طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

پروتکل SSL یا اس اس ال چیست؟ چگونه گواهی ssl رایگان دریافت کنیم؟

اگر اهل وبلاگ گردی باشید قطعا دیده اید که  http:// و برخی دیگر با https: // شروع می‌شوند.اگر هم جز ان دسته از افرادی هستید که میخواهید سایت رسمی خودتان را راه اندازی کنید در مشاوره هایی برای طراحی سایت که داشته اید درباره پروتکل ssl شنیده اید اما به درستی ان را نمیشناسید در این مقاله از شرکت دیجیتال مارکتینگ وال ویرا قصد دارم درباره گواهی ssl به صورت کاملا برایتان توضیح دهم

پروتکل ssl  چیست؟

SSL یا لایه سوکت های امن یک پروتکل امنیتی اینترنت مبتنی بر رمزگذاری هستش. این پروتکل اولین بار توسط شرکت Netscape در سال 1995 و با هدف اطمینان از حفظ حریم خصوصی، احراز هویت و یکپارچگی داده در ارتباطات اینترنتی توسعه پیدا کرد. پروتکل SSL (Secure Sockets Layer) یک پروتکل امنیتی است که برای برقراری ارتباطات امن در اینترنت استفاده می‌شود. این پروتکل از رمزنگاری اطلاعات برای جلوگیری از دزدیده شدن اطلاعات حساس مانند اطلاعات شخصی یا مالی هنگام انتقال آنها از یک دستگاه به دیگر استفاده می‌کند. SSL امروزه به عنوان TLS (Transport Layer Security) شناخته می‌شود که نسخه بهبودیافته‌ای از SSL است.

به همین دلیل، هدف اصلی SSL، حفاظت از حریم خصوصی داده ها است. به همین خاطر، یک ارتباط امن بین مرورگر وب و سرور میزبانی کننده وب سایت ایجاد می شود. وب سایتی که دارای گواهینامه SSL باشد، با یک قفل کوچک و معمولا سبز رنگ در نوار آدرس مرورگر وب متمایز هستش. با دیدن این نشانه می تونین مطمئن باشید که انجام تراکنش در این وب سایت امن است.

مقاله یشنهادی:چگونه سرعت برنامه نویسی خود را افزایش دهیم؟

دلیل اهمیت پروتکل ssl چیست ؟

پروتکل اس اس ال یک فناوری امنیتی استاندارد برای برقراری یک پیوند رمزگذاری شده بین یک سرور و یک مرورگر است. این پیوند امن، محرمانه باقی ماندن تمامی داده‌هایی که بین سرور و مرورگر رد و بدل می‌شوند را تضمین می‌کند. به بیان دیگر، هنگامی ‌که وارد صفحه‌ای می‌شوید که حاوی یک فرم باشد فرقی ندارد فرم ثبت نام برای دوره ای باشد یا فرم پرداخت ، بعد از آنکه فرم مزبور را تکمیل کردید، اگر آن صفحه گواهینامه اس اس ال نداشته باشد، تمامی اطلاعاتی که در آن فرم وارد شده باشد توسط هکرها قابل مشاهده خواهد بود. به همین خاطر همیشه از سمت بانک ها و صاحبین درگاه پرداخت این اخطار داده میشود که در زمانی که میخواهید پرداختی را در سامانه انلاین انجام دهید به S کنار اسم دامنه هر سایتی توجه کنید و اطلاعات بانکی ود را در هر سایت وارد نکنید.

پروتکلssl  برای چه مدل سایت هایی نیاز است؟

پروتکل SSL (Secure Socket Layer) برای ارتباط امن بین کاربر و سرور استفاده می‌شود. SSL معمولاً برای سایت‌هایی که انتقال اطلاعات حساس از جمله اطلاعات کارت اعتباری، اطلاعات ورودی کاربر، ایمیل‌ها و غیره، به کاربران ارائه می‌دهند، لازم است. سایت‌های تجاری، بانکی، اداری، پرداخت آنلاین، شبکه‌های اجتماعی و بسیاری دیگر از نوع سایت‌ها نیاز به پروتکل SSL دارند.راحتر بخواهم به شما بگوییم هر سایتی که درگاه پرداخت دارد باید پروتکل ssl داشته باشید و گواهی ان را دریافت کند.

مقاله پیشنهادی:چگونه امنیت سایت وردپرسی را افزایش دهیم؟

نصب SSL در وردپرس با افزونه

درصورتي كه سايت شما از سيستم مديريت محتواي وردپرس استفاده مي‌كند مي‌توانيد به كمك پلاگين‌هاي موجود تمام آدرس‌هاي خود را به https ريدايركت كنيد. افزونه‌هاي زيادي براي اين كار وجود دارد؛ یکی از مشهور‌ترین آن ها Really Simple SSL است كه يک افزونه ساده و كاربردي براي اين كار است.

مزایای استفاده از پروتکل  SSL

تامین امنیت

گواهینامه های SSL با رمزگذاری بسته های اطلاعاتی امنیت ارتباط در شبکه را فراهم می سازد و این امکان را به سرویس دهنده و کاربر می دهد که ارتباط خود را در بستری امن و به دور از مداخله دیگران بصورت رمز گذاری شده شده و غیر قابل خواندن برای دیگران برقرار سازند تا از صحت رد و بدل اطلاعات اطمینان حاصل کنند.

تایید هویت

بازدید کننده از سایتی که دارای گواهینامه معتبر است می تواند از جعلی نبودن سایت و صحت هویت آن اطمینان حاصل کند و مطمئن باشد که ان سایت  بر مبنای گواهینامه معتبری که دارد واقعآً  امن بوده و همان سایتی است  که ادعا میکند؛ نه یک سایت جعلی که شبیه به سایت اصلی ایجاد شده و با روشهای متعددی که برای انحراف مسیر و هک کردن وجود دارد کاربر را به سمت خود هدایت کرده است.

تاثیر گواهی SSLبر رتبه سایت و رنک گوگل

گوگل در وبلاگ رسمی خود اعلام کردهاست، با توجه به اهمیت امنیت برای گوگل،و رسیدن به این هدف که کاربران از طریق گوگل به وبسایتهای امن هدایت گردند.این شرکت تصمیم گرفته است داشتن گواهی معتبر ssl واستفاده از پروتکل HTTPSرا یکی از عوامل بالا رفتن رنک وب سایت بشمار بیاورد و در رتبه بندی سایت ها این مورد نیز تاثیر بسزایی دارد.پس اگر میخواهید که سایت شما سئو خوبی داشته باشد جدا از سئو داخلی و سئو خارجی امنیت سایتتان را نیز افزایش دهید.

چگونه گواهی ssl رایگان دریافت کنیم؟

 برای دریافت رایگان ssl می توانید به SSLForfree.com بروید.این وب سایت یک گواهینامه رایگان را با استفاده از سرور ACME Encrypt با استفاده از اعتبار سنجی دامنه ایجاد می کند. البته موضوعی که باید بدانید این است که این وبسایت تنها به مدت 90 روز ssl رایگان به شما میدهد

شرکت های ایرانی برای خرید ssl

شرکت های متفاوتی هستند که خدمات فروشssl را به ایرانی ها ارئه میدهند در ادامه چند شرکت را به شما معرفی کرده ایم تا بهتر بتوانید انها را بایک دیگر مقایسه کنید و بهترنی گزینه را براساس نساز و بودجه خود انتخاب کنید