طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

جذب هنرجو در صنعت زیبایی در 9 قدم

 با رشد صنعت زیبایی در ایران  این روزها یکی از دغدغه های اموزشگاهای زیبایی جذب هنرجو است.همانطور که در مقالات قبلی اشاره شد صنعت زیبایی تبدیل به یک صنعت پررقابت شده است و برای موفقیت در این صنعت پرسود باید اصول بازاریابی را یادبگیرید و از پستانسیل های بازاریابی دیجیتالی غافل نشوید.

 دراین مقاله از وال ویرا قصد داریم  جذب هنرجو در صنعت زیبایی در 9 قدم  را برایتان توضیح دهیم .

برای دریافت مشاوره کسب و کار خود تنها کافی است باما تماس بگیرید

قدم اول جذب هنرجو در صنعت زیبایی:

پیج اینستاگرامی خود را راه اندازی کنید

اولین اقدامی که برای جذب هنرجو در صنعت زیبایی  باید انجام دهید راه اندازی یک پیج اینستاگرامی است. با رشد بینهایت سوشال مدیاها راه اندازی یک پیج اینستاگرامی تبدیل به یک امر حتمی شده است.برای  اینکه افراد شمارا بشناسند باید فعالیت حرفه ای خود را در شبکه های اجتماعی شروع کنید ، فعال باشید و محتوای مفید  برای مخاطبان هدف تولید کنید.

ویژگی های پیج اینستاگرامی جذب هنرجو در صنعت زیبایی

1.انتخاب پروفایل مناسب

اگر مدرس هستید بهتر است عکس پروفایلتان تصویر خودتان باشد.اما اگر محدودیت هایی برای قرار دادن تصویر چهره خودتان در پروفایل دارید میتوانید از لوگو سالن آرایشگاه استفاده کنید توجه کنید که نام سالن زیبایی در ابعاد پروفایل واضح باشد.

2.بایو حرفه ای

در قسمت name تخصص خودتان را بنویسید.

در قسمت توضیحات نیزبنویسید که مخاطب چرا باید پیج شمارا دنبال کند

فراموش نکنید که آدرس،لوکیشن گوگل و راهای ارتباطی را در بایو قرار دهید.

مقاله پیشنهادی:استراتژِ برندسازی در اینستاگرام+مثال

3.محتوا مناسب

تولیدمحتوا پرچالش ترین قسمت فعالیت در فضای مجازی است.

محتوایی که تولید میکنید باید مناسب مخاطب هدفتان باشد و تخصصاتان نیز به خوبی نشان داده شود

برای مشاوره تولید محتوا پیج های کاری و برنامه محتوایی میتوانید باما تماس بگیرید

چرا مشتری سالن های ارایشی دوباره بر نمیگردند؟

 

 قدم دوم برای جذب هنرجو در صنعت زیبایی

شما با تخصص و مهارت خود تنها نیمی از راه را رفته‌اید، اما اگر بتوانید اعتماد مشتری را با نشان دادن تخصص خود نشان دهید در این صورت می‌توانید وفاداریشان را نیز تضمین کنید.

در این مرحله هنرجو باید به شما و تخصصتان اعتماد داشته باشد و شما را به عنوان یک فرد حرفه و موفق و مهمتر از همه دلسوز هنرجوهایش بشناسد.

برای جلب اعتماد هنرجویان باید دلسوزی و اهمیتی که برای انها  قائل هستید را به انها نشان دهید.انها باید احساس کنند که مدرسشان تمام تکنیک های لازم را به انها اموزش میدهد،پشتیبان انها است و نمیه راه تنهایشان نمیگذارد.

یکی دیگر از موارد اعتماد سازی برای جذب هنرجو این است که انها شمارا متخصص در حرفه خود بشناسند پس شما باید تخصص خودتان را به خوبی به نمایش بگذارید. که این امر تنها با تولید محتوا اصولی امکان پذیر است.

.در این مرحله حتما  مدارک تخصصی و حرفه ایتان را در هایلایت پیجتان قرار دهید.

مقاله پیشنهادی:7روش برندینگ در بازاریابی 

مراحل اعتماد کردن هنرجو

قدم سوم برای جذب هنرجو در صنعت زیبایی

داستان سرایی را فراموش نکنید.برای ایجاد صمیمیت بین مخاطبان خود و جلب اعتمادشان از داستان خودتان  برایشان تعریف کنید.برای انها بازگو کنید که از چه نقطه ای که شروع کردید و چه سختی هایی در این مسیر تحمل کرده اید،چطور مشتری جذب کردید و چگونه به درآمد الانتان رسیده اید. تعریف کردن داستانها مسیرکاریتان  و خاطرات و چالش های شغلتان احساس نزدیکی و دوستی بیشتری را به مخاطبان هدف شما القا میکند.ایجاد یک ارتباط دوستانه بین شما و دنبال کننده هایتان تاثیر بسیار زیادی بر روی پرسونال برندیگ شما دارد و میتوانید هنرجوها و در عین حال مشتریان بیشتری برای خدمات زیبایی خود پیدا کنید.

