طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

ایمیل مارکتینگ چیست +اصول بازاریابی ایمیلی

 

ایمیل مارکتینگ از کانالهای مهم در seo وsem است.

ایمیل از قدیمی ترین راه ای ارتباطی است ودر عین حال از موثرترین راه ها وابزارهای دیجیتال مارکتینگ است.

ایمیل مارکتینگ  نیز مانند دیگر روش های بازاریابی انلاین استراتژی  و روش های استاندارد خودش را دارد.

اگر از مردم بپرسید ایمیل مارکتینگ چیست به شما میگویند:« ادرس ایمیل ملت و بگیر موقعی هم که تخفیف و .»کمپینی داری براشون ایمیل بفرست

این روش ازقدیمی ترین  و بی هدف ترین روش ها برای ایمیل مارکتینگ است.

ایمیل مارکتینگ مانند بسیاری از مسیرهای  بازاریابی بایدها و نبایدهایی دارد که برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب بهتراست از انها پیروی کنید.

آیا ایمیل مارکتینگ قدیمی شده؟

بررسی داده ها نشان میدهد که روز به روز استفاده مردم از ایمیل بیشتر و بیشتر میشود.

هدف اصلی ما در ایمیل مارکتینگ ایجاد و تقویت یک رابطه عمیق  با مخاطب است

زمانی که درباره ایمیل مارکتینگ صحبت میکنیم منظورما ایجاد یک رابطه طولانی مدت و دوطرفه با مشتریان بالقوه و بالفعل است. نکته کلیدی این رابطه دوطرفه این است که باید ارتباط با اجازه مشتری شروع و ادامه  پیداکند. ممکن است فکر کنید ایمیل شما برای مردم متفاوت است ولی مردم روزانه غرق در پیام های تبلیغاتی هستند و ایمیل شما را نیز مانند برندهای دیگر تبلیغاتی و خسته کننده می بینند. شما باید خود را درصندوق ایمیل انها مهمان بدانید، مهمانی که آنها خود دعوت کرده‌اند و می‌توانند از شما بخواهند که در هر زمانی آنجا را ترک کنید پس با اخلاق باشید.

 ایمیل هایی که میفرستیم به دو دسته تقسیم میشوند:

ایمیل‌های مارکتینگ

ایمیل‌های مارکتینگ به ارسال پیام‌های تبلیغاتی، محتوای تخفیف‌ها، اخبار محصولات جدید و محتواهای با ارزش به مخاطبان می‌پردازند. این ایمیل‌ها با هدف جذب توجه، افزایش فروش و بهبود شناخت برند ارسال می‌شوند.

بهترین نوع ایمیل مارکتینگ خبرنامه است .

ایمیل‌های تراکنش (معاملاتی)

ایمیل‌های تراکنشی به ارسال پیام‌های مرتبط با معاملات و تراکنش‌های خاص با مشتریان می‌پردازند. این ایمیل‌ها معمولاً به پاسخ به فعالیت‌هایی مانند خرید، ثبت‌نام، تغییر رمز عبور و غیره ارسال می‌شوند.

ایمیل مارکتینگ چه مزیت‌هایی دارد؟

ایمیل مارکتینگ دارای مزایای فراوانی است و برای کسب‌وکارها و برندها در زمینه  ارتباط با مخاطبان و تبلیغات :خود بسیار مهم و تاثیرگذار است. در زیر به برخی از مزایای اصلی ایمیل مارکتینگ اشاره می‌کنیم

 ارتباط مستقیم با مخاطبان 

ایمیل مارکتینگ به شما امکان ارتباط مستقیم و شخصی با مخاطبان و مشتریان خود را می‌دهد. این امکان را فراهم می‌کند که پیام‌ها و محتواهای خود را به‌طور مستقیم به مخاطبان ارسال کنید.

شخصی‌سازی محتوا

با ایمیل مارکتینگ می‌توانید محتواها و پیام‌های خود را بر اساس نیازها وعلایق مخاطبان شخصی‌سازی کنید. این شخصی‌سازی می‌تواند به افزایش تعامل و توجه مخاطبان به پیام‌های شما کمک کند.

هزینه کمتر نسبت به روش‌های دیگر

ایمیل مارکتینگ هزینه کمتری نسبت به روش‌های تبلیغاتی دیگر مانند تبلیغات تلویزیونی یا چاپی دارد. این به کسب‌وکارها امکان می‌دهد با هزینه کمتر، پیام‌های خود را به مخاطبان ارسال کنند.

قابلیت اندازه‌گیری و تجزیه و تحلیل

 ابزارهای تجزیه و تحلیل ایمیل مارکتینگ به شما امکان می‌دهد عملکرد ایمیل‌هایتان را اندازه‌گیری کنید. شما می‌توانید ببینید چه تعداد از مخاطبان ایمیل‌ها را باز کرده‌اند، بر روی لینک‌ها کلیک کرده‌اند و یا از اقدامات دیگری استفاده کرده‌اند.

