طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

5 اصل مهم طراحی وب سایت

5 اصل مهم طراحی وب سایت

همانطور که بازاریابان هوشمند می دانند، طراحی شما می تواند همه چیز را تغییر دهد. در این پست، 11 اصل طراحی وب را به اشتراک می گذاریم که نرخ بازدید شما را افزایش می دهد.

بسیاری از بازاریابان به اهمیت سئو، رسانه های اجتماعی و مواردی از این دست تاکید می کنند، اما ساخت یک وب سایت عالی برای شروع اغلب نادیده گرفته می شود. در حالی که همه این اجزا مهم هستند، طراحی وب شما فقط یک “چهره زیبا” نیست. طراحی وب در واقع می تواند کسب و کار شما را گسترش دهد.

طبق تحقیقات دانشگاه استنفورد، 46.1٪ از مردم می گویند طراحی یک وب سایت معیار اصلی برای تصمیم گیری در مورد معتبر بودن یا نبودن یک شرکت است. بنابراین بسیار مهم است که طراحی شما حرفه ای به نظر برسد.

اینکه آیا وب سایت شما از نظر زیبایی شناختی دلپذیر است یا خیر نیز نقش مهمی در بهینه سازی نرخ تبدیل بازی می کند. مردم ترجیح می دهند چیزی را که زیبا طراحی شده است بخوانند تا چیزی ساده. بنابراین اگر می خواهید مردم پست های وبلاگ شما را بخوانند، باید جذاب به نظر برسند.

اما این همه چیز نیست. اگر وب سایت شما جذاب نباشد، 38 درصد از مردم در واقع سایت شما را به کلی ترک خواهند کرد.

بنابراین صرف نظر از اینکه آیا طراحی نقطه قوت شماست یا خیر، نمی توانید از آن چشم پوشی کنید. اصول طراحی وب را بیاموزید و از آنها پیروی کنید، یک طراح استخدام کنید یا هر کاری که لازم است انجام دهید!

برای شروع، در اینجا تعدادی از اصول مهم طراحی وب وجود دارد:

1. از قانون هیک پیروی کنید

قانون هیک یک نظریه محبوب است که توسط افراد مختلف برای اهداف مختلف ذکر شده است، اما اغلب از نظر طراحی وب به آن اشاره می شود. این قانون که به نام روان‌شناس بریتانیایی ویلیام ادموند هیک نامگذاری شده است، بیان می‌کند که مدت زمانی که فرد برای تصمیم‌گیری نیاز دارد، مستقیماً با انتخاب‌های احتمالی او متناسب است.

به عبارت دیگر با افزایش تعداد انتخاب ها، زمان تصمیم گیری نیز افزایش می یابد.

افزایش تبدیل با محدود کردن تصمیمات

از نظر اصول طراحی وب، می توانید با محدود کردن تعداد انتخاب های کاربران، تبدیل ها را افزایش دهید. اولین چیزی که هنگام فکر کردن در مورد اینکه کجا تعداد انتخاب های وب سایت خود را کاهش دهید به ذهن می رسد نوار ناوبری است. بدیهی است که شما نمی خواهید پیوندهای زیادی برای انتخاب داشته باشید، در غیر این صورت، کاربر به طور کلی علاقه خود را به آنها از دست خواهد داد.

با این حال، قانون هیک به همین جا ختم نمی شود. به تمام تصمیمات مهم مختلف که کاربران باید در وب سایت شما بگیرند فکر کنید.

در اینجا فقط چند مورد است:

تصمیم گیری در مورد استفاده از نوار پیمایش یا پیمایش بیشتر صفحه به پایین
سرفصل ها را مرور کنید تا ببینید کدام پست وبلاگ را بخوانید
تصمیم بگیرید که آیا پست خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید یا نظر بگذارید
انتخاب بین خرید، خواندن نظرات محصول، یا مرور محصولات بیشتر
اینها فقط سطح انبوهی از تصمیماتی را که کاربران شما باید بگیرند خراش می دهند. طبیعی است که در تلاش برای فهمیدن اینکه از کجا باید کاهش این تصمیمات را شروع کنید، خسته شوید، با این حال، یک راه ساده برای استفاده از قانون هیک وجود دارد…

2. از قانون یک سوم استفاده کنید

قانون یک سوم یک اصل محبوب عکاسی است که همچنین یکی از اصول اصلی طراحی وب است که باید از آن پیروی کرد. با قانون یک سوم، شما قرار است تصویر (یا صفحه وب سایت) را به صورت بصری به یک سوم (هم به صورت عمودی و هم افقی) تقسیم کنید.