قدم چهارم برای جذب هنرجو در صنعت زیبایی

پس از جذب دنبال کنندگان بیشتر در پیج کاریتان وقت ان است که انها را تبدیل به هنرجو کنید.این اتفاق زمانی رقم میخورد که پس از ایجاد ارتباط دوستانه بین شما و مخاطبین و نشان دادن تخصص احساس نیاز به یک مدرس دلسوز و متخصص را در وجود انها ایجاد کنید.با ارائه نظرات و نتیجه هنرجوهای قبلیتان به مخاطب هدف خود نشان دهید که اگر شما رابه عنوان مدرس خود  انتخاب کند چه نتایج فوق العاده ای میتواند ببیند و با عمل به اموزشهای شما میتواند تبدیل به یک متخصص در حرفه خود شود.

قدم پنجم برای جذب هنرجو در صنعت زیبایی

شاید کمتر کسی این روزها این قدم را برایتان گفته باشد اما ما در وال ویرا به شما میگوییم تنها به اینستاگرام بسنده نکنید.برای برندسازی و جذب بیشتر هنرجو گوگل را هرگز دست کم نگیرید.پس از جذب هنرجو به اندازه کافی و رشد نسبی پیجتان زمان ان رسیده است که سایتتان را راه اندازی کنید با نوشتن مقاله های تخصصی اموزشی .هنرجویانی که به دنبال سوالات خود در تکنیک های ارایشی و زیبایی هستنند پاسخ دهید.با راه اندازی وبسایت خود میتوانید از تکنیک پرقدرت سئو محلی استفاده کنید

مقاله پیشنهادی:طراحی سایت آموزشی+توضیحات تکمیلی

قدم ششم برای جذب هنرجو در صنعت زیبایی

بعد از راه اندازی پیج اینستاگرام و وبسایتتان نوبت ان رسیده که کانال یوتیوب و آپارتتان را راه اندازی کنید.ویدیو هایی که در پیج اینستاگرامتان را میتوانید در پلتفرم های ویدیویی اپلود کنید و انهارا در سایتتان نیز قرار دهید.ویدیوها تاثیر بسیار مثبتی بر روی سئو سایت شما دارند.

مقاله پیشنهادی:طراحی سایت زیبایی و آرایشگاه

قدم هفتم برای جذب هنرجو در صنعت زیبایی

زمانی صحبت از تبلیغات میشود منظورمان تنها تبلیغات در اینستاگرام نیست

در تمامی پلتفرم ها(ریپورتاژ اگهی،اینستاگرام،تلگرام،اپارات،ایتا و…)باید تبلیغات انجام شود.همچنین تبلیغات باید مداوم باشد.منظور از تبلیغات مداوم این نیست که هر روز تبلیغ کنید.منظور از تبلیغات مداوم بر این است که شما در بازه ای زمانی ثابت تبلیغ انجام دهید مثالا ماهیانه یک الی دوبار تبلیغات انجام دهید یا اینکه فصلی یکبار اینکار را انجام دهید.این موضوع به استراتژی شما برمیگردد برای تعیین استراتژی باید با تیم تبلیغاتی و برندسازی خود مشورت کنید.

 تبلیغات تراکتی،کارت ویزیت حتی بیل بوردی (محیطی) را فراموش نکنید.

مقاله پیشنهادی:چطور در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟+آموزش جامع

قدم هشتم برای جذب هنرجو در صنعت زیبایی

در این روزها و وضعیت اقتصادی قیمت تعیین کننده ترین عامل برای پرداخت هر هزینه ای است پس استراتژی قیمت دهی داشته باشید.قیمت پایین الزاما باعث فروش بیشتر نمیشود قیمت بالا هم تنها نشان دهنده ارزش کارتان نیست.اگر قرار است تعرفه اموزشتان نسبت به همکاران دیگرانتان بیشتر باشد باید خدمات متفاوت تری را نیز به هنرجوهایتان ارائه دهید. برای شروع کارتان نیز ارزش کارتان را زیر سوال نبرید با تولید محتوا باکیفیت تر در فضای مجازی و نشان دادن تخصصتان به روش بهتر هزینه اموزشتان را به اندازه ارزشش تعیین کنید البته توجه داشته باشید که میخواهید در چه لوکیشنی از شهرتان مشتری و هنرجو جذب کنید چرا که سطح اقتصادی هر منطقه متفاوت است.

مقاله پیشنهادی:استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست؟وچگونه تدوین میشود

قدم نهم برای جذب هنرجو در صنعت زیبایی

مشاوره بگیرید.

برای رشد بهتر کسب و کارتان از مشاوران کسب و کار مشاوره بگیرید.یادتان باشد که فعالیت در فضای مجازی،گوگل و تبلغات در انها دارا اصول ،قوانین و تکنیک هایی است که همه افراد دانشش را ندارد.

مقاله پیشنهادی:بازاریابی درونگرا و برونگرا چه تفاوت هایی دارند؟