ارتقاء فروش و تبلیغات

 ایمیل مارکتینگ می‌تواند به افزایش فروش و تبلیغات شما کمک کند. با ارسال پیام‌های تخفیف‌، پیشنهادهای ویژه و محتواهای جذاب، مخاطبان را به خرید و تعامل با برند شما ترغیب کنید.

راحتی و سهولت

ارسال ایمیل‌های مارکتینگ به راحتی و با سهولت انجام می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از ابزارهای خودکار، ایمیل‌های گسترده تری را به مخاطبان ارسال کنید.

امکان تست و بهبود مداوم

با تست‌های مختلف روی موضوع‌ها، محتواها و زمان ارسال، می‌توانید بهبود‌های مداوم در کمپین‌های ایمیل مارکتینگ خود انجام دهید و نتایج بهتری بگیرید.

ارتقاء شناخت برند

 با ارسال محتواهای ارزشمند و مفید به مخاطبان، می‌توانید شناخت برند خود را ارتقا دهید و به عنوان یک منبع قابل اعتماد در نظر گرفته شوید.

آیا بانک ایمیلی بخریم یا لیست جمع کنیم؟

تصمیم بین خرید بانک ایمیلی و جمع آوری لیست ایمیل‌ها بستگی به نیازهای شما دارد. در نظر داشته باشید که خرید بانک ایمیل ممکن است هزینه‌بر باشد و همچنین محتوای اطلاعات درون آن معمولاً قدیمی است . به علاوه، استفاده از لیست جمع آوری شده توسط خود شما، به شخص‌سازی و هدف‌گیری دقیق‌تر در کاربران مورد نظرتان کمک می‌کند. در نتیجه، بهتر است زمان را صرف جذب کاربران و جمع آوری لیست اطلاعات شخصی سازی شده توسط خودتان کنید.

اما در مجموع خرید لیست ایمیل بنابر دلایل زیر به هیچ وجه توصیه نمی‌شود

اصول ایمیل مارکتینگ

با اخلاق باشید

بازاریابی ایمیلی محبوب است که باعث  رقابتی بودن آن نیز میشود.از ایمیل برای صحبت مستقیم با مشتریان خود استفاده کنیدو جنبه انسانی برند خودتان را به انها نشان دهید

ازعناوین جذاب استفاده کنید و مطالب مفید به مخاطب ارائه دهید

از عناوین جذاب برای افزایش نرخ تعامل استفاده کنید اما موضوعی را به انها ارائه ندهید که احساس کنند انها را فریب میدهید درغیر این صورت اشتراک شما را لغو میکنند و وارد لیست هرزنامه ها میشوید.

  پیام های خود را کوتاه ارائه دهید

اکثر کاربران  ایمیل ها را در تلفن همراهشان چک میکنند. بنابراین متن خود را مختصر و دقیق نگه دارید. اگر نیاز به اشتراک گذاری اطلاعات زیادی دارید، کاربران را به یک پست وبلاگ یا صفحه فرود هدایت کنید.

  را همیشه در بالا یا پایین بگذارید CTA

 های موثر و تاثیرگذار بعد از پاراگراف اول و درآخر قرار میگیرند CTA همیشه در بازاریابی

از این استراتژی در ایمیل مارکتینگ نیز استفاده کنید.

اجازه بخواهید و به وعده های خود عمل کنید

هرگز  از  بانک های ایمیل  استفاده نکنید که در بیشتر موارد غیرقانونی است و بازگشت سرمایه را ارائه نمی دهد. اگر یک معامله یا محتوای عالی ارائه می دهید، مطمئن شوید که محتوا یا پیشنهادات با کیفیت بالا ارائه میدهید.

مشکلات بازاریابی ایمیلی

  1. اسپم‌شدن ایمیل

خطا در رسیدن به مخاطب مناسب

چطوراسپم نشویم؟

اسپم شدن ایمیل بدترین اتفاق ممکن در ایمیل مارکتینگ است. اسپم شدن ایمیل شما باعث کاهش شدید نرخ تعاملی شما میشود حتماً شما هم با این موضوع که برخی ا زکسب‌وکارها یا افراد قبل از ارسال ایمیل به شما اعلام میکنند که  اگر ایمیل شان برای شما نیامد و انها را پیدا نکردید حتماً پوشه اسپم را چک کنید  و  اگر ایمیل ما اسپم شد آن را به عنوان ایمیل امن و غیراسپم علامت بزنید.

بعضی وقت‌ها به دلیل  عواملی که خارج از کنترل ما است چنین اتفاقی می‌افتد برای اینکه ایمیل شما اسپم نشود چندین مورد زیر را میتوانید رعایت کنید:

کلام اخر

به طور کلی، ایمیل مارکتینگ یک ابزار قدرتمند در دسترس برای ارتباط با مشتریان، افزایش فروش و درآمد، افزایش شناخت برند و تقویت روابط مشتری است. با استفاده هوشمندانه از این روش، می‌توانید بهبود قابل توجهی در استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود داشته باشید.