌کند، بازدیدکنندگان شما از کدام کشور آمده‌اند، و نرخ کلیک را از نتایج جستجوی Google نظارت کنید.

3. ابزار بازرسی URL

این ابزار با نگاه کردن به صفحات خاصی از سایت شما وارد سئوی دقیق می شود. اگر تغییرات یا کاهش عملکرد صفحه را مشاهده کرده اید، این منبع عالی برای بررسی خطاهای نمایه سازی است. فقط URL خاص یک صفحه را تایپ کنید:

4. Coverage

در زیر برگه Index، می توانید یک گزارش پیدا کنید. در اینجا می‌توانید هر گونه مشکلی را که در صفحه‌های وب‌سایتتان نمایه می‌شود، با توصیه‌هایی در مورد نحوه رفع آن‌ها مشاهده کنید.

5. نقشه سایت

این بخش از GSC بسیار مهم است: ارسال نقشه سایت XML خود. در حالی که برخی از مردم می گویند که نقشه سایت XML به استراتژی سئو شما کمکی نمی کند یا به آن آسیب نمی رساند، ارائه آن ایده خوبی است. نقشه سایت شما طرح بندی وب سایت شما را به گوگل نشان می دهد و به خزیدن آن به روشی هوشمند کمک می کند. از آنجایی که ربات‌های Google دارای «محدودیت خزیدن» هستند، نقشه سایت شما می‌تواند صفحاتی را که می‌خواهید ایندکس شوند اولویت‌بندی کند و خزنده‌ها را به طور مؤثرتری بر روی صفحات سایت شما هدایت کند.

خوشبختانه، با کنسول جستجوی گوگل، به راحتی می توانید نقشه سایت خود را برای بررسی ارسال کنید:

6. سرعت

در بخش Enhancements، می‌توانید عملکردهای Speed را بررسی کنید. سرعت صفحه شما در دسکتاپ و موبایل برای استراتژی سئوی شما بسیار مهم است. این به ویژه در تلفن همراه صادق است، جایی که بیش از نیمی از بازدیدکنندگان شما احتمالاً اگر صفحه شما بیش از 3 ثانیه طول بکشد، آن را ترک می کنند.

7. قابلیت استفاده از موبایل

این ویژگی به شما اطلاع می دهد که کدام صفحات در وب سایت شما با نسخه موبایل خود مشکل دارند. این یک ابزار عالی برای اطمینان از اینکه کاربران شما هنگام مشاهده محتوای شما از گوشی های هوشمند خود بهترین UX ممکن را دریافت می کنند، است.

 

 

 

 

 

جهت مشاوره کسب و کار خود و یا طراحی سایت دلخواه خود با شرکت وال ویرا توسعه فناوری برتر سگال کلیک نمایید

شرکت وال ویرا توسعه و فناوری برتر سگال