طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

چطور در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟+آموزش جامع

اگر این مقاله را برای خواندن انتخاب کرده اید حتما یک پیج اینستاگرام دارید و به فکر این هستید که پیجتان را  در صفحات متفاوت اینستاگرام تبلیغ کنید.در این مقاله تمام تلاشمان را کرده ایم تا اطلاعات مفید و کاربردی درباره تبلیغات اینستاگرام به شما ارائه بدهیم پس تا انتها همراه وال ویرا باشید.

چرا باید تبلیغات اینستاگرام داشته باشیم؟

   از دیجیتال مارکتری( بازاریاب دیجیتال) بپرسید به شما میگوید  که اگر قصد دارید برندتان را به افراد  معرفی کنید هرگز نباید اینستاگرام را فراموش کنید. همانطور که در مقاله استراتژی بردنسازی در اینستاگرام اشاره شد شما برای برند سازی در اینستاگرام نیاز  به تبلیغات دارید. بر اساس آمارها، نرخ تعامل در اینستاگرام 1.7 درصد است. این درصد 13.5 برابر فیسبوک و 27 برابر توئیتر می‌باشد. این امار ثابت میکند که اینستاگرام یکی از مهم ترین و تاثیرگذار ترین شبکه های اجتماعی است.

برای درک بهتر اهمیت تبلیغات در اینستاگرام میخوام به چند مزیت آن اشاره کنم.

اینستاگرام بستری است که چند میلیون کاربر در سراسر دنیا دارد و طرف دیگر جز شبکه های اجتماعی محبوب در ایران به حساب می آید پس فرصت رشد بسیاری در اینستاگرام برای کسب و کارها وجود دارد.تبلیغات در اینستاگرام باعث میشود تعدادافراد بیشتری نام برند و کسب و کار شما را بشنوند و باعث رشد دنبال کنندگان شما شود.

فرض کنید شما فروشگاه کتونی دارید و میخواهید فروش بیشتری داشته باشید.تولید محتوا مناسب انجام میدهید و دنبل کنندگان خود را به صورت ارگانیک به دست اورده اید.اما متوجه میشوید که تعداد فالورتان برای فروش دلخواهتان کافی نیست پس تصمیم بر تبلیغات میگیرید چرا که یکی از عوامل موثر در فروش افزایش فالور است.تبلیغات در اینستاگرام میتواند تاثیر بسیار زیادی بر روی تعداد فروش ما داشته باشد.

برعکس تبلیغات های تلوزیونی و اپلیکیشن ها تبلیغات در اینستاگرام آزاری برای کاربر ندارد. شکل تبلیغات در اینستاگرام با هر یک از فضاهای گفته شده متفاوت است. در واقع بسیاری از مردم از دیدن تبلیغات مختلف در این فضا حتی هیجان‌زده هم می‌شوند، زیرا به راحتی و به بهترین شکل ممکن به خدمات یا محصولاتی که دوست دارند دست پیدا می‌کنند.

مقاله پیشنهادی:هفت روش برندینگ در بازاریابی 

همان طور که در بالا اشاره شد اینستاگرام در برابر دیگر پلتفرم های دیگر نرخ تعامل بالایی دارد.شما با شناخت مخاطب هدف خود میتوانید در  تبلیغات اینستاگرام  نیازهای او را بشناسید و به انها توجه کنید توجه به مخاطب هدف باعث ایجاد حس خوب در وی میشود.این امر باعث احساسی شدن مخاطب و در نهایت ترغیب او به دنبال کردن پیج شما خواهد کرد.

شیوه های تبلیغاتی در اینستاگرام متنوع است .یعنی دیگر نیازی به شیوه‌های تبلیغاتی قدیمی که برای همه افراد به یک شکل اجرا می‌شد، نخواهد بود. در اصل در این فضا شما متناسب با برند، نیاز کاربران و البته میزان سرمایه‌گذاری خود می‌توانید از روش‌های متعددی برای تبلیغات و بازاریابی برند خود استفاده کنید.

یکی از بهترین مزیت‌های تبلیغات اینستاگرام برای کسب‌وکار شما افزایش آگاهی از برند شماست. اگر بتوانید تبلیغات خود را درست و اصولی انجام دهید، می‌توانید مخاطبان زیادی را به مشتری بالقوه تبدیل کنید.

 اقدامات قبل از تبلیغات اینستاگرام

1.بایو پیج

بایو پیج همان چیزی است در نگاه اول مخاطب از پیج شما میبیند.بر اساس امارهای بازاریابی شما بین 3تا5 ثانیه زمان دارید که مخاطب را جذب خود کنید. بایو پیج شما باید کسب و کار شما را به درستی معرفی کند.برای مثال اگر فروش محصول دارید باید دقیق در بایو پیجتان ذکر کنید که چه محصولی میفروشید و چه خدماتی به مشتری خود ارائه میدهید.

