طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

پالت های رنگی زیبا برای طراحی وبسایت

 

انتخاب پالت رنگی برای طراحی سایت یکی از اصلی ترین دغدغه ها برای طراحان رابطه کاربری و سایت است. اگر از مشاوره رایگان وال ویرا استفاده کرده باشید میدانید که اولین قدم در مشاوره ما تحلیل و بررسی طراحی رابط کاربری وبسایت شما است. پالت رنگی وبسایت شما باید بگونه ای باشد که با لوگو،محصول، ،حوزه کاری و مخاطب هدف شما همخوانی داشته باشد.

طراحی رابط کاربری یک وبسایت از اقدامات مهم در دیجیتال مارکتینگ است چرا که هدف  اصلی ما در استراتژی دیجیتال مارکتینگ ارتباط بهتر کاربر با محصول و برند است پس اگر شما طراح  سایت هستید یا میخواهید سایتتان را به یک طراح رابط کاربری بسپارید باید به تمام جزئیات طراحی تان توجه کنید .

اهمیت پالت رنگی در طراحی وبسایت

در طراحی رابط کاربری در سایت و اپلیکیشن رنگ ها تاثیر گذاری بسیار زیادی بر روی  ارتباط کاربر با محصول ما دارند.

رنگها به قدری اهمیت دارند که یک برند میتواند بدون اینکه نام یا لوگو اش را  درج کند تنها با رنگ در یاد خاطر مردم باقی بماند .

رنگ بخش مهمی از درک ما از جهان است که اغلب آن را بدیهی می دانیم. به این فکر کنید: از نارنجی روی

لباس شخصی گرفته تا آسمان خاکستری و تاریک بالای سر ما ، رنگها می توانند درک ما را از دیگران و حتی شرایطی که در آن قرار داریم شکل دهند.

به همین دلیل است که یکی از قدرتمندترین ابزارها در تجهیزات طراح ، رنگ است. رنگ می تواند عامل تعیین کننده ای در جذب بینندگان باشد.

ممکن است به عنوان یک طراح  ، اغلب برایتان سخت باشد که رنگهای مناسب پروژه های آماتور خود را بیابید.

خیلی از طراحان اغلب زمان زیادی را صرف جستجوی رنگ می کنند. ممکن است  سوالاتی از خودتان میپرسید که آیا میخواهید  سایتی که طراحی کنید زیبا باشد یا جسورانه ، هوشمند بنظر برسد یا بامزه؟

اگر شما یک طراح با تجربه باشید میدانید که برای پیدا کردن یک ترکیب رنگی که مطابق با اصول طراحی وب سایت شما باشد ، زمان و تلاش لازم است ، به همین دلیل در این مقاله  وال ویرا تصمیم گرفته ایم تا لیستی از رنگ آمیزی های زیبا از وب سایت ها را در اختیارشما قرار دهیم.

اما اول  قصد داریم چند وبسایت برای پیدا کردن پالت رنگی های متفاوت به شما معرفی کنیم.

بهترین سایت ها برای ساخت پالت رنگی آنلاین

Colormind

Coolors.co

Color hunt

labs.tineye

 

materialpalette

 یازده نمونه از پالت رنگی برای طراحی وبسایت

رنگ های گرم و خنک در این پالت رنگی  رنگارنگ و در عین حال غافلگیرکننده باهم ترکیب شده اند. این پالت  رنگی از سبز مایل به آبی متمایل به جذاب تا خاکستری خاکی مناسب طرح های جوان و مدرن است.

سایه های آبی و بنفش با برخی از هاله های چشم نواز قرمز و نارنجی در این سایت، ترکیب شده اند. توجه کنید که چگونه کنتراست بین پس زمینه آبی روشن و هاله های قرمز نارنجی بلافاصله چشم ها را به سمت مکان های مناسب ، از بالای صفحه تا پایین، در وبسایت  می کشاند.

احساس محاصره شدن با آسمان آبی آرامش بخش و منظره ای دل انگیز از فضای باز ، بلافاصله با این پالت احساس رنگ  “زمین” برانگیخته می شود. ایده آل برای طرح های مرتبط با طبیعت ، این ترکیب رنگ دلپذیر ممکن است برای پروژه هایی که بر آگاهی محیطی تأکید دارند مفید باشد.

آبی تیره و زمردی در این طرح گرد هم می آیند و یک پالت رنگی تمیز و با طراوت ایجاد می کنند. این ترکیب که یادآور اقیانوس یا هر محیط مرتبط با آب است ، برای طرح هایی که قصد انتقال تصویری آرام و قابل اعتماد را دارند ایده آل است.

این ترکیب چشم نواز قرمز مرجانی و فیروزه ای به همراه دیگر سایه های آبی هم پر جنب و جوش است و هم جسورانه. رنگ های آبی سردتر به طرز شگفت انگیزی با یک ویژگی برجسته جبران می شوند و این را به یک رنگ بندی مناسب برای هر طراحی ظریف و مدرن تبدیل می کند

این رنگ بندی زیبا تن های خاموش تیره را گرد هم می آورد تا ظاهری تمیز و پیچیده ایجاد کند. سایه های خاکستری و آبی آن برای طرح های محافظه کارتر ایده آل است.

 سایه‌های قهوه‌ای مایل به قرمز تیره با قرمز عمیق توسکانی و اسطوخودوس قدیمی ترکیب می‌شوند تا پالت رنگی منحصربه‌فردی ایجاد کنند که شما را با گرما و عمق خود جذب می‌کند. این طرح برای قطعات ظریفی که به دنبال انرژی و غنا هستند ایده آل است.

این پالت رنگی تیره و مرموز با لهجه آبی پر جنب و جوش از یک روند غالب طراحی وب پیروی می کند استفاده از رنگ های پس زمینه تیره با رنگ های برجسته و روشن. این پات  ر نگی را منحصر به فرد کرده.

ترکیب جذاب این پالت رنگی  از صورتی، قرمز، مشکی و خاکستری، این پالت با ظاهر مدرن، حس تجمل، پیچیدگی و مینیمالیسم را القا می کند.

سفید پوسته تخم مرغ، وانیلی تیره و خاکستری مایل به قرمز با هایلایت های قرمز ژله ای در پالت رنگی این سات  مینیمال و در عین حال گرم و جذاب گرد هم آمده اند. انفجار رنگ پرانرژی در سراسر طراحی این سایت را در عین حال زیبا و جذاب می کند.

سایه های آبی و بنفش در این سایت به خصوص چشم نواز است و انرژی و آرامش را در آن واحد  در این پالت رنگی تداعی می شود. زغال اخته و آبی آسمانی به طرز هنرمندانه ای با آمیتیست ترکیب شده اند تا به ترکیب رنگی با طراوت و چشم نوازی مناسب برای هر طرحی که هدف آن برانگیختن احساسات مثبت است، جان ببخشد.

 

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم ترکیب  پالت های رنگی برای طراحی سایت را به شما معرفی کنیم .دنیای رنگ ها بی نهایت است  به همین خاطر طراحان میتوانند با اضافه کردن کمی خلاقیت میتوانند طراح هایی  جذاب و متفاوت ایجاد کنند.