طراحی سایت|طراحی اپلیکیشن

ده ویژگی طراحی سایت اموزشی +توضیحات کامل

پس از دوران پاندمی همه افراد به ضرورت حضور در بستر اینترنت پی بردند و بیش از پیش اهمیت سایت اموزشی برای مراکز اموزشی روشن شد.سایت اموزشی نه تنها برای اموزشگاها  بلکه برای مدرسان خصوصی نیز مهم و ضروری است چرا که اولین قدم برا برندسازی راه اندازی وبسایت وتولید محتوا و سئو است.

در این مقاله وال ویرا قصد داریم شما را با 10 ویژگی مهم برای طراحی سایت اموزشی آشنا کنیم.

1.هاست مناسب طراحی سایت اموزشی

اولین نکته ای که باید برای طرحی سایت اموزشی  به ان توجه کرد انتخاب هاست مناسب است.شما برای اپلود ویدیو های اموزشی،اپلود جزوات و موارد دیگر که به ان در ادامه اشاره خواهیم کرد نیاز به فضای کافی دارید توجه کنید که هاست را از شرکتی انتخاب کنید که ویژگی های شرکت هاست مورد اعتماد را داشته باشد.

برای انتخاب هاست مناسب سایت اموزشی همان روش ها و نکات سایت فروشگاهی را در نظر بگیرید.

2.دامنه سایت اموزشی

برای دامنه سایت اموزشی نامی را انتخاب کنید که در ذهن افراد باقی بماند برای انتخاب نام مناسب و یونیک از نام خودتان یا مرکز اموزشی استفاده کنید.همانطور که در راه اندازی وبسایت فروشگاهی توضیح دادیم :

 و برای چک کردن آزاد بودن نام سایتتان میتواند از سایت های زیر استفاده کنید و مطمئن شوید که کسی قبل از شما نام دامنه مد نظرتان را ثبت نکرده باشد .

 انتخاب طراحی مناسب سایت اموزشی 3

برای طراحی سایت اموزشی باید توجه داشته باشید  طرح یا قالبی که برای سایتتان انتخاب میکنید.کاربر پسند و مناسب موضوع سایتتان باشد برای مثال اگر سایت شما سایت اموزش زبان است باید به گونه ای طراحی شود که کاربر با اولین نگاه متوجه موضوع اموزشی شما بشود همچنین باید به گونه ای باشد که روند آموزشی برای کاربر با سهولت انجام شود و مسیر کاربری پیچیده و سخت نباشد.

برای دیدن نمونه کارهای طراحی سایت وال ویرا کلیک کنید.

4.سهولت در ثبت نام

سهولت در ثبت نام و دسترسی دانشجو به کلاس ها از اصول اولیه و مهم در طراحی رابط کاربری سایت اموزشی است.سایتاموزشی باید به صورتی طراحی شود که دانشجو بتواند به راحتی شهریه کلاس را پرداخت کند و مسیر ثبت نام برایش راحتر باشد رعایت این نکته ساده باعث میشود که برند شما در ذهن کاربر به عنوان برندی ثبت شود که به راحتی او اهمیت میدهد.

مقاله پیشنهادی :7 روش برندینگ در بازاریابی

5.سرعت و امنیت بالا

سایت های اموزشی حاوی اطلاعات زیاد با حجم زیاد هستند پس سرعت و امنیت از اصول اولیه و مهم برای این سایتها است.شما با خرید هاست مناسب و اختصاصی بودن کدهای سایتتان میتوانید سرعت سایتتان را افزایش دهید همچنین کدهای اختصاصی امنتی سایت شمارا بالا میبرند. سرعت سایت برای کاربران و دانشجویان شما بسیار حیاتی است چرا که میخواهند با ارامش و تمرکز کافی به یادگیری بپردازند.

اگر سایتی دارید که میخواهید ان را بهبود ببخشید میتوانید از مشاوره رایگان وال ویرا استفاده کنید

6.وبلاگ سایت اموزشی را فراموش نکنید

وبلاگ در سایت های اموزشی باعث ورودی بیشتر به سایت اموزشی شما و درنتیجه فروش بیشتر دوره هایتان میشود.تولید محتوا وبلاگ و سئوکردن متون محتوا باعث میشود که سایت شما توسط گوگل دیده شود و در نتایج سرچ کاربرانی که دنبال محتوا و  دوره های شما هستند شما را پیدا کنند.

7.صفحات اصلی را فراموش نکنید

برای طراحی سایت اموزشی  صفحات اصلی مانند درباره ما،ارتباط باما،قوانین را فراموش نکنید این صفحات به سایت شما ارزش میبخشد و به کاربر احساس امنیت خاطر القا میکند

8.سیستم پشتیبانی سایت آموزشی

زمانی که سایت اموزشی راه اندازی میکنید باید به نحوه پشتیبانی از دانشجویان خود توجه کنید که چطور میخواهید از دانشجویانتان چگونه میخواهید پشتیبانی کنید میخواهید چت انلاین داشته باشید داخل سایت یا میخواهید در شبکه های پیامرسانی انلاین با انها در ارتباط باشید.

9.کامنت سایت آموزشی

در طراحی سایت اموزشی توجه کنید که امکان کامنت گذاری را برای کاربران غیر از دانشجویتان فعال باشد و حتما به کامنتهایشان پاسخ بدهید.

10.فعالیت در شبکه های اجتماعی

برای برندسازی و  ورودی بیشتر بر روی سایتتان حتما در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام،لینکدین،اپارات و یوتیوب فعالیت داشته باشید و بروز باشد

امکانات طراحی سایت اموزشی

دسته بندی انواع سایت های اموزشی

 

.برای اطلاع از شرایط طراحی سایت اموزشی وال ویرا میتوانید با ما تماس بگیرید.