برای نوشتن بایو به نکات زیر توجه کنید:

عکس پروفایل:از نام برند ولوگو مخصوص خودتان استفاده کنید

نام کاربری: اگر نام برند  به خصوصی ندارید برای مثال (وال ویرا) نام کاربری یا همان آیدی پیجتان باید نشان دهنده حوزه فعالتی شما باشد. مثالا:@kafsheseyedi

توضیحات:در قسمت باد باید بتوانید در 150 کلمه کسب وکارتان را معرفی کنید.

آدرس سایت:اگر سایت دارید(که بهتر است داشته باشید) ادرس سایتتان را در قسمت لینک وارد کنید اگر هم سایت ندارید آدرس شبکه های اجتماعی دیگرتان را که مشتریانتان میتوانند توسط آنها با شما در ارتباط باشند را بنویسید.

توجه کنید اگر چندلینک مهم دارید میتوانید از زیلینک استفاده کنید

دکمه های تماس:راهای ارتباطی با خودتان را در قسمت دکمه های تماس اینستاگرام پر کنید.

2.مخاطب هدف تبلیغات اینستاگرامی خود را بشناسید.

این مرحله از مراح حیاتی و مهم است که رعایت کردن ان میتواند نتایج عالی و بی توجهی به ان باعث شکستت و ضرر شما بشود.

اگر مخاطب هدفتان را به درستی بررسی کنید و بشناسید راحتر میتوانید متن تبلیغاتی،عکس بنر،نحوه تبلیغات،لحن تبلیغات،رنگ مناسب و از همه مهتر پیج مناسب برای تبلیغاتتان را پیدا کنید

3.کپشن

اگر فروشگاه دارید توجه کنید که اصول کپشن نویسی را حتما رعایت کرده باشید.

4.هایلایت استوری

هایلات ها همان محتواهایی هستند که میتوانند مخاطب را در پیج شما نگه دارند.توجه کنید که حتما هایلات های مهم را در پیج خود داشته باشید و هرگز از اهمیت کاور هایلایت هایتان غافل نشوید

5.تعداد پست

برای شروع تبلیغات در اینستاگرام حداقل 30تا پست داشته باشید اینگونه مخاطب بیشتر با پیج شما تعامل برقرار میکند. هرچقدر مخاطب بیشتر در صفحه شما بماند برای رشد پیجتان بهتر است.توجه کنید که پروفایل ویزیت پیجتان برای اینستاگرام به شدت پر اهمیت بوده و احتمال حضور پست هایتان در اکسپلور را افزایش میدهد.

6.تعداد فالور

برای شروع تبلیغات در اینستاگرام برای پیجتان باید به حداقل مخاطب رسیده باشید.پینهاد این است که برای شروع 500-800 تا فالوور داشته باشید.زمانی که به هزار1k فالور اولتان رسیدید حتما یک تبلیغ هرچند کوچیک برای پیجتان داشته باشید تا به اصطلاح پیجتان تکانی بخورد.

  1. پیجتان مرتب باشد

برای شروع تبلیغات در اینستاگرام باید کاور ویدیوها و پست هایتان یک دست و مرتب باشید تا چشم مخاطب به راحتی در صفحات حرکت کند.توجه کنید که از رنگهایی استفاده کنید که خواندن متن بر روی آنها اسان باشید همچنین به فونت متنهایتان توجه ویژه داشته باشید.

اگر انلاین شاپ دارید تلاش کنید بک گراند ثابت ویا تقریبا مشابه برای تصویر برداری اجناستان انتخاب کنید.

انواع تبلیغات اینستاگرام:

با چه روش تبلیغات اینستاگرام انجام دهیم؟

برای پاسخ به این سوال اول باید بدانید چرا تبلیغ اینستاگرامی انجام میدهید؟

قبل شروع و اقدام به تبلیغات در اینستاگرام باید بدانید هدفتان از تبلیغاتی که میخواهید انجام دهید چیست؟ قصد دارید تبلیغاتی که میخواهید انجام دهید  چه سودی برای شما داشته باشد:

  1. میخواهید برندتان را به افراد معرفی کنید؟
  2. قصد جذب فالور دارید؟
  3. میخواهید فالووری داشته باشید که از شما محصول بخرد؟
  4. فقط میخواهید پروفایل ویزیتتان را افزایش دهید؟
  5. و…

اگر هدف اصلیتان از تبلیغات در اینستاگرام را مشخص کنید راحتر میتوانید نوع تبلیغاتان را انتخاب کنید . تحلیل این مرحله به شما کمک کند کهبا توجه  به بودجه ای که  در نظر دارید دارید استراتژی بهتری برای تبلیغاتتان داشته باشید

مقاله پیشنهادی:هدف گذاری به روش اسمارت چگونه است؟

چطور بهترین پیج برای تبلیغات اینستاگرام را پیدا کنیم؟

1.تخصصی بودن

یادتانه هست که در موارد بالا تاکید کردم شناخت مخاطب هدفتان بسیارموثر است؟برای تبلیغات در اینستاگرام باید توجه کنید که پیجی که میخواهید به ان تبلیغا بدهید همان صفحه و موضوعی است که مخاطب هدفتان به دنبال آن است.برای مثال اگر میخواهید ساعت اورجینال بفروشید نباید به پیج خبری یا ورزشی تبلیغ بدهید. باید ببینید قشر مخاطب هدف شما ممکن است بیشتر چه مدل صفحاتی را دنبال کند.جنسیت مخاطب هدفتان نیز بر روی تحلیل شما تاثیر گذار است.