این به شما نه مربع مساوی می دهد:

طبق قانون، چهار تقاطع میانی از مکان های استراتژیک دیدنی هستند. وقتی اشیا در این نقاط قرار می گیرند، تاثیرگذارترین تصویر یا طراحی را ایجاد می کند.

از نظر اصول طراحی وب، می‌توانید مهم‌ترین عناصر صفحه را در این تقاطع‌ها قرار دهید تا افراد را بر روی آنها متمرکز کنید و تبدیل‌ها را افزایش دهید.

توجه کنید که چگونه هیچ یک از این وب سایت ها نوار ناوبری خود را در نزدیکی تقاطع ها قرار نمی دهند. این کمک می کند تا بازدیدکنندگان به جای اینکه چشمانشان را به سمت مکان دیگری هدایت کنند، روی تماس اصلی صفحه متمرکز شوند.

لازم نیست کل وب سایت خود را دقیقاً بر اساس قانون یک سوم طراحی کنید، بلکه می توانید از آن به عنوان ابزاری برای کمک به قرار دادن مهمترین عناصر خود استفاده کنید.

3. به صبر کاربران احترام بگذارید

به نظر می رسد که مردم به طور باورنکردنی بی حوصله هستند، به خصوص وقتی صحبت از گشت و گذار در وب می شود.

یک ثانیه تاخیر در زمان بارگذاری صفحه منجر به کاهش 7 درصدی در تبدیل کاربر به مشتری می شود!

بنابراین وقتی نوبت به سرعت بارگذاری صفحه می رسد، هر ثانیه اهمیت دارد. از نظر اصول طراحی وب، این بدان معنی است که شما باید سرعت صفحه خود را بررسی کنید و هر گونه مشکلی را عیب یابی کنید، سایت خود را از طریق یک یا چند مورد از این ابزار رایگان اجرا کنید:

Google PageSpeed ​​Insights
Pingdom
GTmetrix
KeyCDN

4. از فضای منفی استفاده کنید

در طراحی وب، فضای خالی اغلب به عنوان فضای منفی شناخته می شود. فضای مثبت فضایی است که تمام عناصر سایت شما را در بر می گیرد، در حالی که فضای منفی تمام فضای خالی بین آن ها است.

با وجود نام، فضای منفی در واقع یک چیز مثبت در طراحی وب است. بدون آن، وب سایت شما غیرقابل خواندن و غیرقابل استفاده خواهد بود.

فضای منفی فقط به فضای بین عناصر بزرگتر در صفحه شما، مانند فضای بین هدر و محتوای شما، یا فضای بین نوار کناری و محتوای شما اشاره نمی کند. همچنین به فضای بین تمام عناصر کوچکتر در صفحه شما اشاره دارد، مانند فضای بین پاراگراف ها، فاصله بین خطوط متن و حتی فضای بین حروف.

توجه به همه اشکال فضای منفی در سایت شما باعث می شود همه چیز خوانا، قابل اسکن (بسیار مهم است، زیرا این روشی است که مردم وب سایت ها را می خوانند) و به راحتی در چشم نگه داشته شود.

5. F-Layout را در نظر بگیرید

محققان دریافته‌اند که رفتار طبیعی کاربر هنگام مرور وب، خواندن صفحه نمایش با الگوی “F” است.

در اینجا یک نقشه حرارتی وجود دارد که نشان می دهد چشم کاربر معمولاً در کجای صفحه وب قرار می گیرد:

همانطور که می بینید، افراد ابتدا از چپ به راست در بالای صفحه نگاه می کنند. سپس آنها صفحه را به سمت پایین اسکن می کنند و به محتوا نفوذ می کنند. ناحیه صفحه ای که کمترین دید را دارد، پایین سمت راست است.

بنابراین شما می توانید با قرار دادن مهم ترین اشیاء و فراخوان ها به عمل در امتداد خطوط F شکل و قرار دادن اجسام با اهمیت کمتر در مناطق با دید کمتر از این رفتار استفاده کنید.

جهت مشاوره کسب و کار خود با شرکت ویرا توسعه فناوری برتر سگال کلیک نمایید

شرکت ویرا توسعه و فناوری برتر سگال