2.تعداد فالوور واقعی

از مواردی که در تبلیغات باید به آن توجه کنید تعداد فالوور پیج است. هرچه میزان دنبال کنندگان یک پیچ بیشتر باشد، افراد بیشتری هم تبلیغ شما را می‌بینند. البته به‌شرطی که این فالوورها واقعی باشند. بسیاری از پیج‌های اینستاگرام از فالوورهای فیک به منظور افزایش دنبال شوندگان خود استفاده می‌کنند. این نوع فالوورها هیچ ارزشی ندارند و تبلیغات در پیج‌هایی که فالوور فیک زیادی دارند اگر چه ارزان‌تر است؛ اما نتیجه‌ای که می‌خواهید را نمی‌گیرید. روش‌های مختلفی برای شناسایی کیفیت فالوورهای یک پیج وجود دارد.

برای این کار باید به میزان فعالیت کاربران یا اینگیجمنت پیج یعنی میزان لایک و کامنت پست‌ها و ویو ویدیوها توجه کنید. همچنین می‌توانید با رفتن به لیست فالوورهای پیج، افرادی که پیج را دنبال می‌کنند، مشاهده کنید. اگر در بین فالوورها تعداد زیادی اکانت خارجی و یا بدون تصویر پروفایل بود، یعنی این پیج تعداد زیادی فالوور فیک دارد.

مقاله پیشنهادی:استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست؟

  1. کیفیت محتوا

یک پیج اینستاگرام که تعداد قابل توجهی فالوور واقعی دارد و نرخ تعامل کاربران هم در آن بالا است، قطعا محتوای جذاب و باکیفیتی تولید می‌کند، که توانسته به این‌جا برسد. اگر پیجی را دیدید که تعداد فالوور و فعالیت کاربران آن بالا بود ولی محتوای باکیفیتی قرار نمی‌داد و یا متعلق به یک اینفلوئنسر نبود، باید به آن شک کنید. درصد بازخورد تبلیغات در چنین پیج‌هایی ممکن است اصلا خوب نباشد و فقط باعث از دست رفتن سرمایه شما بشود.

4.چگونه میخواهید در اینستاگرام تبلیغ کنید

زمانی که میخواهید در اینستاگرام پیجتان را تبلیغ کنید باید دقت کنید که قصد دارید در قالب پست یا استوری تبلیغات انجام دهید.برخی از پیجها بازدید استوری بالا و برخی نیز بازدید پست هایشان بیشتر است باید بررسی کنید با توجه به مخاطب هدفتان و بودجه مد نظرتان چه نوع تبلیغاتی میخواهید انجام دهید.

تبلیغات اینفلوئنسری

تبلیغات اینفلوئنسری، یعنی از بلاگرهای پرطرفدار و تأثیرگذارِ اینستاگرام بخواهیم که برند/پیج/ محصول ما را به فالوورهای خود معرفی کنند.

مزیت این روش آن است که اگر به درستی انجام شود، قطعاً نتیجه خوبی خواهد داد و افراد زیادی به اعتمادِ ایفلوئنسر محبوبشان، شما را هم دنبال خواهند کرد. اما معمولاً هزینه زیادی دارد و ما پیشنهاد می‌کنیم که برای شروع، از روش آخر استفاده کنید.

توجه کنید اینفوئنسر یا بلاگری که تبلیغاتتان را میخواهید به او بسپارید وضعیت بازدید پیجش به چه صورت حتما خودتان یک مدتی ان پیج را زیرنظر بگیرید و  نتیجه تبلیغاتشان  را از افرادی که تبلیغاتشان را به ان فرد سپرده اند پسرجو کنید.

اگر میخواهید تبلیغات اینستاگرامیتان را به بلاگر یا اینفلوئنسر بسپارید همه چیز را برایش توضیح دهید و اطلاعات لازم و مورد نیاز را به او ارائه دهید.

تبلیغات بنری:

برای تبلیغات بنری به گرافیک و ظاهر بنرتان باید اهمیت زیادی دهید .بنرتان باید به گونه ای باشد که مخاطب با دیدن تصویر متوجه هدف اصلی تبلیغات شما بشود.در تبلیغات بنری شما باید بتوانید با کمترین و کوتاه ترین متن ها هدف و شهارتان را به مخاطب برسانید.

اشتباهات رایج در انجام تبلیغات اینستاگرام

کلام آخر:

تبلیغات در اینستاگرام یکی از بهترین روش ها و حتی میتواند کم هزینه ترین روش ها برای تبلیغات کسب و کارتان باشد.با رعایت اصول و مراحلذکر شده شما میتوانید یک تبلیغات موثر و مناسب داشته باشید.